Miesiąc Dobroczynności. Alu-frost rusza z pomocą
Listopad to od lat Miesiąc Dobroczynności w Fundacji „Pomóż Im”, opiekującej się nieuleczalnie chorymi dziećmi. W akcję angażują się prywatni darczyńcy i przedsiębiorcy. Wśród nich nieodmiennie jest alu-frost. Firma z Sowlan specjalizująca się w produkcji elementów do tuningu aut, w tym roku postanowiła złotówkę ze sprzedaży każdego akcesorium samochodowego przeznaczyć na pomoc Fundacji. Zachęca więc klientów, by największe zakupy robili właśnie w listopadzie.
Kwoty mogą być wcale niemałe, ponieważ alu-frost w ubiegłym, trudnym dla branży motoryzacyjnej roku, sprzedało blisko 25 tys. akcesoriów samochodowych. Wielu kierowców zaczęło bardziej dbać o swoje wysłużone samochody i chętniej kupują nakładki na progi i zderzak, by je zabezpieczyć. Stąd ruch w interesie.
– Mimo niełatwych dla biznesu czasów, chcemy wesprzeć, tych którzy potrzebują pomocy najbardziej, którzy walczą o każdy dzień – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Dlatego w listopadzie nasze lasery pracują na pełnych obrotach także dla podopiecznych Fundacji Pomóż Im. Od każdego sprzedanego akcesorium samochodowego, przekazujemy na ten cel 1 zł. Poza tym w Miesiąc Dobroczynności wielu z nas angażuje się indywidualnie, i to całym sercem.
Inicjatywa powstała w 2014 roku. Od tamtej pory, w listopadzie fundacja organizuje rozmaite wydarzenia. W tym roku będą to m.in. bal charytatywny i aukcja obrazów. Wiele dodatkowych akcji jest realizowanych wspólnie z przedstawicielami biznesu, jak ta z firmą alu-frost.
- Naszą główną działalnością jest prowadzenie domowego hospicjum dla dzieci i na ten cel przeznaczymy środki z Miesiąca Dobroczynności. Przeżywamy niełatwy czas. Ze względu na inflację drastycznie rosną koszty funkcjonowania hospicjum. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy znaczny wzrost cen, w tym sprzętu medycznego, paliwa czy energii elektrycznej. Mimo to, chcemy utrzymać najwyższy standard opieki, jaki udało nam się wypracować przez wiele lat – mówi dr Eryk Latoch, wiceprezes Fundacji „Pomóż Im”.
Dodajmy, że właśnie teraz, ta jedna z najbardziej znanych organizacji pozarządowych w województwie podlaskim, obchodzi jubileusz 15-lecia. A współpraca z alu-frost trwa już 5 lat. Każdego roku firma z Sowlan stara się wspierać dzieci z nieuleczalnymi chorobami, a także dzieci z chorobami nowotworowymi. W 2020 przekazała na licytację customowy rower zaprojektowany przez Adama Zdanowicza, a pieniądze trafiły do Fundacji. Kiedy zakupiła najnowocześniejszą w Europie laserową wycinarkę Mazak, także cześć dochodów z jej pracy przekazała podopiecznym organizacji. Latem tego roku podobną akcje powtórzyła z wycinarką marki Bystronic, w którą doposażyła swój park maszynowy. Pięć tysięcy złotych z jej rozruchu wsparło dziecięce hospicjum.
- Taka stała pomoc jest dla nas niezwykle ważna, szczególnie w tak trudnym i niepewnym czasie. Dodatkowo daje nam również wiele siły i motywuje do dalszego działania. Na takiego partnera jak alu-frost po prostu zawsze można liczyć, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni – dodaje dr Eryk Latoch.

Wiarygodność finansowa w transporcie na wagę złota

Payrocks: Nowa marka na globalnym rynku usług płacowych
Bitfold rusza z ofertą publiczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Elektryfikacja floty będzie wyzwaniem dla warsztatów i producentów części zamiennych. Popyt na klasyczne komponenty znacząco spadnie
Dopiero w 2038 roku po europejskich drogach będzie jeździć więcej elektryków niż samochodów spalinowych – wynika z prognoz kancelarii Roland Berger i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych CLEPA. Rynek części zamiennych i warsztatów musi jednak już dziś się przygotować na znaczące przyspieszenie elektryfikacji, która pociągnie za sobą spadek popytu na klasyczne komponenty. Z drugiej strony musi być także gotowy na konieczność równoległej obsługi jeszcze przez wiele lat floty spalinowej oraz elektrycznej. Chociaż nadchodzące lata będą okresem dużych zmian i wyzwań, to rynek widzi też dla siebie szanse.
Problemy społeczne
O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy

Wraz ze starzeniem się społeczeństwa na polskim rynku pracy przybywa osób w wieku 50+ i ten trend będzie się tylko nasilać. Ich sytuacja jest jednak skomplikowana: z jednej strony pracodawcy doceniają ich staż, lojalność i doświadczenie, z drugiej strony nadal obecne jest zjawisko ageizmu, a wielu pracodawców – niezależnie od kompetencji dojrzałych pracowników – preferuje zatrudnienie młodszych osób, które mają niższe oczekiwania płacowe. Statystyki pokazują, że w tej sytuacji dla wielu starszych pracowników rozwiązaniem jest własny biznes – według danych CEIDG w 2022 roku osoby po 50-tce założyły ponad 35 tys. nowych, jednoosobowych działalności gospodarczych, czyli 12 proc. wszystkich zarejestrowanych w tym czasie.
Prawo
Algorytmy mają niższą skuteczność w wykrywaniu plagiatów muzycznych niż ludzie. Mogą być jednak cennym narzędziem pomocniczym

Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi w ocenianiu, czy dany utwór muzyczny jest plagiatem – uważają naukowcy z Auckland. Analizie poddano 40 historycznych spraw o plagiat. Sztuczna inteligencja wykazała o 8 pkt proc. niższą skuteczność niż ludzie. Do podstawowych ograniczeń zastosowania algorytmów w takich sprawach zalicza się zbyt małą i obarczoną błędem selekcji bazę wiedzy. Sztuczna inteligencja opiera się bowiem na sprawach, w których zapadły wyroki, nierzadko kontrowersyjne. Większość sporów z oczywistym wynikiem było natomiast rozstrzyganych poza wokandą.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.