Komunikaty PR

Jaki będzie rok 2025 w branży stolarki otworowej?

2024-12-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Miniony rok był czasem zmagań dla branży stolarki otworowej. Poza rosnącymi kosztami surowców i działalności, na rynku widoczne było spowolnienie w sektorze budownictwa mieszkaniowego. Czy nadchodzące 12 miesięcy przyniosą długo wyczekiwaną stabilizację? Jakie trendy, wyzwania i możliwości zdominują rynek w 2025 roku?

Rok 2024 upłynął pod znakiem trudności dla branży stolarki otworowej. Spadek aktywności w budownictwie kubaturowym, wywołany spowolnieniem gospodarczym i rosnącymi kosztami kredytów, ograniczone środki z KPO oraz słabsza kondycja finansowa inwestorów znacząco obciążyły rynek.

Mimo tych problemów, mijający rok dla AWILUX kończy się pomyślnie. Stabilny rozwój na rynku polskim, zarówno w segmencie inwestorskim, jak i detalicznym, w połączeniu z dywersyfikacją geograficzną, pozwolił osiągnąć firmie znaczące wyniki finansowe.

- Trzeci kwartał tego roku przyniósł firmie AWILUX jeden z najlepszych wyników. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się systemy aluminiowe, w przypadku których osiągnęliśmy najbardziej znaczący przyrost sprzedaży. Na rynku polskim obserwujemy stabilny rozwój, mimo spowolnienia w sektorze budowlanym. Dzięki ekspansji na rynki pozaeuropejskie, osiągamy wysokie przychody, mimo problemów ekonomicznych w niektórych krajach Europy. Wzrost obrotów w trzecim kwartale to wyraźny sygnał stabilizacji na przyszły rok – wskazuje Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.

Trendy i oczekiwania na nowy rok

Jak zapowiada się nadchodzący rok 2025? Będzie to okres, w którym kluczową rolę na rynku stolarki otworowej odegrają technologie smart, energooszczędność oraz zrównoważone budownictwo.  Równocześnie branża będzie musiała sprostać rosnącym wymaganiom inwestorów, którzy oczekują wysoce spersonalizowanych rozwiązań, skrócenia czasu realizacji zamówień i konsekwentnego wdrażania nowych technologii, odpowiadających na potrzeby zarówno środowiska, jak i nowoczesnego stylu życia.

- Z perspektywy globalnych trendów, rosnące ceny energii oraz nowe regulacje prawne w zakresie energooszczędności budynków będą napędzać popyt na rozwiązania premium. Produkty niespełniające wymagań dotyczących na przykład efektywności energetycznej stracą na znaczeniu, co zwiększy presję na producentach, aby dostosowywali swoje oferty do rosnących standardów  – mówi Anna Szyrmer.

Szanse: stolarka energooszczędna, technologie smart i wsparcie posprzedażowe

Na dynamikę sprzedażową w 2025 roku wpłynie również szeroka indywidualizacja projektów oraz kompleksowe, czujne i aktywne wsparcie posprzedażowe.

- To kluczowe przewagi konkurencyjne firm z segmentu premium. Indywidualne podejście pozwala dostosować produkty do specyficznych potrzeb inwestorów. Dodatkowo, tak jak w naszym przypadku, istotne źródło wzrostu przychodów stanowić będzie eksport na rynki pozaeuropejskie, gdzie obserwujemy wzrost zapotrzebowania na nowoczesne technologie – mówi Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.

Wyzwania: koszty, kadry i regulacje

W 2025 roku branża stolarki otworowej stanie również przed szeregiem wyzwań. Wzrost kosztów surowców będzie jednym z kluczowych problemów wpływających na rentowność firm. Dodatkowo, dekarbonizacja procesów produkcyjnych, coraz bardziej wymagana w ramach unijnych regulacji klimatycznych, wiąże się z koniecznością wdrożenia nowych technologii, co będzie wymagało znacznych nakładów inwestycyjnych.

- Problem stanowić będzie również coraz trudniejszy dostęp do wykwalifikowanych specjalistów. Powoduje to konieczność podniesienia kwalifikacji zespołów, zwłaszcza w zakresie obsługi zaawansowanych technologii i zrównoważonej produkcji – zauważa Anna Szyrmer, Commercial Director w AWILUX.

Przygotowani na przyszłość

Rok 2025 będzie okresem dynamicznych zmian i nowych wyzwań w branży stolarki otworowej. Firmy, które zainwestują w produkty innowacyjne, efektywne energetycznie oraz spersonalizowane, zyskają przewagę konkurencyjną. I choć rynek będzie musiał zmierzyć się z presją kosztową i regulacyjną, to perspektywy wzrostu w kluczowych segmentach, takich jak rozwiązania energooszczędne i technologie smart, wskazują na nadchodzącą koniunkturę. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.