Jaki będzie rok 2025 w branży stolarki otworowej?

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Miniony rok był czasem zmagań dla branży stolarki otworowej. Poza rosnącymi kosztami surowców i działalności, na rynku widoczne było spowolnienie w sektorze budownictwa mieszkaniowego. Czy nadchodzące 12 miesięcy przyniosą długo wyczekiwaną stabilizację? Jakie trendy, wyzwania i możliwości zdominują rynek w 2025 roku?
Rok 2024 upłynął pod znakiem trudności dla branży stolarki otworowej. Spadek aktywności w budownictwie kubaturowym, wywołany spowolnieniem gospodarczym i rosnącymi kosztami kredytów, ograniczone środki z KPO oraz słabsza kondycja finansowa inwestorów znacząco obciążyły rynek.
Mimo tych problemów, mijający rok dla AWILUX kończy się pomyślnie. Stabilny rozwój na rynku polskim, zarówno w segmencie inwestorskim, jak i detalicznym, w połączeniu z dywersyfikacją geograficzną, pozwolił osiągnąć firmie znaczące wyniki finansowe.
- Trzeci kwartał tego roku przyniósł firmie AWILUX jeden z najlepszych wyników. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się systemy aluminiowe, w przypadku których osiągnęliśmy najbardziej znaczący przyrost sprzedaży. Na rynku polskim obserwujemy stabilny rozwój, mimo spowolnienia w sektorze budowlanym. Dzięki ekspansji na rynki pozaeuropejskie, osiągamy wysokie przychody, mimo problemów ekonomicznych w niektórych krajach Europy. Wzrost obrotów w trzecim kwartale to wyraźny sygnał stabilizacji na przyszły rok – wskazuje Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.
Trendy i oczekiwania na nowy rok
Jak zapowiada się nadchodzący rok 2025? Będzie to okres, w którym kluczową rolę na rynku stolarki otworowej odegrają technologie smart, energooszczędność oraz zrównoważone budownictwo. Równocześnie branża będzie musiała sprostać rosnącym wymaganiom inwestorów, którzy oczekują wysoce spersonalizowanych rozwiązań, skrócenia czasu realizacji zamówień i konsekwentnego wdrażania nowych technologii, odpowiadających na potrzeby zarówno środowiska, jak i nowoczesnego stylu życia.
- Z perspektywy globalnych trendów, rosnące ceny energii oraz nowe regulacje prawne w zakresie energooszczędności budynków będą napędzać popyt na rozwiązania premium. Produkty niespełniające wymagań dotyczących na przykład efektywności energetycznej stracą na znaczeniu, co zwiększy presję na producentach, aby dostosowywali swoje oferty do rosnących standardów – mówi Anna Szyrmer.
Szanse: stolarka energooszczędna, technologie smart i wsparcie posprzedażowe
Na dynamikę sprzedażową w 2025 roku wpłynie również szeroka indywidualizacja projektów oraz kompleksowe, czujne i aktywne wsparcie posprzedażowe.
- To kluczowe przewagi konkurencyjne firm z segmentu premium. Indywidualne podejście pozwala dostosować produkty do specyficznych potrzeb inwestorów. Dodatkowo, tak jak w naszym przypadku, istotne źródło wzrostu przychodów stanowić będzie eksport na rynki pozaeuropejskie, gdzie obserwujemy wzrost zapotrzebowania na nowoczesne technologie – mówi Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.
Wyzwania: koszty, kadry i regulacje
W 2025 roku branża stolarki otworowej stanie również przed szeregiem wyzwań. Wzrost kosztów surowców będzie jednym z kluczowych problemów wpływających na rentowność firm. Dodatkowo, dekarbonizacja procesów produkcyjnych, coraz bardziej wymagana w ramach unijnych regulacji klimatycznych, wiąże się z koniecznością wdrożenia nowych technologii, co będzie wymagało znacznych nakładów inwestycyjnych.
- Problem stanowić będzie również coraz trudniejszy dostęp do wykwalifikowanych specjalistów. Powoduje to konieczność podniesienia kwalifikacji zespołów, zwłaszcza w zakresie obsługi zaawansowanych technologii i zrównoważonej produkcji – zauważa Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.
Przygotowani na przyszłość
Rok 2025 będzie okresem dynamicznych zmian i nowych wyzwań w branży stolarki otworowej. Firmy, które zainwestują w produkty innowacyjne, efektywne energetycznie oraz spersonalizowane, zyskają przewagę konkurencyjną. I choć rynek będzie musiał zmierzyć się z presją kosztową i regulacyjną, to perspektywy wzrostu w kluczowych segmentach, takich jak rozwiązania energooszczędne i technologie smart, wskazują na nadchodzącą koniunkturę.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.