Komunikaty PR

Benefity na czas izolacji

2020-05-13  |  23:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja społeczno-gospodarcza oraz niepewność związana z pandemią COVID-19 sprawiły, że świadczenia pozapłacowe, które do niedawna stanowiły realną wartość dla pracowników, nagle utraciły swoją „moc”. Pracodawcy czy managerowie HR, którzy dążą do redukcji kosztów związanych z utraconymi korzyściami i efektywnego wykorzystania budżetu, analizują oferowane świadczenia, by móc je dostosować do aktualnego trybu życia zatrudnionych.

Społeczna kwarantanna mocno wpłynęła na naszą zawodową codzienność. Wielu pracowników musiało przystosować mieszkania lub domy do wykonywania pracy zdalnie, jednocześnie mierząc się z opieką nad dziećmi, robieniem zakupów spożywczych, przygotowywaniem posiłków dla całej rodziny. Wszytko po to, aby minimalizować kontakt z osobami trzecimi. Uczestnicząc w społecznej izolacji pozbawieni zostali też możliwości korzystania z niektórych benefitów, oferowanych przez pracodawców, bo praktycznie z dnia na dzień wszyscy musieliśmy pożegnać się z treningami na siłowni, wyjściem do kina czy teatru.

Choć niezmienne efektywność świadczeń pozapłacowych zależy od ich dopasowania do potrzeb odbiorców, to jednak te potrzeby uległy znacznej zmianie. Dzisiaj pracownikom zależy na możliwości zachowania społecznego dystansu oraz korzystania z usług online. W zaistniałej sytuacji w oczach zatrudnionych zyskują te świadczenia pozapłacowe, które z jednej strony realnie wspierają domowy budżet, w tym umożliwiają zamówienia i płatności przez Internet. Z drugiej, pomagają minimalizować czas przeznaczany na wykonywanie domowych obowiązków, których w związku z pracą zdalną, opieką nad dzieckiem, w tym koordynacją nauki zdalnej jest bardzo dużo. Dlatego też firmy, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie pracownikom i zatroszczą się o ich samopoczucie w tym trudnym czasie, bez wątpienia zostaną nagrodzone ich sympatią, lojalnością i zaangażowaniempowiedziała Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Benefity z dostawą do domu

Wiele osób traktuje wyjście do sklepu jako „zło konieczne”, mając na uwadze obowiązek noszenia maseczek, limit klientów na metr kwadratowy. Nie dziwi więc fakt, że liczna grupa osób decyduje się na zakupy online z bezkontaktową dostawą do domu. Podobnie jest z zamówieniami gotowych dań z ulubionych restauracji, w których tak jak w sklepach spożywczych, właściciele wdrożyli nowe zasady i procedury.

Pandemia wpłynęła nie tylko na zmianę modeli funkcjonowania wielu firm, w tym przejście na pracę zdalną, ale także postrzeganie potrzeb zatrudnionych. Zauważamy, że wiele firm postanowiło wesprzeć członków swoich zespołów pracujących zdalnie, wręczając im karty Lunch Pass, umożliwiając bezgotówkową płatność za zakupy spożywcze, jak również za posiłki z dostawą prosto do domu zamawiane np. poprzez aplikację lub Internet. To realne wsparcie i odciążenie w łączeniu home office z przygotowywaniem posiłków, których zdaniem ekspertów od żywienia, zdrowy człowiek powinien spożywać 4-5 posiłków dziennie, w odstępach 3-4 godziny. Przykładem innej dobrej praktyki, realizowanej przez jednego z naszych klientów, jest przeniesienie budżetu przeznaczonego na dofinansowanie posiłków w zakładowej kantynie, która została zamknięta na czas izolacji, na świadczenie w postaci karty przedpłaconej. To bez wątpienia benefit, z którego pracownicy chętnie dziś korzystają. Warto także podkreślić, że niesie on także korzyść tym, którzy uczestniczą w całym procesie – to także realne wsparcie lokali gastronomicznych, które pracują teraz w trybie „awaryjnym”, pracy kurierówpowiedziała Anna Młynarczyk z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Dofinansowanie posiłków jest ważnym elementem kafeteryjnych systemów świadczeń pozapłacowych, który w ostatnich tygodniach w oczach pracowników nabrał jeszcze większej wartości. Pracodawca, który wspiera pracownika w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dba o jego regularne odżywianie zyskuje podwójnie. Raz buduje zaangażowanie dając wyraz troski o zdrowie pracownika. Dwa, oferuje świadczenie, z którego zatrudniany może skorzystać, bo nawet jeśli okaże się, że środki doładowane przez firmę zostaną przez pracownika „skonsumowane”, osoba zatrudniona sama może doładować swoją kartę i tym samym utrzymuje dostęp do atrakcyjnych promocji i zniżek sięgających nawet do 55%. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.