Komunikaty PR

Ceramika Paradyż zainwestuje 125 mln złotych w innowacyjną technologię

2020-10-05  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Mateusz Madiuk
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/

Ceramika Paradyż jako pierwsza firma na świecie zyska możliwość produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych wytworzonych w oparciu o innowacyjną technologię prasowania z jednoczesnym barwieniem w całej masie. Jak zaznaczają przedstawiciele spółki, to kamień milowy zarówno w rozwoju polskiej, rodzinnej firmy, jak i całej branży ceramicznej.

 

Ceramika Paradyż to wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 31 lat firma konsekwentnie inwestuje w rozwój i wdraża innowacyjne produkty, wyznaczając kierunki działania innym producentom. Pionierski duch spółki dał o sobie znać również i teraz. Zarząd Ceramiki Paradyż podjął odważną decyzję o zainwestowaniu ponad 125 mln złotych w innowacyjną technologię, dającą możliwość unikalnego zdobienia „na wskroś” w całej masie ceramicznej.  Dzięki tej innowacji, polska firma będzie mogła zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o bogatych efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Wytwarzane na linii produkty pozwolą na wierne oddanie charakteru naturalnych materiałów takich jak kamień, beton architektoniczny czy drewno. To absolutna nowość na rynku, która przyczyni się do poszerzenia portfela klientów Ceramiki Paradyż poprzez pozyskanie dodatkowych odbiorców, korzystających do tej pory z oferty konkurencji pośredniej. Rozwiązanie umożliwia produkcję wielkoformatowych płyt ceramicznych w maksymalnym formacie 1800 x 3200 mm oraz grubości do 30 mm, które strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą zbliżone do cech naturalnych materiałów.

 

- Od początku istnienia firmy stawiamy na rozwój i dokładamy wszelkich starań, aby stale dostosowywać nasze portfolio do zmieniających się potrzeb rynkowych.  Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które to umożliwiają. Dzięki know-how firmy i doświadczeniu produkcyjnym zapytaliśmy producentów maszyn, czy technologicznie będzie możliwe stworzenie tak innowacyjnego produktu. Po długich miesiącach przygotowań i rozmów właśnie możemy ogłosić rozpoczęcie ogromnej inwestycji, w ramach której powstanie linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Jesteśmy dumni, że pomimo pewnych ograniczeń wywołanych skutkami pandemii, jeszcze w tym roku udało się postawić tak ważny krok zarówno dla przyszłości firmy, jak i całej branży ceramicznej – powiedział Adam Tępiński, współwłaściciel i członek zarządu Ceramiki Paradyż.  

 

Wdrożenie innowacyjnej technologii ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Ceramiki Paradyż.  Planowana inwestycja przełoży się na wiele aspektów działalności polskiego producenta, otwierając przed nim nowe perspektywy rozwoju. Przede wszystkim firma uzyska konkurencyjne cenowo produkty względem materiałów takich jak szlachetny marmur calacatta czy inne kamienie. Zasoby naturalne tych surowców są coraz mniejsze na świecie. Stworzenie dla nich alternatywy stanowi ważny krok na ścieżce rozwoju całej branży. Dzięki nowatorskiej metodzie produkcji, wielkoformatowe płytki będą miały znacznie szersze zastosowanie i będą mogły być wykorzystywane nie tylko do aranżacji jednolitych powierzchni ścian i podłóg, ale też do wykończenia elewacji, blatów kuchennych, parapetów, płyt nagrobkowych czy stopni schodów. W konsekwencji działania Ceramika Paradyż będzie mogła poszerzyć portfel klientów poprzez pozyskanie dodatkowych odbiorców, korzystających do tej pory z oferty producentów innych materiałów wykończeniowych.  Co więcej, powstałe na planowanej linii produkty będą kierowane na rynek polski oraz rynki zagraniczne. Ceramika Paradyż wzmocni zatem jeszcze bardziej swoją pozycję i zwiększy swoją konkurencyjność na arenie międzynarodowej. Uruchomienie nowej linii pozwoli również na optymalizację procesów produkcyjnych oraz utworzenie ponad 60 nowych miejsc pracy, co jest niezwykle istotne dla rozwoju całego regionu.   

 

Projekt poprzedziły badania przemysłowe oraz eksperymentalne prace rozwojowe. W listopadzie br. nastąpi podpisanie kontraktów z wybranymi w drodze przetargu dostawcami, a montaż podzespołów nowoczesnej linii produkcyjnej zacznie się na początku przyszłego roku i potrwa do grudnia 2021 r. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszą połowę 2022 r. Spółka wyznacza sobie jednak ambitny plan, aby już w drugiej połowie 2021 r. było możliwe uruchomienie części linii do produkcji pierwszych wielkoformatowych slabów ceramicznych. Całkowita wartość inwestycji wynosi 125 757 216,97 złotych, z czego 50 311 964,91 firma pozyskała ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: „Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw i konsorcjów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.