Komunikaty PR

Ceramika Paradyż zainwestuje 125 mln złotych w innowacyjną technologię

2020-10-05  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Mateusz Madiuk
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/

Ceramika Paradyż jako pierwsza firma na świecie zyska możliwość produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych wytworzonych w oparciu o innowacyjną technologię prasowania z jednoczesnym barwieniem w całej masie. Jak zaznaczają przedstawiciele spółki, to kamień milowy zarówno w rozwoju polskiej, rodzinnej firmy, jak i całej branży ceramicznej.

 

Ceramika Paradyż to wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 31 lat firma konsekwentnie inwestuje w rozwój i wdraża innowacyjne produkty, wyznaczając kierunki działania innym producentom. Pionierski duch spółki dał o sobie znać również i teraz. Zarząd Ceramiki Paradyż podjął odważną decyzję o zainwestowaniu ponad 125 mln złotych w innowacyjną technologię, dającą możliwość unikalnego zdobienia „na wskroś” w całej masie ceramicznej.  Dzięki tej innowacji, polska firma będzie mogła zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o bogatych efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Wytwarzane na linii produkty pozwolą na wierne oddanie charakteru naturalnych materiałów takich jak kamień, beton architektoniczny czy drewno. To absolutna nowość na rynku, która przyczyni się do poszerzenia portfela klientów Ceramiki Paradyż poprzez pozyskanie dodatkowych odbiorców, korzystających do tej pory z oferty konkurencji pośredniej. Rozwiązanie umożliwia produkcję wielkoformatowych płyt ceramicznych w maksymalnym formacie 1800 x 3200 mm oraz grubości do 30 mm, które strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą zbliżone do cech naturalnych materiałów.

 

- Od początku istnienia firmy stawiamy na rozwój i dokładamy wszelkich starań, aby stale dostosowywać nasze portfolio do zmieniających się potrzeb rynkowych.  Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które to umożliwiają. Dzięki know-how firmy i doświadczeniu produkcyjnym zapytaliśmy producentów maszyn, czy technologicznie będzie możliwe stworzenie tak innowacyjnego produktu. Po długich miesiącach przygotowań i rozmów właśnie możemy ogłosić rozpoczęcie ogromnej inwestycji, w ramach której powstanie linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Jesteśmy dumni, że pomimo pewnych ograniczeń wywołanych skutkami pandemii, jeszcze w tym roku udało się postawić tak ważny krok zarówno dla przyszłości firmy, jak i całej branży ceramicznej – powiedział Adam Tępiński, współwłaściciel i członek zarządu Ceramiki Paradyż.  

 

Wdrożenie innowacyjnej technologii ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Ceramiki Paradyż.  Planowana inwestycja przełoży się na wiele aspektów działalności polskiego producenta, otwierając przed nim nowe perspektywy rozwoju. Przede wszystkim firma uzyska konkurencyjne cenowo produkty względem materiałów takich jak szlachetny marmur calacatta czy inne kamienie. Zasoby naturalne tych surowców są coraz mniejsze na świecie. Stworzenie dla nich alternatywy stanowi ważny krok na ścieżce rozwoju całej branży. Dzięki nowatorskiej metodzie produkcji, wielkoformatowe płytki będą miały znacznie szersze zastosowanie i będą mogły być wykorzystywane nie tylko do aranżacji jednolitych powierzchni ścian i podłóg, ale też do wykończenia elewacji, blatów kuchennych, parapetów, płyt nagrobkowych czy stopni schodów. W konsekwencji działania Ceramika Paradyż będzie mogła poszerzyć portfel klientów poprzez pozyskanie dodatkowych odbiorców, korzystających do tej pory z oferty producentów innych materiałów wykończeniowych.  Co więcej, powstałe na planowanej linii produkty będą kierowane na rynek polski oraz rynki zagraniczne. Ceramika Paradyż wzmocni zatem jeszcze bardziej swoją pozycję i zwiększy swoją konkurencyjność na arenie międzynarodowej. Uruchomienie nowej linii pozwoli również na optymalizację procesów produkcyjnych oraz utworzenie ponad 60 nowych miejsc pracy, co jest niezwykle istotne dla rozwoju całego regionu.   

 

Projekt poprzedziły badania przemysłowe oraz eksperymentalne prace rozwojowe. W listopadzie br. nastąpi podpisanie kontraktów z wybranymi w drodze przetargu dostawcami, a montaż podzespołów nowoczesnej linii produkcyjnej zacznie się na początku przyszłego roku i potrwa do grudnia 2021 r. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszą połowę 2022 r. Spółka wyznacza sobie jednak ambitny plan, aby już w drugiej połowie 2021 r. było możliwe uruchomienie części linii do produkcji pierwszych wielkoformatowych slabów ceramicznych. Całkowita wartość inwestycji wynosi 125 757 216,97 złotych, z czego 50 311 964,91 firma pozyskała ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: „Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw i konsorcjów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja! Biuro prasowe
2025-05-22 | 20:00

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

XI edycja dwudniowej konferencji Sustainable Economy Summit rozpocznie się już 27 maja w Holiday Inn Resort Warszawa-Józefów. Wydarzenie, organizowane między innymi pod
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.