Komunikaty PR

Jaki będzie rok 2025 w branży stolarki otworowej?

2024-12-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Miniony rok był czasem zmagań dla branży stolarki otworowej. Poza rosnącymi kosztami surowców i działalności, na rynku widoczne było spowolnienie w sektorze budownictwa mieszkaniowego. Czy nadchodzące 12 miesięcy przyniosą długo wyczekiwaną stabilizację? Jakie trendy, wyzwania i możliwości zdominują rynek w 2025 roku?

Rok 2024 upłynął pod znakiem trudności dla branży stolarki otworowej. Spadek aktywności w budownictwie kubaturowym, wywołany spowolnieniem gospodarczym i rosnącymi kosztami kredytów, ograniczone środki z KPO oraz słabsza kondycja finansowa inwestorów znacząco obciążyły rynek.

Mimo tych problemów, mijający rok dla AWILUX kończy się pomyślnie. Stabilny rozwój na rynku polskim, zarówno w segmencie inwestorskim, jak i detalicznym, w połączeniu z dywersyfikacją geograficzną, pozwolił osiągnąć firmie znaczące wyniki finansowe.

- Trzeci kwartał tego roku przyniósł firmie AWILUX jeden z najlepszych wyników. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się systemy aluminiowe, w przypadku których osiągnęliśmy najbardziej znaczący przyrost sprzedaży. Na rynku polskim obserwujemy stabilny rozwój, mimo spowolnienia w sektorze budowlanym. Dzięki ekspansji na rynki pozaeuropejskie, osiągamy wysokie przychody, mimo problemów ekonomicznych w niektórych krajach Europy. Wzrost obrotów w trzecim kwartale to wyraźny sygnał stabilizacji na przyszły rok – wskazuje Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.

Trendy i oczekiwania na nowy rok

Jak zapowiada się nadchodzący rok 2025? Będzie to okres, w którym kluczową rolę na rynku stolarki otworowej odegrają technologie smart, energooszczędność oraz zrównoważone budownictwo.  Równocześnie branża będzie musiała sprostać rosnącym wymaganiom inwestorów, którzy oczekują wysoce spersonalizowanych rozwiązań, skrócenia czasu realizacji zamówień i konsekwentnego wdrażania nowych technologii, odpowiadających na potrzeby zarówno środowiska, jak i nowoczesnego stylu życia.

- Z perspektywy globalnych trendów, rosnące ceny energii oraz nowe regulacje prawne w zakresie energooszczędności budynków będą napędzać popyt na rozwiązania premium. Produkty niespełniające wymagań dotyczących na przykład efektywności energetycznej stracą na znaczeniu, co zwiększy presję na producentach, aby dostosowywali swoje oferty do rosnących standardów  – mówi Anna Szyrmer.

Szanse: stolarka energooszczędna, technologie smart i wsparcie posprzedażowe

Na dynamikę sprzedażową w 2025 roku wpłynie również szeroka indywidualizacja projektów oraz kompleksowe, czujne i aktywne wsparcie posprzedażowe.

- To kluczowe przewagi konkurencyjne firm z segmentu premium. Indywidualne podejście pozwala dostosować produkty do specyficznych potrzeb inwestorów. Dodatkowo, tak jak w naszym przypadku, istotne źródło wzrostu przychodów stanowić będzie eksport na rynki pozaeuropejskie, gdzie obserwujemy wzrost zapotrzebowania na nowoczesne technologie – mówi Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.

Wyzwania: koszty, kadry i regulacje

W 2025 roku branża stolarki otworowej stanie również przed szeregiem wyzwań. Wzrost kosztów surowców będzie jednym z kluczowych problemów wpływających na rentowność firm. Dodatkowo, dekarbonizacja procesów produkcyjnych, coraz bardziej wymagana w ramach unijnych regulacji klimatycznych, wiąże się z koniecznością wdrożenia nowych technologii, co będzie wymagało znacznych nakładów inwestycyjnych.

- Problem stanowić będzie również coraz trudniejszy dostęp do wykwalifikowanych specjalistów. Powoduje to konieczność podniesienia kwalifikacji zespołów, zwłaszcza w zakresie obsługi zaawansowanych technologii i zrównoważonej produkcji – zauważa Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.

Przygotowani na przyszłość

Rok 2025 będzie okresem dynamicznych zmian i nowych wyzwań w branży stolarki otworowej. Firmy, które zainwestują w produkty innowacyjne, efektywne energetycznie oraz spersonalizowane, zyskają przewagę konkurencyjną. I choć rynek będzie musiał zmierzyć się z presją kosztową i regulacyjną, to perspektywy wzrostu w kluczowych segmentach, takich jak rozwiązania energooszczędne i technologie smart, wskazują na nadchodzącą koniunkturę. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.