Komunikaty PR

Jubileusz 25-lecia pod hasłem CSR. SLODKIE podsumowanie 2022 roku

2022-12-28  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Kaja Pomiankiewicz
Agencja Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
kaja.pomiankiewicz|odkuchni.co| |kaja.pomiankiewicz|odkuchni.co
+48 665 113 144
www.odkuchni.co

Zasadzenie ponad 3000 metrów kwadratowych lasu, przekazanie 200 kg karmy do schroniska, odmalowanie domu opieki dziennej podopiecznych fundacji. To tylko trzy z 25 sposobów świętowania jubileuszu, na które postawiła w tym roku firma SLODKIE. Co jeszcze zrealizował jeden z europejskich gigantów w branży słodyczy reklamowych w 2022 roku?

SLODKIE CSR-owe wyzwanie

Miniony rok udowodnił nam, że potrafimy i lubimy pomagać innym. Ostatnich 12 miesięcy było najlepszym dowodem na to, jak wielkie serca i otwarte ręce mają Polacy. Wspieranie osób w potrzebie bliskie jest idei CSR-u (Corporate Social Responsibility), zgodnie z którą firmy, kierując się społeczną odpowiedzialnością, dobrowolnie uwzględniają w swojej pracy interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy budowanie właściwych relacji z różnymi grupami interesariuszy. 

Wierzę, że nasza praca to nie tylko produkcja słodkości. Już od samego początku istnienia firmy idea wspierania potrzebujących była bliska moim rodzicom, którzy założyli SLODKIE i wpisali w jej DNA troskę o ludzi, środowisko oraz zwierzęta. Dlatego świętowanie jubileuszu 25-lecia nie mogło odbyć się inaczej niż w duchu CSR – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu firmy SLODKIE świętującej w tym roku 25-lecie.

Na początku jubileuszowego 2022 roku firma SLODKIE postawiła sobie wyzwanie zrealizowania 25 akcji wpisujących się w nurt społecznej odpowiedzialności biznesu. Jakie kampanie, proekologiczne aktywności i projekty udało się zrealizować?

25 akcji na SLODKIE 25-lecie

Tegoroczne działania SLODKIE można zaklasyfikować do kilku głównych kategorii, wśród nich:

  • działania proekologiczne,

  • projekty pracownicze, 

  • wsparcie społeczności lokalnej i filantropia,

  • akcje na rzecz zwierząt.

Z ekologią za pan brat

Na środowisko wpływ mają codzienne decyzje nie tylko nas, konsumentów, ale także firm i instytucji. Zespół SLODKIE wierzy, że granie z naturą do jednej bramki to inwestycja w naszą wspólną przyszłość. Możliwości w tym zakresie jest całe mnóstwo. W co zaangażowała się firma w tym roku?

  • Współpraca z Fundacją Las Na Zawsze, w ramach której za każde złożone zamówienie SLODKIE sadzi 1 metr kwadratowy lasu. Co ciekawe, projekt ten angażował nie tylko klientów, ale i pracowników, ponieważ zespół SLODKIE fizycznie włączył się w sadzenie nowych lasów. Jubileuszowy rok firma podsumowała spektakularnym wynikiem przekraczającym 3 000 metrów kwadratowych lasu!

  • Premiera czekolady nowej generacji z linii NXT, która jest w 100% plant-based to przykład wdrażania ekologicznych produktów, wykluczających wykorzystanie składników odzwierzęcych. SLODKIE jako pierwsza firma w Polsce zaproponowała słodycze reklamowe pozbawione choćby śladowych ilości mleka! Co więcej, od tego roku wszystkie czekolady i nadzienia oferowane przez SLODKIE pochodzą w pełni ze zrównoważonych źródeł. To pierwsza taka inicjatywa w polskiej branży!

  • Współpraca z Too Good To Go. Od września mieszkańcy Warszawy mogą ratować słodkości, zamawiając paczki od SLODKIE za pośrednictwem aplikacji. Tym samym wspólnie zapobiegamy marnowaniu żywności.

  • Nowy, elektryczny samochód. W grudniu firma wymieniła swój samochód na wariant ekologiczny. Teraz SLODKIE nie tylko pakuje swój aromatyczny asortyment w folie biodegradowalne lub certyfikowany papier pochodzący z recyklingu czy kompostowalny wypełniacz, ale również przemieszcza się i dowozi swoje produkty w sposób przyjazny dla środowiska.

Pracownicy kapitałem firmy

Firma to ludzie, dlatego w jubileuszowym roku nie mogło zabraknąć akcji kierowanych wyłącznie do pracowników firmy.

  • Szkolenia podnoszące kwalifikacje pracownicze. W tym roku zespół mógł liczyć na merytoryczne spotkania z obszaru marketingu, sprzedaży czy produkcji, jak i słodkie warsztaty z mistrzami czekoladnictwa.

  • Sportowe benefity dla pracowników. Od tego roku pracownicy SLODKIE są beneficjentami kart sportowych, zachęcających do prowadzenia zdrowego, aktywnego trybu życia.

  • Grill integracyjny dla pracowników oraz atrakcje w warszawskim zoo dla ich dzieci jeszcze bardziej zacieśniły relacje w zespole.

Bo liczą się ludzie

Wsparcie społeczności lokalnej, działania charytatywne na rzecz potrzebujących czy promowanie profilaktyki to idee od lat bliskie pracownikom SLODKIE. Co zrealizowali w tym roku?

  • Slodka aukcja Allegro w ramach 30. edycji WOŚP. Pieniądze zebrane z aukcji przekazane zostały na wsparcie okulistyki dziecięcej.

  • Wsparcie Ukrainy. SLODKIE we współpracy z ratownikiem medycznym stworzyło apteczki wypełnione czekoladami i słodkościami. Dodatkowo paczki słodyczy zostały przekazane podopiecznym jednej z ukraińskich fundacji. Pracownicy SLODKIE udostępniali także swoje domy i mieszkania osobom uciekającym przed wojną.

  • Przekazanie słodkości podopiecznym Fundacji Joanny Radziwiłł oraz odmalowanie ścian w jednym z jej domów opieki dziennej.

  • Partnerstwo przy Wieczorze Marzeń organizowanym przez Fundację Dziecięca Fantazja na rzecz dzieci chorych i z niepełnosprawnością.

  • Zbiórki pracownicze – w tym roku SLODKIE przeprowadziło kilka zbiórek na cele charytatywne, w tym m.in: książki na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, karma dla zwierząt czy nakrętki do butelek.

  • Wsparcie profilaktyki raka piersi i raka jąder. W różowym październiku, czyli Miesiącu Świadomości Raka Piersi, SLODKIE wsparło Fundację W Związku Z Rakiem, a w kolejnych miesiącach zaangażowało się w kampanię Fundacji Mosznowładcy.

  • Włączenie się w Szlachetną Paczkę i Pogotowie Św. Mikołaja – w tym roku, podobnie jak w minionych latach, w firmie nie mogło zabraknąć również wsparcia potrzebujących w ramach zimowych działań charytatywnych.

Z miłości do zwierząt

Zwierzęcymi beneficjentami SLODKIE najczęściej są psy i koty. W tym roku zespół przekazał zapas 200 kg karmy i wielu niezbędnych akcesoriów dla podopiecznych Otwockiego Zwierzyńca Towarzystwa Przyjaciół Zwierząt. Co więcej, firma przeprowadziła dwie akcje promujące sianie łąki kwietnej. Od Dnia Pszczoły (20 maja) do końca czerwca do każdego zamówienia firma dołączała nasiona łąki kwietnej, której kwiaty zapewniają pracowitym owadom pokarm. Nasiona zostały przekazane również pracownikom. W listopadzie zakupiono i zamontowano na terenie firmy domki, w których ptaki mogą pożywić się oraz schronić przed trwającą zimą.

CSR-owy background

Jubileusz pod znakiem CSR-u dla klientów firmy SLODKIE nie jest zaskoczeniem. Działania proekologiczne czy prospołeczne od lat plasują się wysoko na liście priorytetów firmy.

Jak dodaje Anna Garmada: Cieszę się, że tak wiele firm jest dziś otwartych na pomoc i wdrażanie korzystnych dla zdrowia, środowiska i ludzkości zmian. Każde, nawet najdrobniejsze, działanie sprawia, że jesteśmy bliżej sukcesu. To ogromny powód do dumy i gratuluję wszystkim, którzy dokładają własną cegiełkę do budowania lepszego jutra. 

Zamykając ten szczególny, jubileuszowy rok, SLODKIE przygotowuje się do kolejnych społecznie odpowiedzialnych aktywności. Pierwsze z nich poznamy już na początku 2023 roku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.