Benefity na czas izolacji
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Dynamicznie zmieniająca się sytuacja społeczno-gospodarcza oraz niepewność związana z pandemią COVID-19 sprawiły, że świadczenia pozapłacowe, które do niedawna stanowiły realną wartość dla pracowników, nagle utraciły swoją „moc”. Pracodawcy czy managerowie HR, którzy dążą do redukcji kosztów związanych z utraconymi korzyściami i efektywnego wykorzystania budżetu, analizują oferowane świadczenia, by móc je dostosować do aktualnego trybu życia zatrudnionych.
Społeczna kwarantanna mocno wpłynęła na naszą zawodową codzienność. Wielu pracowników musiało przystosować mieszkania lub domy do wykonywania pracy zdalnie, jednocześnie mierząc się z opieką nad dziećmi, robieniem zakupów spożywczych, przygotowywaniem posiłków dla całej rodziny. Wszytko po to, aby minimalizować kontakt z osobami trzecimi. Uczestnicząc w społecznej izolacji pozbawieni zostali też możliwości korzystania z niektórych benefitów, oferowanych przez pracodawców, bo praktycznie z dnia na dzień wszyscy musieliśmy pożegnać się z treningami na siłowni, wyjściem do kina czy teatru.
„Choć niezmienne efektywność świadczeń pozapłacowych zależy od ich dopasowania do potrzeb odbiorców, to jednak te potrzeby uległy znacznej zmianie. Dzisiaj pracownikom zależy na możliwości zachowania społecznego dystansu oraz korzystania z usług online. W zaistniałej sytuacji w oczach zatrudnionych zyskują te świadczenia pozapłacowe, które z jednej strony realnie wspierają domowy budżet, w tym umożliwiają zamówienia i płatności przez Internet. Z drugiej, pomagają minimalizować czas przeznaczany na wykonywanie domowych obowiązków, których w związku z pracą zdalną, opieką nad dzieckiem, w tym koordynacją nauki zdalnej jest bardzo dużo. Dlatego też firmy, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie pracownikom i zatroszczą się o ich samopoczucie w tym trudnym czasie, bez wątpienia zostaną nagrodzone ich sympatią, lojalnością i zaangażowaniem” – powiedziała Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Benefity z dostawą do domu
Wiele osób traktuje wyjście do sklepu jako „zło konieczne”, mając na uwadze obowiązek noszenia maseczek, limit klientów na metr kwadratowy. Nie dziwi więc fakt, że liczna grupa osób decyduje się na zakupy online z bezkontaktową dostawą do domu. Podobnie jest z zamówieniami gotowych dań z ulubionych restauracji, w których tak jak w sklepach spożywczych, właściciele wdrożyli nowe zasady i procedury.
„Pandemia wpłynęła nie tylko na zmianę modeli funkcjonowania wielu firm, w tym przejście na pracę zdalną, ale także postrzeganie potrzeb zatrudnionych. Zauważamy, że wiele firm postanowiło wesprzeć członków swoich zespołów pracujących zdalnie, wręczając im karty Lunch Pass, umożliwiając bezgotówkową płatność za zakupy spożywcze, jak również za posiłki z dostawą prosto do domu zamawiane np. poprzez aplikację lub Internet. To realne wsparcie i odciążenie w łączeniu home office z przygotowywaniem posiłków, których zdaniem ekspertów od żywienia, zdrowy człowiek powinien spożywać 4-5 posiłków dziennie, w odstępach 3-4 godziny. Przykładem innej dobrej praktyki, realizowanej przez jednego z naszych klientów, jest przeniesienie budżetu przeznaczonego na dofinansowanie posiłków w zakładowej kantynie, która została zamknięta na czas izolacji, na świadczenie w postaci karty przedpłaconej. To bez wątpienia benefit, z którego pracownicy chętnie dziś korzystają. Warto także podkreślić, że niesie on także korzyść tym, którzy uczestniczą w całym procesie – to także realne wsparcie lokali gastronomicznych, które pracują teraz w trybie „awaryjnym”, pracy kurierów” – powiedziała Anna Młynarczyk z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Dofinansowanie posiłków jest ważnym elementem kafeteryjnych systemów świadczeń pozapłacowych, który w ostatnich tygodniach w oczach pracowników nabrał jeszcze większej wartości. Pracodawca, który wspiera pracownika w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dba o jego regularne odżywianie zyskuje podwójnie. Raz buduje zaangażowanie dając wyraz troski o zdrowie pracownika. Dwa, oferuje świadczenie, z którego zatrudniany może skorzystać, bo nawet jeśli okaże się, że środki doładowane przez firmę zostaną przez pracownika „skonsumowane”, osoba zatrudniona sama może doładować swoją kartę i tym samym utrzymuje dostęp do atrakcyjnych promocji i zniżek sięgających nawet do 55%.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.