Komunikaty PR

Kiedy robot mobilny AGV to za mało?

2021-05-14  |  01:00
Biuro prasowe

Kiedy robot mobilny AGV to za mało?

 

Czy pojedynczy robot mobilny AGV/AMR jest wstanie zaspokoić wymagania logistyczne oraz funkcjonalne procesów produkcyjnych lub magazynowych? To głównie zależy od wymagań wydajnościowych realizowanych procesów. Pojedynczy robot AGV, jako autonomiczna jednostka, nie zawsze będzie w stanie również spełnić wymagania funkcjonalne, pozwalające na pełną automatyzację procesów intralogistycznych. I to mimo spełnienia wymagań wydajnościowych. Wszystko zależy od tego, jakie wymagania stawiamy danemu procesowi.

 

Dokładne odzwierciedlenie realizowanego procesu jest możliwe dzięki zaawansowanym technikom symulacyjnym. Dzięki nim można ocenić, czy wystarczy wdrożenie autonomicznej jednostki robota mobilnego AGV/AMR. Może się jednak okazać, że lepszym rozwiązaniem będzie flota robotów AMR, z system nadrzędnym, o bardziej rozbudowanych funkcjonalnościach.

 

Autonomiczne medium logistyczne, czyli robot mobilny AGV/AMR

Samojezdne wózki AGV lub roboty AMR to autonomiczne jednostki, które pozwalaj na transport nośników logistycznych ze zdefiniowanych punktów logistycznych. W przypadku mało złożonych systemów, robot może realizować ten proces samodzielnie, bez udziału systemu nadrzędnego. Brak możliwości zewnętrznego zarządzania wózkiem AGV sprawia, że tak skonfigurowany system ma ograniczenia funkcjonalne. Pełna integracja z istniejącą infrastrukturą IT zakładu produkcyjnego lub magazynu jest wówczas utrudniona. Efekt? - Na przykład brak możliwości wykonywania zleceń intralogistycznych w trybie w pełni automatycznym czy brak możliwości zasilania systemów klasy MES lub WMS danymi z procesu intralogistycznego. – wylicza Wojciech Klein z firmy Etisoft Smart Solutions, produkującej roboty IntraBot. - Niemniej tak wdrożony robot pozwoli na realizację podstawowych funkcji transportowych w prostych procesach logistycznych. – dodaje ekspert.

 

 

Flota robotów AGV/AMR jako system intralogistyczny

Flota robotów AGV/AMR jest niezbędna w przypadku skomplikowanych procesów logistycznych, przy jednoczesnej wymaganej dużej wydajności systemu. Roboty tworzące system intralogistyczny wymagają zarządzania za pomocą odpowiedniego oprogramowania, pełniącego rolę systemu nadrzędnego. - Przykładem takiego oprogramowania jest nasze autorskie rozwiązanie IntraFleet 4.0. – wyjaśnia Wojciech Klein z Etisoft Smart Solutions. – Jego podstawową funkcją jest koordynacja pracy robotów mobilnych, zaś celem - wydajna realizacji logiki procesów intralogistycznych oraz zarządzanie ich ruchem. W praktyce eliminuje to występowanie sytuacji kolizyjnych oraz maksymalizuje płynność transportu nośników logistycznych. – podsumowuje ekspert. Dzięki współpracy z istniejącą infrastrukturą, dane mogą być przetwarzane z bieżącego procesu produkcyjnego, co skutkuje automatycznym wyzwalaniem zleceń logistycznych dla floty robotów AGV/AMR.

 

Analiza procesu oraz symulacja

Podstawą do określenia specyfikacji systemu intralogistycznego, bazującego na robotach mobilnych typu AGV/ AMR, jest analiza procesu. Zaawansowane narzędzia inżynierskie pozwalają na przewidywanie ryzyka projektowego, umożliwiając wyznaczenie podstawowych wskaźników, takich jak np. wydajność systemu czy stopa zwrotu z inwestycji. Dzięki wirtualizacji zakładu produkcyjnego lub magazynu można także zaplanować etapy PoC  (z ang. Proof of Concept) z udziałem jednego robota tak, aby w przyszłości – z myślą o dalszym rozwoju - można go było rozszerzyć o flotę robotów. Od początku warto uwzględnić system nadrzędny. W przeciwnym razie skalowalność zastosowanego rozwiązania będzie mocno utrudniona.

 


 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.