Komunikaty PR

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

2020-10-16  |  15:30
Biuro prasowe

Dynamiczna sytuacja na światowych rynkach i wpływ pandemii na gospodarkę ma swoje odzwierciedlenie także na rynku pracy i w oczekiwaniach kandydatów poszukujących zatrudnienia. Podczas, gdy jeszcze na początku roku, jednym z aspektów warunkujących wybór nowego pracodawcy były benefity pozapłacowe, dziś ich rola słabnie na rzecz poczucia bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia.

Wydarzenia ostatnich miesięcy oraz ich oddziaływanie na gospodarkę i różnorodne rynki to bez wątpienia sytuacja bezprecedensowa. Zmiany widoczne są nie tylko w handlu czy świecie szeroko pojętej rozrywki i sportu, ale także w obszarze potrzeb rekrutacyjnych, możliwości zatrudnienia i employer brandingu. Z jednej strony to firmy musiały w dość błyskawicznym tempie odnaleźć się w nowej rzeczywistości i odpowiedzieć na największe wyzwania związane z prowadzeniem biznesu w bieżących warunkach. Z drugiej natomiast pracownicy bacznie obserwowali działania podejmowane przez organizacje oraz zmiany, jakie na rynku pracy wywołała pandemia. Te z kolei realnie oddziaływały i nadal oddziałują na oczekiwania poszukujących zatrudnienia.

Oczami pracownika

Raport „Preferowany pracodawca, czyli kto” wyłania obraz kandydatów, którzy nie starają się o nową pracę wyłącznie w wybranych firmach. Obecnie nieco ponad połowa respondentów (55 proc. ) deklaruje, że ma preferowanych pracodawców, podczas gdy na początku marca br. było to 63 procent badanych. Kandydaci stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia. Dziś stają się one ważniejsze niż tak popularne dotychczas benefity pozapłacowe, których znaczenie w nowej post-Covidowej rzeczywistości spadło o 8 proc. [1] Z danych z raportu wynika także, że dla kandydatów liczy się dziś szybkość zatrudnienia, podstawowe świadczenia oferowane przez organizację oraz solidne fundamenty i reputacja firmy na rynku. - W niepewnych czasach kandydaci większym zaufaniem darzą znane, istniejące od wielu lat firmy, które postrzegają jako te bardziej stabilne i oferujące bezpieczniejsze miejsca pracy – komentuje  Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska. – Nie bez znaczenie pozostaje dla nich także wsparcie organizacji i bezpośrednich przełożonych w trudnym okresie. W Perfetti Van Melle zawsze jesteśmy blisko naszych pracowników i odpowiadamy na ich bieżące potrzeby – dodaje.

Jasny przekaz

Poszukując pracy kandydaci oczekują dziś od potencjalnego pracodawcy także konkretnej i transparentnej komunikacji. Chodzi przede wszystkim o precyzyjne nakreślenie wymagań, na ten fakt uwagę zwraca aż 71 proc. badanych oraz informację o wysokości wynagrodzenia oferowanego na danym stanowisku, która jest istotna dla 64 proc. respondentów.

Oczekiwania kandydatów to jedna z kluczowych wskazówek dla firm poszukujących profesjonalnych i dopasowanych do potrzeb organizacji pracowników. Pomagają m.in. w zaplanowaniu działań employer brandingowych, które z kolei wpływają na efektywne procesy rekrutacyjne zakończone zatrudnieniem odpowiednich specjalistów.

 


[1] http://media.pracuj.pl/108890-kandydaci-o-pracodawcach-w-obliczu-covid-19-raport-pracujpl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.