Komunikaty PR

Od digitalizacji branży odpadowej nie ma odwrotu

2021-06-01  |  14:40

Pół miliona ton odpadów jednocześnie wystawionych w aplikacji, 20 tys. użytkowników, znacznie ponad 1 000 aktywnych ofert dostępnych każdego dnia oraz 800 firm z branży. To dotychczasowy bilans funkcjonowania pierwszej w Polsce internetowej platformy obrotu odpadami. Po 7 miesiącach od rozpoczęcia działalności Waste Master sp. z o.o. kończy kluczowe inwestycje w pierwszy na krajowym rynku marketplace w branży odpadowej i zapowiada szybkie skalowanie biznesu.

Od debiutu na rynku w połowie października 2020 r. aplikacja WasteMaster jako pierwsza w Polsce zapewnia pełny dostęp do rynku odpadowego na równych i transparentnych zasadach wszystkim jego uczestnikom. Stale zwiększa się popularność internetowej platformy – z aplikacji korzysta obecnie już 20 tys. użytkowników, a ich grono oraz ilość wystawianych przez nich ofert rosną ostatnio w szybkim tempie. W kwietniu i maju br. łączna liczba ofert dostępnych każdego dnia w aplikacji przekroczyła 1 000, wzrost napływu nowych sięgał zaś momentami 700%.

Powiększa się również waga odpadów wystawionych przez użytkowników WasteMaster. Aktualnie wynosi prawie 500 tys. ton, na co składają się i najmniejsze oferty od osób fizycznych o wadze od 2 kg, i te od największych firm wytwarzających odpady, które sięgają nawet kilku tysięcy ton (obecnie największa wynosi 3 tys. ton).

 Za największy sukces WasteMaster uznajemy to, że udało nam się przekonać uczestników rynku odpadowego do cyfryzacji. Z dominującym w Polsce w ostatnich 30 latach tradycyjnym handlem odpadami wygrywamy szybkim tempem zawierania transakcji oraz pełną przejrzystością cen i warunków sprzedaży. Transparentność w handlu odpadami nie jest w kraju powszechna, ale wierzymy, że w ciągu 2–3 lat ten rynek zostanie całkowicie odmieniony, m.in. dzięki przejściu firm na rozwiązania cyfrowe – podsumowuje Krzysztof Kowalski, lider projektu w zakresie gospodarki odpadami w WasteMaster.

Firmy przekonują się do cyfryzacji

Już 60% kont na platformie WasteMaster to te biznesowe, zatem aż 12 tys. użytkowników WasteMaster stanowią firmy. To przede wszystkim przedsiębiorstwa wytwarzające odpady. Z kolei firm obracających nimi lub przetwarzających je jest aż 800, podczas gdy ich łączną liczbę WasteMaster szacuje na 5–6 tys. Oznacza to, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy działania nowego rozwiązania na rynku co najmniej jedna na osiem firm z branży odpadowej założyła profil w aplikacji i korzysta z nowych możliwości pozyskiwania ofert.

– W najbliższych 2–3 latach digitalizacja odmieni gospodarkę odpadami poprodukcyjnymi, bo skutecznie wspiera firmy chcące przejrzyście i efektywnie gospodarować odpadami i dbać o ich dalsze przetwarzanie. Ten trend już się rozpoczął. Jestem też przekonany, że obecny wzrost zainteresowania skuteczną i bezpieczną utylizacją odpadów w naszej aplikacji przyczyni się do zwiększenia poziomu recyklingu – dodaje pomysłodawca WasteMaster.

Internetowa platforma obrotu odpadami w formie marketplace to pierwsze rozwiązanie, z którym Waste Master wszedł na rynek. Aplikacja łączy branżę i wytwórców odpadów. Z czasem użytkownicy za pośrednictwem Algorytmu Odpadowego udostępnionego przez twórców platformy zyskali także dostęp do samodzielnego wyszukiwania punktów skupu i odbioru odpadów w swojej okolicy.

W ciągu kolejnych miesięcy spółka Waste Master sp. z o.o. ewoluowała, tworząc kompleksowy i unikalny w skali Polski model działalności, dodatkowo wzbogacając go o pełen outsourcing gospodarki odpadami w modelu SaaS (ang. software as a service) oraz o współpracę z firmami odpadowymi. W jej ramach Waste Master daje m.in. możliwość zamawiania kontenerów na odpady budowlano-remontowe w wybranych polskich miastach.

Obecnie Waste Master proponuje przedsiębiorstwom całkowity outsourcing gospodarki odpadami jako jedna z niewielu firm w Polsce. W ramach obsługi realizuje kompletną ewidencję wytwarzanych odpadów, zapewnia ich utylizację oraz raportuje dane do BDO. Z outsourcingu mogą korzystać podmioty wpisane do BDO, czyli Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami.

Skalowanie biznesu Waste Master

Wszystkie te rozwiązania są teraz rozwijane równolegle. W rezultacie dzięki wprowadzeniu nowych technologii do branży przedsiębiorstwa wytwarzające odpady mogą zrealizować w jednym miejscu większość potrzeb związanych z gospodarowaniem odpadami. Aplikacja umożliwia też efektywną pomoc przy utylizacji odpadów osobom fizycznym, a nawet ułatwia gospodarkę odpadami gminom i państwowym podmiotom gospodarki komunalnej.

 Dążymy do tego, aby po udanym wejściu na rynek odpadów budowlanych do końca tego roku zacząć współpracę z branżą na kolejnych segmentach rynku. Oprócz tego wobec dużego zainteresowania nie wykluczamy pozyskania kolejnych inwestorów albo środków na rozwój w innej formie. Pierwszego inwestora, firmę Unimetal Recycling, pozyskaliśmy już po dwóch miesiącach działalności. Ale obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na skalowaniu naszej działalności – mówi Krzysztof Kowalski.

***

Waste Master sp. z o.o. to spółka założona przez grono doświadczonych menedżerów, którzy połączyli pasję i doświadczenie zdobyte na rynkach gospodarki odpadami, nowych technologii oraz sprzedaży nowoczesnych usług, aby wprowadzić polski rynek odpadowy w XXI wiek. Pomysłodawcy spółki dążą do zapewnienia transparentności rynku gospodarowania odpadami w Polsce.

Spółka Waste Master posiada unikalny w skali Polski model biznesowy, łączący trzy filary działalności: marketplace, outsourcing gospodarki odpadami dla firm oraz pośrednictwo w obrocie odpadami.

Sztandarowy projekt spółki, internetowa platforma WasteMaster, jako pierwsza w Polsce zapewniła firmom i osobom fizycznym nieodpłatny dostęp do ogólnopolskiej bazy kontrahentów i aktualizowanych w czasie rzeczywistym ofert. W aplikacji zaimplementowano przejrzystą klasyfikację odpadów (22 kategorie główne i ponad 400 szczegółowych).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.