Miesiąc Dobroczynności. Alu-frost rusza z pomocą
Listopad to od lat Miesiąc Dobroczynności w Fundacji „Pomóż Im”, opiekującej się nieuleczalnie chorymi dziećmi. W akcję angażują się prywatni darczyńcy i przedsiębiorcy. Wśród nich nieodmiennie jest alu-frost. Firma z Sowlan specjalizująca się w produkcji elementów do tuningu aut, w tym roku postanowiła złotówkę ze sprzedaży każdego akcesorium samochodowego przeznaczyć na pomoc Fundacji. Zachęca więc klientów, by największe zakupy robili właśnie w listopadzie.
Kwoty mogą być wcale niemałe, ponieważ alu-frost w ubiegłym, trudnym dla branży motoryzacyjnej roku, sprzedało blisko 25 tys. akcesoriów samochodowych. Wielu kierowców zaczęło bardziej dbać o swoje wysłużone samochody i chętniej kupują nakładki na progi i zderzak, by je zabezpieczyć. Stąd ruch w interesie.
– Mimo niełatwych dla biznesu czasów, chcemy wesprzeć, tych którzy potrzebują pomocy najbardziej, którzy walczą o każdy dzień – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Dlatego w listopadzie nasze lasery pracują na pełnych obrotach także dla podopiecznych Fundacji Pomóż Im. Od każdego sprzedanego akcesorium samochodowego, przekazujemy na ten cel 1 zł. Poza tym w Miesiąc Dobroczynności wielu z nas angażuje się indywidualnie, i to całym sercem.
Inicjatywa powstała w 2014 roku. Od tamtej pory, w listopadzie fundacja organizuje rozmaite wydarzenia. W tym roku będą to m.in. bal charytatywny i aukcja obrazów. Wiele dodatkowych akcji jest realizowanych wspólnie z przedstawicielami biznesu, jak ta z firmą alu-frost.
- Naszą główną działalnością jest prowadzenie domowego hospicjum dla dzieci i na ten cel przeznaczymy środki z Miesiąca Dobroczynności. Przeżywamy niełatwy czas. Ze względu na inflację drastycznie rosną koszty funkcjonowania hospicjum. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy znaczny wzrost cen, w tym sprzętu medycznego, paliwa czy energii elektrycznej. Mimo to, chcemy utrzymać najwyższy standard opieki, jaki udało nam się wypracować przez wiele lat – mówi dr Eryk Latoch, wiceprezes Fundacji „Pomóż Im”.
Dodajmy, że właśnie teraz, ta jedna z najbardziej znanych organizacji pozarządowych w województwie podlaskim, obchodzi jubileusz 15-lecia. A współpraca z alu-frost trwa już 5 lat. Każdego roku firma z Sowlan stara się wspierać dzieci z nieuleczalnymi chorobami, a także dzieci z chorobami nowotworowymi. W 2020 przekazała na licytację customowy rower zaprojektowany przez Adama Zdanowicza, a pieniądze trafiły do Fundacji. Kiedy zakupiła najnowocześniejszą w Europie laserową wycinarkę Mazak, także cześć dochodów z jej pracy przekazała podopiecznym organizacji. Latem tego roku podobną akcje powtórzyła z wycinarką marki Bystronic, w którą doposażyła swój park maszynowy. Pięć tysięcy złotych z jej rozruchu wsparło dziecięce hospicjum.
- Taka stała pomoc jest dla nas niezwykle ważna, szczególnie w tak trudnym i niepewnym czasie. Dodatkowo daje nam również wiele siły i motywuje do dalszego działania. Na takiego partnera jak alu-frost po prostu zawsze można liczyć, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni – dodaje dr Eryk Latoch.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.