Komunikaty PR

Kiedy robot mobilny AGV to za mało?

2021-05-14  |  01:00
Biuro prasowe

Kiedy robot mobilny AGV to za mało?

 

Czy pojedynczy robot mobilny AGV/AMR jest wstanie zaspokoić wymagania logistyczne oraz funkcjonalne procesów produkcyjnych lub magazynowych? To głównie zależy od wymagań wydajnościowych realizowanych procesów. Pojedynczy robot AGV, jako autonomiczna jednostka, nie zawsze będzie w stanie również spełnić wymagania funkcjonalne, pozwalające na pełną automatyzację procesów intralogistycznych. I to mimo spełnienia wymagań wydajnościowych. Wszystko zależy od tego, jakie wymagania stawiamy danemu procesowi.

 

Dokładne odzwierciedlenie realizowanego procesu jest możliwe dzięki zaawansowanym technikom symulacyjnym. Dzięki nim można ocenić, czy wystarczy wdrożenie autonomicznej jednostki robota mobilnego AGV/AMR. Może się jednak okazać, że lepszym rozwiązaniem będzie flota robotów AMR, z system nadrzędnym, o bardziej rozbudowanych funkcjonalnościach.

 

Autonomiczne medium logistyczne, czyli robot mobilny AGV/AMR

Samojezdne wózki AGV lub roboty AMR to autonomiczne jednostki, które pozwalaj na transport nośników logistycznych ze zdefiniowanych punktów logistycznych. W przypadku mało złożonych systemów, robot może realizować ten proces samodzielnie, bez udziału systemu nadrzędnego. Brak możliwości zewnętrznego zarządzania wózkiem AGV sprawia, że tak skonfigurowany system ma ograniczenia funkcjonalne. Pełna integracja z istniejącą infrastrukturą IT zakładu produkcyjnego lub magazynu jest wówczas utrudniona. Efekt? - Na przykład brak możliwości wykonywania zleceń intralogistycznych w trybie w pełni automatycznym czy brak możliwości zasilania systemów klasy MES lub WMS danymi z procesu intralogistycznego. – wylicza Wojciech Klein z firmy Etisoft Smart Solutions, produkującej roboty IntraBot. - Niemniej tak wdrożony robot pozwoli na realizację podstawowych funkcji transportowych w prostych procesach logistycznych. – dodaje ekspert.

 

 

Flota robotów AGV/AMR jako system intralogistyczny

Flota robotów AGV/AMR jest niezbędna w przypadku skomplikowanych procesów logistycznych, przy jednoczesnej wymaganej dużej wydajności systemu. Roboty tworzące system intralogistyczny wymagają zarządzania za pomocą odpowiedniego oprogramowania, pełniącego rolę systemu nadrzędnego. - Przykładem takiego oprogramowania jest nasze autorskie rozwiązanie IntraFleet 4.0. – wyjaśnia Wojciech Klein z Etisoft Smart Solutions. – Jego podstawową funkcją jest koordynacja pracy robotów mobilnych, zaś celem - wydajna realizacji logiki procesów intralogistycznych oraz zarządzanie ich ruchem. W praktyce eliminuje to występowanie sytuacji kolizyjnych oraz maksymalizuje płynność transportu nośników logistycznych. – podsumowuje ekspert. Dzięki współpracy z istniejącą infrastrukturą, dane mogą być przetwarzane z bieżącego procesu produkcyjnego, co skutkuje automatycznym wyzwalaniem zleceń logistycznych dla floty robotów AGV/AMR.

 

Analiza procesu oraz symulacja

Podstawą do określenia specyfikacji systemu intralogistycznego, bazującego na robotach mobilnych typu AGV/ AMR, jest analiza procesu. Zaawansowane narzędzia inżynierskie pozwalają na przewidywanie ryzyka projektowego, umożliwiając wyznaczenie podstawowych wskaźników, takich jak np. wydajność systemu czy stopa zwrotu z inwestycji. Dzięki wirtualizacji zakładu produkcyjnego lub magazynu można także zaplanować etapy PoC  (z ang. Proof of Concept) z udziałem jednego robota tak, aby w przyszłości – z myślą o dalszym rozwoju - można go było rozszerzyć o flotę robotów. Od początku warto uwzględnić system nadrzędny. W przeciwnym razie skalowalność zastosowanego rozwiązania będzie mocno utrudniona.

 


 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Polskie startupy na drodze do międzynarodowego sukcesu Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:45

Polskie startupy na drodze do międzynarodowego sukcesu

Obecnie na polskim rynku działa ponad 3,3 tysiąca startupów. Mimo że, wiele z tych firm jest w początkowej fazie rozwoju, polski rynek ma potencjał, aby zyskać znaczącą pozycję na
Firma 5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023
2024-04-18 | 06:00

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars
Firma Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?
2024-04-18 | 01:00

Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.