Miesiąc Dobroczynności. Alu-frost rusza z pomocą
Listopad to od lat Miesiąc Dobroczynności w Fundacji „Pomóż Im”, opiekującej się nieuleczalnie chorymi dziećmi. W akcję angażują się prywatni darczyńcy i przedsiębiorcy. Wśród nich nieodmiennie jest alu-frost. Firma z Sowlan specjalizująca się w produkcji elementów do tuningu aut, w tym roku postanowiła złotówkę ze sprzedaży każdego akcesorium samochodowego przeznaczyć na pomoc Fundacji. Zachęca więc klientów, by największe zakupy robili właśnie w listopadzie.
Kwoty mogą być wcale niemałe, ponieważ alu-frost w ubiegłym, trudnym dla branży motoryzacyjnej roku, sprzedało blisko 25 tys. akcesoriów samochodowych. Wielu kierowców zaczęło bardziej dbać o swoje wysłużone samochody i chętniej kupują nakładki na progi i zderzak, by je zabezpieczyć. Stąd ruch w interesie.
– Mimo niełatwych dla biznesu czasów, chcemy wesprzeć, tych którzy potrzebują pomocy najbardziej, którzy walczą o każdy dzień – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. - Dlatego w listopadzie nasze lasery pracują na pełnych obrotach także dla podopiecznych Fundacji Pomóż Im. Od każdego sprzedanego akcesorium samochodowego, przekazujemy na ten cel 1 zł. Poza tym w Miesiąc Dobroczynności wielu z nas angażuje się indywidualnie, i to całym sercem.
Inicjatywa powstała w 2014 roku. Od tamtej pory, w listopadzie fundacja organizuje rozmaite wydarzenia. W tym roku będą to m.in. bal charytatywny i aukcja obrazów. Wiele dodatkowych akcji jest realizowanych wspólnie z przedstawicielami biznesu, jak ta z firmą alu-frost.
- Naszą główną działalnością jest prowadzenie domowego hospicjum dla dzieci i na ten cel przeznaczymy środki z Miesiąca Dobroczynności. Przeżywamy niełatwy czas. Ze względu na inflację drastycznie rosną koszty funkcjonowania hospicjum. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy znaczny wzrost cen, w tym sprzętu medycznego, paliwa czy energii elektrycznej. Mimo to, chcemy utrzymać najwyższy standard opieki, jaki udało nam się wypracować przez wiele lat – mówi dr Eryk Latoch, wiceprezes Fundacji „Pomóż Im”.
Dodajmy, że właśnie teraz, ta jedna z najbardziej znanych organizacji pozarządowych w województwie podlaskim, obchodzi jubileusz 15-lecia. A współpraca z alu-frost trwa już 5 lat. Każdego roku firma z Sowlan stara się wspierać dzieci z nieuleczalnymi chorobami, a także dzieci z chorobami nowotworowymi. W 2020 przekazała na licytację customowy rower zaprojektowany przez Adama Zdanowicza, a pieniądze trafiły do Fundacji. Kiedy zakupiła najnowocześniejszą w Europie laserową wycinarkę Mazak, także cześć dochodów z jej pracy przekazała podopiecznym organizacji. Latem tego roku podobną akcje powtórzyła z wycinarką marki Bystronic, w którą doposażyła swój park maszynowy. Pięć tysięcy złotych z jej rozruchu wsparło dziecięce hospicjum.
- Taka stała pomoc jest dla nas niezwykle ważna, szczególnie w tak trudnym i niepewnym czasie. Dodatkowo daje nam również wiele siły i motywuje do dalszego działania. Na takiego partnera jak alu-frost po prostu zawsze można liczyć, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni – dodaje dr Eryk Latoch.
Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.