Budżet z przedłużonym terminem ważności
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Tegoroczne budżety marketingowe w większości firm zmieniały się jak w kalejdoskopie. Ambitne plany na początku roku, później pandemia i wstrzymanie jakichkolwiek działań. Po oswojeniu sytuacji powolny powrót do nowej normalności. Uzasadniona ostrożność w inwestowaniu w działania reklamowe czy akcje wsparcia sprzedaży sprawiła, że część z firm w ostatniej chwili podjęła decyzję o odmrożeniu budżetów. Co zrobić z zaoszczędzonymi pieniędzmi, które mogą przepaść wraz z nadejściem stycznia?
Ostatni miesiąc roku to czas dla działów marketingu i sprzedaży, by wykorzystać posiadany lub odmrożony w ostatniej chwili budżet. W obliczu tak niepewnej sytuacji trudno było to lepiej zaplanować. Dlatego czyszcząc budżet warto postawić na inwestycje, które nie tylko go zabezpieczą, ale również przedłużą i dadzą szansę na jego elastyczne wykorzystanie w kolejnym roku, a także przyniosą dodatkowe oszczędności.
Cała naprzód
Wygląda na to, że po okresie ograniczania wydatków sytuacja powoli się stabilizuje. Firmy, nie tylko te duże, widzą potencjał działań wsparcia sprzedaży w obecnych okolicznościach rynkowych. Wiedzą, że przyjmując postawę ofensywną, kiedy inni chowają głowę w piasek, mają szansę zyskać przewagę rynkową. Należy przy tym działać rozważnie, a każdą wydaną w kryzysie złotówkę traktować jako inwestycję w przyszłość firmy. Warto postawić na efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży w kolejnych miesiącach.
„Po tygodniach niepewności i ograniczaniu wydatków na marketing firmy inwestują w projekty wsparcia sprzedaży, które pomagają im wrócić na ścieżkę wzrostu i zażegnać skutki kryzysu. Warto przede wszystkim zadbać o to, aby niewykorzystane lub odmrożone w ostatniej chwili środki w budżecie przenieść na przyszły rok. Dobrym rozwiązaniem są karty przedpłacone, kupony premiowe i cyfrowe eVouchery, które można wykorzystać jako nagrody w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży czy upominki dla kontrahentów oraz handlowców w dogodnym momencie nawet za kilka tygodni czy miesięcy” – powiedziała Justyna Klimuk, Incentive Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Nagrody gwarantowane
Kiedy wiadomo już, że wykorzystanie budżetu w bieżącym roku nie jest możliwe, najważniejsze staje się przedłużenie terminu ważności środków w taki sposób, który umożliwi też swobodne dysponowanie nimi w kolejnych miesiącach. Przy tak wymagających oczekiwaniach lepiej postawić na pewne i sprawdzone rozwiązania, które są łatwe w dystrybucji oraz nie wymagają magazynowania. Taką opcją jest przedpłacona Karta Premiowa, która może być wykorzystana w kolejnych miesiącach w dowolnych akcjach wsparcia sprzedaży zarówno krótko, jak i długo terminowych takich jak loteria, konkurs, sprzedaż premiowa „buy & get” czy program lojalnościowy. Dzięki wielokrotnym doładowaniom minimalizujemy koszty logistyczne nagród. Karty nie wymagają dużej przestrzeni magazynowej, a sam zakup zwolniony jest z podatku VAT – to oznacza oszczędność na poziomie 23%! Poza tym to rozwiązanie szczególnie cenione przez uczestników akcji wsparcia sprzedaży, czyli konsumentów, klientów, partnerów czy własne siły handlowe za swobodę wyboru finalnej nagrody. Ponadto ma funkcję bezpiecznych płatności zbliżeniowych, w tym do 100 złotych bez PIN-u oraz możliwość dokonywania płatności mobilnych telefonem za pomocą Google Pay. Niezawodne w programach wsparcia sprzedaży są również Kupony Premiowe, które zna każdy. Akceptowane są w ponad 50 tys. punktów w całej Polsce, w tym przez sklepy spożywcze, drogerie i stacje benzynowe, które pozostają otwarte nawet wtedy, gdy podczas wzrostu zachorowań zamyka się sklepy z innym asortymentem. Zakupione dziś kupony będą ważne aż do 30.06.2022 r. i podobnie jak karty zwolnione są z podatku VAT.
Wirtualne nagrody – realne korzyści
W przypadku akcji marketingowych wymagających natychmiastowego nagradzania lub kierowanych do rozproszonej grupy odbiorców doskonale sprawdzają się eVouchery i Wirtualna Karta Premiowa. Dzięki swojej cyfrowej formie umożliwiają szybkie, bezproblemowe przekazanie nagród nawet bardzo licznej grupie odbiorców, bez angażowania pośredników i bez potrzeby produkowania, pakowania, magazynowania, fizycznej wysyłki oraz związanych z tym dodatkowych wydatków. eVoucher to przekazywany drogą elektroniczną emailem lub smsem kod o określonej wartości, który można zrealizować w wybranej sieci sklepów np.: Biedronka, Żabka, Zalando, Allegro, Empik czy RTV Euro AGD także online, a więc bez wychodzenia z domu. Różnorodność eVoucherów Sodexo pod kątem dostępnych kategorii, marek czy nominałów gwarantuje dopasowanie nagrody do potrzeb każdego biznesu, akcji i odbiorców. Natomiast Wirtualna Karta Premiowa jest cyfrowym odpowiednikiem klasycznej karty wydanej na platformie Mastercard. Ma wszystkie cechy tradycyjnej karty płatniczej, czyli numer, datę ważności, jak i kod CVC. Można ją dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, jest akceptowana w sklepach stacjonarnych oraz Internecie, umożliwia też wypłaty z bankomatów.
Skuteczny sposób na zabezpieczenie nadwyżki w budżecie marketingowym czy sprzedażowym powinien zakładać możliwość skorzystania z niej w nadchodzących miesiącach. Ważną kwestią jest również bezpieczeństwo związane z logistyką i magazynowaniem. Nagrody Sodexo pozwalają nie tylko zrealizować powyższe założenia, ale też odetchnąć z ulgą, ponieważ można je zamówić nawet w ostatniej chwili, a czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 72 godziny.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.