Komunikaty PR

Jak polscy pracodawcy podchodzą do organizacji świątecznych spotkań?

2022-12-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Trwa sezon na firmowe Wigilie. Jak pokazują badania (np. Pracuj.pl) blisko połowa pracodawców organizuje co roku świąteczne spotkanie przy tradycyjnych potrawach. Jak podejść do tematu? Czy firmy chcą, czy muszą robić takie spotkania? Czy pracodawcy, którzy nie zaplanują takiego wydarzenia, są narażeni na ostracyzm?

W dobie pracy hybrydowej i zdalnej wigilijne spotkania firmowe to jedna z niewielu okazji w ciągu roku,
by pracownicy mieli szansę się poznać. Trzeba jednak poświęcić sporo czasu na organizację i uczestnictwo
w spotkaniu, gdyż przecież przeważnie odbywa się ono poza stałymi godzinami pracy. Są to także wcale niemałe koszty, które teraz, gdy szaleje inflacja, mogą po prostu przerastać możliwości niektórych firm.
Z drugiej strony ludzie są wygłodniali spotkań twarzą w twarz, ciesząc się z każdej okazji do wspólnego świętowania.

Ale czy na pewno świąteczne spotkania są takie niezbędne? Może pracownicy woleliby dostać premię zamiast świątecznych prezentów w postaci bonów czy kalendarzy? Czy współcześni pracodawcy chcą w ogóle być Świętymi Mikołajami i czy pracownicy doceniają ich „gest”? A jeśli już spotkanie wigilijne się odbywa, to jaką powinno przyjąć formę? O czym rozmawiać, a jakich tematów unikać? Czy wypada zaprosić klientów albo podsumowywać rok z punktu widzenia biznesowego? O odpowiedź na te pytania poprosiliśmy kilku polskich pracodawców – oto ich komentarze:

 

Anna Rogińska, CEO w Grupie VIPoL

Myślę, że organizacja Wigilii firmowych nie jest obowiązkiem. Sporo pracodawców jednak w tym nie uczestniczy. Zdania, czy to robić, czy nie są też podzielone wśród pracowników. Niektórzy uznają, że Boże Narodzenie to po prostu typowo rodzinne święta i należy je celebrować jedynie w gronie rodzinnym. Moim zdaniem warto jednak potraktować ten czas jako okazję do podsumowania naszych małych i większych sukcesów, pobycia razem w bardziej swobodnej atmosferze, może zebrania pomysłów na to, w jakim kierunku powinna zmierzać nasza firma. Podczas takich spotkań można poznać się lepiej, powspominać zabawne momenty z życia firmy, trochę się zintegrować. Uważam też, żeni nie ma nic zdrożnego w zaproszeniu klientów, czy rozmowie na tematy biznesowe – ale pamiętając o bardziej swobodnym charakterze spotkania. Jeśli chodzi o to, kto powinien ponosić koszty organizacji – to akurat trzeba wyczuć. W niektórych firmach, pracownicy będą oczekiwać, że pracodawca opłaci wyjście do restauracji, w innych pracownicy nie będą mieć problemu, by „zrzucić” się na catering albo przynieść własne potrawy i posiedzieć razem w biurze.W naszej firmie w tym roku będzie szczególna atmosfera, bo Grupa VIPoL to polska firma z ukraińskimi korzeniami. Czekają nas pierwsze Święta od wybuchu działań wojennych w Ukrainie, więc dla wielu naszych pracowników może to być okazja, by wspomnieć tych, których stracili na froncie. Bliższych i dalszych znajomych, członków rodzin. Sama zastanawiam się, jak do tego podejść, ale myślę, że ważne, by na naszym spotkaniu wigilijnym po prostu sprawić, by pracownicy poczuli się razem, zobaczyli, że nasza firma jest jak jedna wielka rodzina, która po prostu wspiera się w trudnych chwilach.   Być może porozmawiamy też o tym, jak w Ukrainie obchodzi się Święta, dlaczego myśli się o zmianie terminu, czy organizuje się spotkania w gronie firmowym.

 

Marta Kobińska, dyrektor finansowa w Grupie Bravecare

Uważam, że spotkania świąteczne są w firmie bardzo ważne. Z całą pewnością sprzyjają budowaniu dobrej atmosfery i zacieśnianiu relacji. Stanowią tez odskocznię od codziennych obowiązków i są okazją do bliższego poznania się pracowników, co z pewnością może pozytywnie wpłynąć na naszą współpracę. Oczywiście w dobie kryzysu, z jakim mamy obecnie do czynienia, część firm może mieć pokusę, by zrezygnować z rezerwacji stolika w drogiej restauracji, ale to nie znaczy, że trzeba w ogóle wykluczyć zorganizowanie świątecznych spotkań. Można je zrobić, np. w formie swobodnego spotkania w biurze, na które każdy przyniesie jakąś potrawę. Zamiast drogich prezentów, można podarować coś od serca i z pomysłem. Kiedyś np. własnoręcznie przygotowałam dla moich pracowników sentencje motywacyjne – do dziś wspominają to jako świetny podarunek od szefowej. Koniec roku to też doskonały czas na podsumowania tego, co udało się wspólnie z zespołem zrobić, oraz snucie planów na kolejny sezon. Uważam, że warto więc wykorzystać ten świąteczny moment na integrację naszego środowiska pracy. 

 

Anna Będkowska, wiceprezes Zarządu Tichauer

Grudniowy, świąteczny czas to idealny moment podsumowania wytrwałej pracy przez cały rok. Wspólna integracja współpracowników przy wigilijnym stole buduje więzi, wpływające w późniejszym czasie
na efektywność pracy, jest doskonałą przestrzenią do zaistnienia, wzrostu i emanacji. Zaobserwowaliśmy, że dla pracowników obecnie bardzo ważne jest miejsce świątecznego spotkania. W Tichauerze industrialny klimat tworzy dodatkową magię, która jest doceniana przez naszych gości, zapraszanych przez pracodawców. Każdy przejaw aktywności związanej z rozwojem biznesu, promowaniem nowoczesnego designu oraz wspieraniem różnorodnych aspektów szeroko rozumianej kultury znajduje miejsce na naszych spotkaniach wigilijnych.

 

Tomasz Oczkowski, Kancelaria Radców Prawnych Oczkowski i Partnerzy spółka partnerska

Integracja naturalnie ułatwia współpracę. Kwestia świętowania różnych uroczystości w zawodowym składzie to jednak według mnie już sprawa dość złożona. Skoro robimy firmowe Wigilie, to może też urządzajmy przyjęcia urodzinowe? Dla mnie to lekka przesada. Z drugiej strony bardzo dobrze, gdy ludzie się lepiej znają.  W pracy spędzamy w końcu mnóstwo czasu i właściwie tworzymy relacje podobnie jak w rodzinach. I to, jakie te relacje są, to klucz w odpowiedzi na pytanie, czy warto organizować firmowe spotkania wigilijne. Ma to sens, jeśli w firmie się lubimy, możemy na sobie polegać, jak to mówią – gramy do jednej bramki.  jesteś szefem i masz dobre relacje z pracownikami, ma to sens. Jak kogoś znasz, to traktujesz go inaczej. Jeżeli nie ma klimatu w firmie – nie ma sensu organizować tego typu imprez. Nie lubię Wigilii na pokaz, nie lubię hipokryzji. Takie sztuczne wydarzenia, podczas których nieszczerze składamy sobie życzenia, na pewno nie zbudują zaufania, nie dadzą żadnej pozytywnej wartości. Po prostu nie mają sensu. Warto też rozważyć, czy w ogóle nie lepiej odpuścić sobie organizacji fasadowej uroczystości i po prostu przekazać pracownikom dodatkowe pieniądze – taki gest z pewnością zostanie doceniony.

 

Jakub B. Bączek, Prezes JBB – szkolenia i eventy rozwojowe, Mental Power – trening mentalny, STAGEMAN – turystyka, animacja czasu wolnego. 

Od wielu lat organizuję Wiligiljkę dla zespołu swoich pracowników. Oprócz dobrych emocji, wynika to też
z tego, że pracujemy zdalnie od samego początku, czyli od 14 lat. Takie spotkania są więc szansą
na zobaczenie się na żywo – często tylko ten 1 raz w roku! Po ostatniej Wigilijce w Uniejowie (żeby każdy miał do 3h samochodem dojazdu) poczułem, że pracownicy doceniają taki gest i świetnie się czują w firmie, która dba nie tylko o wyniki finansowe, ale też o ludzi i ich uczucia.

 

Grupa VIPoL to agencja pracy tymczasowej, która oferuje m.in. leasing unikalnych specjalistów oraz pracowników fizycznych. Firma, działająca na polskim rynku od 2010 roku, zapewniła pracę dziesiątkom tysięcy osób. Zespół tworzą profesjonaliści w dziedzinach HR, zarządzania biznesowego oraz prawa dotyczącego zatrudnienia i legalizacji pobytu obcokrajowców. Misją firmy pod hasłem „Pracujemy razem” jest łączenie ludzi w relacjach zawodowych ponad granicami państw, zapewniając obcokrajowcom szansę na godne życie. Biura grupy VIPoL znajdują się w Polsce, w Niemczech i na Ukrainie.  Więcej informacji: www.vipolgroup.eu

 

Fundacja VIPoL Wspieramy razem – pomysłodawca kampanii Pracodawca bez Granic – powstała po to, by wesprzeć polskich pracodawców w sprostaniu wyzwaniom współczesnych czasów. Działalność Fundacji oparta jest na monitorowaniu sytuacji w polskich firmach, zatrudniających obcokrajowców oraz reagowaniu na bieżące zapotrzebowanie osób i podmiotów nawiązujących współpracę. Podejmuje też różnorodne inicjatywy, mające na celu aktywizację i integrację społeczną, przeciwdziałanie wykluczeniu, a także uproszczenie procedur zatrudniania obcokrajowców. Ponadto udziela wsparcia pracownikom i edukuje przedsiębiorców otwartych na zatrudnianie kandydatów spoza Polski.

https://fundacjavipol.eu

 


Kontakt dla mediów: Karina Grygielska, agencja Pi-aR+; tel. 601 369 597, e-mail: k.grygielska@prplus.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.