Komunikaty PR

Biznes w dobrym stylu. 5 lat BNI w Białymstoku

2022-09-29  |  01:00
Biuro prasowe

Blisko 170 przedsiębiorców, 5 aktywnych grup, ponad 43 tysiące przekazanych rekomendacji i wartość zrealizowanych zleceń opiewająca dokładnie na 179 597 624 zł. To osiągnięcia przedsiębiorców zrzeszonych w największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych – BNI, której białostocka grupa w tym roku obchodzi swój piąty jubileusz.


W maju 2017 roku powstała pierwsza grupa BNI w Białymstoku. Założył ją Lechosław Chalecki, przedsiębiorca wspierający firmy w ich rozwoju. Pięć lat temu, jako właściciel Szkoły Inspiracji postanowił zaszczepić w lokalnych przedsiębiorcach ideę rekomendacji biznesowych. Od tej pory zrzeszeni w BNI partnerzy spotykają się regularnie i wspierają skalowanie swoich biznesów.


– Kiedy pięć lat temu, razem z grupą 35 przedsiębiorców zbudowaliśmy pierwszą grupę w Białymstoku, uznałem to za ogromny sukces. Wówczas mój dobry przyjaciel i mentor powiedział mi, że sukces będzie wtedy, kiedy ci ludzie zostaną na kolejne lata i będą chcieli dołączać kolejni. Dziś 170 przedsiębiorców w pięciu różnych grupach regularnie i skutecznie pomaga sobie w rozwoju. Mamy unikalne „know how”, ponieważ wiemy, kiedy i jak spotkać w jednym miejscu przedstawicieli tak wielu firm z najróżnorodniejszych branż. Dzięki temu 70% przedsiębiorców zostaje z nami na kolejne lata współpracy – mówi Lechosław Chalecki, franczyzobiorca BNI Białystok.


Biznes przez rekomendacje


BNI (Business Network International) to największa na świecie organizacja zajmująca się rozwojem biznesu przy użyciu rekomendacji. Działając w myśl zasady Givers Gain – Dający Dostaje, przedsiębiorcy aktywnie współpracują ze sobą w biznesie, przekazując sobie wzajemnie wartościowe kontkty, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem.


Dzięki partnerstwu z przedsiębiorcami w BNI, przedsiębiorcy nawiązują relacje z innymi właścicielami firm, przez co mogą przekazywać sobie wzajemnie kontakty do swoich najlepszych klientów czy partnerów biznesowych.


– Kluczową zasadą w BNI jest brak konkurencji. Oznacza to, że w jednej lokalnej grupie może działać tylko jeden przedstawiciel określonej branży. Członkowie współpracują ze sobą i uzupełniają się, nie zastanawiając się nad tym, w jaki sposób wygrać z konkurentami i jak uzyskać przewagę na rynku – tłumaczy Lechosław Chalecki.


BNI jako jedyna organizacja systematycznie mierzy wyniki pracy Partnerów z zrzeszonych w grupach, aby rzetelnie móc monitorować i przedstawić ich sukcesy. Dodatkowo regularnie organizowane są szkolenia, konferencje i warsztaty, dzięki którym partnerzy BNI mają okazję poszerzać swoją wiedzę z zakresu sprzedaży, zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw.


Pięć lat w Białymstoku. BNI to….


– To przede wszystkim rozwój firmy, rozwój osobisty i szansa na poznanie wielu wartościowych przedsiębiorców z możliwością nawiązania z nimi współpracy - mówi Mariusz Urbiel, właściciel 3GIGA S.C.


Przedsiębiorcy zrzeszeni w BNI w Białymstoku nie mają najmniejszych wątpliwości, że dołączenie do organizacji radykalnie przyspieszyło rozwój ich firm, zwiększyło zyski i dało gwarancję rynkowej stabilności.


– Stal ostrzy stal – BNI mogłabym porównać właśnie do takiej stali, a przedsiębiorców funkcjonujących w grupie uważam za mój osobisty motywator do rozwoju, co realnie przekłada się na liczne sukcesy – uważa Katarzyna Bonifatiuk, Broker Ubezpieczeniowy.


Sukcesy Partnerów BNI uzależnione są w dużej mierze od umiejętności precyzyjnego określenia własnych potrzeb oraz uważnego wsłuchiwania się w potrzeby innych.


– Pomagając sobie wzajemnie w ich realizacji, możemy być pewni, że w sytuacji, gdy sami poprosimy o kontakt i rekomendację do określonych firm, na pewno je otrzymamy. BNI to dobry port, do którego co tydzień jestem w stanie zawinąć. Te spotkania to owocny czas spędzony z ludźmi, do których mam zaufanie – podkreśla Marek Ignatowicz, właściciel PHU Garden.


 Lechosław Chalecki, franczyzobiorca BNI Białystok:


– 5 lat funkcjonowania białostockiego BNI to czas owocnej nauki i niesamowitego tempa rozwoju.  Dzięki wpadkom, których nie da się uniknąć, dowiedzieliśmy się, czego nie robić, a jaką drogą pójść i jeszcze bardziej pomagać przedsiębiorcom w realizacji ich celów. Dziś wiemy, gdzie chcemy być za kolejnych pięć lat.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.