Komunikaty PR

Benefity na czas izolacji

2020-05-13  |  23:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja społeczno-gospodarcza oraz niepewność związana z pandemią COVID-19 sprawiły, że świadczenia pozapłacowe, które do niedawna stanowiły realną wartość dla pracowników, nagle utraciły swoją „moc”. Pracodawcy czy managerowie HR, którzy dążą do redukcji kosztów związanych z utraconymi korzyściami i efektywnego wykorzystania budżetu, analizują oferowane świadczenia, by móc je dostosować do aktualnego trybu życia zatrudnionych.

Społeczna kwarantanna mocno wpłynęła na naszą zawodową codzienność. Wielu pracowników musiało przystosować mieszkania lub domy do wykonywania pracy zdalnie, jednocześnie mierząc się z opieką nad dziećmi, robieniem zakupów spożywczych, przygotowywaniem posiłków dla całej rodziny. Wszytko po to, aby minimalizować kontakt z osobami trzecimi. Uczestnicząc w społecznej izolacji pozbawieni zostali też możliwości korzystania z niektórych benefitów, oferowanych przez pracodawców, bo praktycznie z dnia na dzień wszyscy musieliśmy pożegnać się z treningami na siłowni, wyjściem do kina czy teatru.

Choć niezmienne efektywność świadczeń pozapłacowych zależy od ich dopasowania do potrzeb odbiorców, to jednak te potrzeby uległy znacznej zmianie. Dzisiaj pracownikom zależy na możliwości zachowania społecznego dystansu oraz korzystania z usług online. W zaistniałej sytuacji w oczach zatrudnionych zyskują te świadczenia pozapłacowe, które z jednej strony realnie wspierają domowy budżet, w tym umożliwiają zamówienia i płatności przez Internet. Z drugiej, pomagają minimalizować czas przeznaczany na wykonywanie domowych obowiązków, których w związku z pracą zdalną, opieką nad dzieckiem, w tym koordynacją nauki zdalnej jest bardzo dużo. Dlatego też firmy, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie pracownikom i zatroszczą się o ich samopoczucie w tym trudnym czasie, bez wątpienia zostaną nagrodzone ich sympatią, lojalnością i zaangażowaniempowiedziała Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Benefity z dostawą do domu

Wiele osób traktuje wyjście do sklepu jako „zło konieczne”, mając na uwadze obowiązek noszenia maseczek, limit klientów na metr kwadratowy. Nie dziwi więc fakt, że liczna grupa osób decyduje się na zakupy online z bezkontaktową dostawą do domu. Podobnie jest z zamówieniami gotowych dań z ulubionych restauracji, w których tak jak w sklepach spożywczych, właściciele wdrożyli nowe zasady i procedury.

Pandemia wpłynęła nie tylko na zmianę modeli funkcjonowania wielu firm, w tym przejście na pracę zdalną, ale także postrzeganie potrzeb zatrudnionych. Zauważamy, że wiele firm postanowiło wesprzeć członków swoich zespołów pracujących zdalnie, wręczając im karty Lunch Pass, umożliwiając bezgotówkową płatność za zakupy spożywcze, jak również za posiłki z dostawą prosto do domu zamawiane np. poprzez aplikację lub Internet. To realne wsparcie i odciążenie w łączeniu home office z przygotowywaniem posiłków, których zdaniem ekspertów od żywienia, zdrowy człowiek powinien spożywać 4-5 posiłków dziennie, w odstępach 3-4 godziny. Przykładem innej dobrej praktyki, realizowanej przez jednego z naszych klientów, jest przeniesienie budżetu przeznaczonego na dofinansowanie posiłków w zakładowej kantynie, która została zamknięta na czas izolacji, na świadczenie w postaci karty przedpłaconej. To bez wątpienia benefit, z którego pracownicy chętnie dziś korzystają. Warto także podkreślić, że niesie on także korzyść tym, którzy uczestniczą w całym procesie – to także realne wsparcie lokali gastronomicznych, które pracują teraz w trybie „awaryjnym”, pracy kurierówpowiedziała Anna Młynarczyk z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Dofinansowanie posiłków jest ważnym elementem kafeteryjnych systemów świadczeń pozapłacowych, który w ostatnich tygodniach w oczach pracowników nabrał jeszcze większej wartości. Pracodawca, który wspiera pracownika w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dba o jego regularne odżywianie zyskuje podwójnie. Raz buduje zaangażowanie dając wyraz troski o zdrowie pracownika. Dwa, oferuje świadczenie, z którego zatrudniany może skorzystać, bo nawet jeśli okaże się, że środki doładowane przez firmę zostaną przez pracownika „skonsumowane”, osoba zatrudniona sama może doładować swoją kartę i tym samym utrzymuje dostęp do atrakcyjnych promocji i zniżek sięgających nawet do 55%. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.