Komunikaty PR

Biznes w dobrym stylu. 5 lat BNI w Białymstoku

2022-09-29  |  01:00
Biuro prasowe

Blisko 170 przedsiębiorców, 5 aktywnych grup, ponad 43 tysiące przekazanych rekomendacji i wartość zrealizowanych zleceń opiewająca dokładnie na 179 597 624 zł. To osiągnięcia przedsiębiorców zrzeszonych w największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych – BNI, której białostocka grupa w tym roku obchodzi swój piąty jubileusz.


W maju 2017 roku powstała pierwsza grupa BNI w Białymstoku. Założył ją Lechosław Chalecki, przedsiębiorca wspierający firmy w ich rozwoju. Pięć lat temu, jako właściciel Szkoły Inspiracji postanowił zaszczepić w lokalnych przedsiębiorcach ideę rekomendacji biznesowych. Od tej pory zrzeszeni w BNI partnerzy spotykają się regularnie i wspierają skalowanie swoich biznesów.


– Kiedy pięć lat temu, razem z grupą 35 przedsiębiorców zbudowaliśmy pierwszą grupę w Białymstoku, uznałem to za ogromny sukces. Wówczas mój dobry przyjaciel i mentor powiedział mi, że sukces będzie wtedy, kiedy ci ludzie zostaną na kolejne lata i będą chcieli dołączać kolejni. Dziś 170 przedsiębiorców w pięciu różnych grupach regularnie i skutecznie pomaga sobie w rozwoju. Mamy unikalne „know how”, ponieważ wiemy, kiedy i jak spotkać w jednym miejscu przedstawicieli tak wielu firm z najróżnorodniejszych branż. Dzięki temu 70% przedsiębiorców zostaje z nami na kolejne lata współpracy – mówi Lechosław Chalecki, franczyzobiorca BNI Białystok.


Biznes przez rekomendacje


BNI (Business Network International) to największa na świecie organizacja zajmująca się rozwojem biznesu przy użyciu rekomendacji. Działając w myśl zasady Givers Gain – Dający Dostaje, przedsiębiorcy aktywnie współpracują ze sobą w biznesie, przekazując sobie wzajemnie wartościowe kontkty, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem.


Dzięki partnerstwu z przedsiębiorcami w BNI, przedsiębiorcy nawiązują relacje z innymi właścicielami firm, przez co mogą przekazywać sobie wzajemnie kontakty do swoich najlepszych klientów czy partnerów biznesowych.


– Kluczową zasadą w BNI jest brak konkurencji. Oznacza to, że w jednej lokalnej grupie może działać tylko jeden przedstawiciel określonej branży. Członkowie współpracują ze sobą i uzupełniają się, nie zastanawiając się nad tym, w jaki sposób wygrać z konkurentami i jak uzyskać przewagę na rynku – tłumaczy Lechosław Chalecki.


BNI jako jedyna organizacja systematycznie mierzy wyniki pracy Partnerów z zrzeszonych w grupach, aby rzetelnie móc monitorować i przedstawić ich sukcesy. Dodatkowo regularnie organizowane są szkolenia, konferencje i warsztaty, dzięki którym partnerzy BNI mają okazję poszerzać swoją wiedzę z zakresu sprzedaży, zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw.


Pięć lat w Białymstoku. BNI to….


– To przede wszystkim rozwój firmy, rozwój osobisty i szansa na poznanie wielu wartościowych przedsiębiorców z możliwością nawiązania z nimi współpracy - mówi Mariusz Urbiel, właściciel 3GIGA S.C.


Przedsiębiorcy zrzeszeni w BNI w Białymstoku nie mają najmniejszych wątpliwości, że dołączenie do organizacji radykalnie przyspieszyło rozwój ich firm, zwiększyło zyski i dało gwarancję rynkowej stabilności.


– Stal ostrzy stal – BNI mogłabym porównać właśnie do takiej stali, a przedsiębiorców funkcjonujących w grupie uważam za mój osobisty motywator do rozwoju, co realnie przekłada się na liczne sukcesy – uważa Katarzyna Bonifatiuk, Broker Ubezpieczeniowy.


Sukcesy Partnerów BNI uzależnione są w dużej mierze od umiejętności precyzyjnego określenia własnych potrzeb oraz uważnego wsłuchiwania się w potrzeby innych.


– Pomagając sobie wzajemnie w ich realizacji, możemy być pewni, że w sytuacji, gdy sami poprosimy o kontakt i rekomendację do określonych firm, na pewno je otrzymamy. BNI to dobry port, do którego co tydzień jestem w stanie zawinąć. Te spotkania to owocny czas spędzony z ludźmi, do których mam zaufanie – podkreśla Marek Ignatowicz, właściciel PHU Garden.


 Lechosław Chalecki, franczyzobiorca BNI Białystok:


– 5 lat funkcjonowania białostockiego BNI to czas owocnej nauki i niesamowitego tempa rozwoju.  Dzięki wpadkom, których nie da się uniknąć, dowiedzieliśmy się, czego nie robić, a jaką drogą pójść i jeszcze bardziej pomagać przedsiębiorcom w realizacji ich celów. Dziś wiemy, gdzie chcemy być za kolejnych pięć lat.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.