Komunikaty PR

Od digitalizacji branży odpadowej nie ma odwrotu

2021-06-01  |  14:40

Pół miliona ton odpadów jednocześnie wystawionych w aplikacji, 20 tys. użytkowników, znacznie ponad 1 000 aktywnych ofert dostępnych każdego dnia oraz 800 firm z branży. To dotychczasowy bilans funkcjonowania pierwszej w Polsce internetowej platformy obrotu odpadami. Po 7 miesiącach od rozpoczęcia działalności Waste Master sp. z o.o. kończy kluczowe inwestycje w pierwszy na krajowym rynku marketplace w branży odpadowej i zapowiada szybkie skalowanie biznesu.

Od debiutu na rynku w połowie października 2020 r. aplikacja WasteMaster jako pierwsza w Polsce zapewnia pełny dostęp do rynku odpadowego na równych i transparentnych zasadach wszystkim jego uczestnikom. Stale zwiększa się popularność internetowej platformy – z aplikacji korzysta obecnie już 20 tys. użytkowników, a ich grono oraz ilość wystawianych przez nich ofert rosną ostatnio w szybkim tempie. W kwietniu i maju br. łączna liczba ofert dostępnych każdego dnia w aplikacji przekroczyła 1 000, wzrost napływu nowych sięgał zaś momentami 700%.

Powiększa się również waga odpadów wystawionych przez użytkowników WasteMaster. Aktualnie wynosi prawie 500 tys. ton, na co składają się i najmniejsze oferty od osób fizycznych o wadze od 2 kg, i te od największych firm wytwarzających odpady, które sięgają nawet kilku tysięcy ton (obecnie największa wynosi 3 tys. ton).

 Za największy sukces WasteMaster uznajemy to, że udało nam się przekonać uczestników rynku odpadowego do cyfryzacji. Z dominującym w Polsce w ostatnich 30 latach tradycyjnym handlem odpadami wygrywamy szybkim tempem zawierania transakcji oraz pełną przejrzystością cen i warunków sprzedaży. Transparentność w handlu odpadami nie jest w kraju powszechna, ale wierzymy, że w ciągu 2–3 lat ten rynek zostanie całkowicie odmieniony, m.in. dzięki przejściu firm na rozwiązania cyfrowe – podsumowuje Krzysztof Kowalski, lider projektu w zakresie gospodarki odpadami w WasteMaster.

Firmy przekonują się do cyfryzacji

Już 60% kont na platformie WasteMaster to te biznesowe, zatem aż 12 tys. użytkowników WasteMaster stanowią firmy. To przede wszystkim przedsiębiorstwa wytwarzające odpady. Z kolei firm obracających nimi lub przetwarzających je jest aż 800, podczas gdy ich łączną liczbę WasteMaster szacuje na 5–6 tys. Oznacza to, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy działania nowego rozwiązania na rynku co najmniej jedna na osiem firm z branży odpadowej założyła profil w aplikacji i korzysta z nowych możliwości pozyskiwania ofert.

– W najbliższych 2–3 latach digitalizacja odmieni gospodarkę odpadami poprodukcyjnymi, bo skutecznie wspiera firmy chcące przejrzyście i efektywnie gospodarować odpadami i dbać o ich dalsze przetwarzanie. Ten trend już się rozpoczął. Jestem też przekonany, że obecny wzrost zainteresowania skuteczną i bezpieczną utylizacją odpadów w naszej aplikacji przyczyni się do zwiększenia poziomu recyklingu – dodaje pomysłodawca WasteMaster.

Internetowa platforma obrotu odpadami w formie marketplace to pierwsze rozwiązanie, z którym Waste Master wszedł na rynek. Aplikacja łączy branżę i wytwórców odpadów. Z czasem użytkownicy za pośrednictwem Algorytmu Odpadowego udostępnionego przez twórców platformy zyskali także dostęp do samodzielnego wyszukiwania punktów skupu i odbioru odpadów w swojej okolicy.

W ciągu kolejnych miesięcy spółka Waste Master sp. z o.o. ewoluowała, tworząc kompleksowy i unikalny w skali Polski model działalności, dodatkowo wzbogacając go o pełen outsourcing gospodarki odpadami w modelu SaaS (ang. software as a service) oraz o współpracę z firmami odpadowymi. W jej ramach Waste Master daje m.in. możliwość zamawiania kontenerów na odpady budowlano-remontowe w wybranych polskich miastach.

Obecnie Waste Master proponuje przedsiębiorstwom całkowity outsourcing gospodarki odpadami jako jedna z niewielu firm w Polsce. W ramach obsługi realizuje kompletną ewidencję wytwarzanych odpadów, zapewnia ich utylizację oraz raportuje dane do BDO. Z outsourcingu mogą korzystać podmioty wpisane do BDO, czyli Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami.

Skalowanie biznesu Waste Master

Wszystkie te rozwiązania są teraz rozwijane równolegle. W rezultacie dzięki wprowadzeniu nowych technologii do branży przedsiębiorstwa wytwarzające odpady mogą zrealizować w jednym miejscu większość potrzeb związanych z gospodarowaniem odpadami. Aplikacja umożliwia też efektywną pomoc przy utylizacji odpadów osobom fizycznym, a nawet ułatwia gospodarkę odpadami gminom i państwowym podmiotom gospodarki komunalnej.

 Dążymy do tego, aby po udanym wejściu na rynek odpadów budowlanych do końca tego roku zacząć współpracę z branżą na kolejnych segmentach rynku. Oprócz tego wobec dużego zainteresowania nie wykluczamy pozyskania kolejnych inwestorów albo środków na rozwój w innej formie. Pierwszego inwestora, firmę Unimetal Recycling, pozyskaliśmy już po dwóch miesiącach działalności. Ale obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na skalowaniu naszej działalności – mówi Krzysztof Kowalski.

***

Waste Master sp. z o.o. to spółka założona przez grono doświadczonych menedżerów, którzy połączyli pasję i doświadczenie zdobyte na rynkach gospodarki odpadami, nowych technologii oraz sprzedaży nowoczesnych usług, aby wprowadzić polski rynek odpadowy w XXI wiek. Pomysłodawcy spółki dążą do zapewnienia transparentności rynku gospodarowania odpadami w Polsce.

Spółka Waste Master posiada unikalny w skali Polski model biznesowy, łączący trzy filary działalności: marketplace, outsourcing gospodarki odpadami dla firm oraz pośrednictwo w obrocie odpadami.

Sztandarowy projekt spółki, internetowa platforma WasteMaster, jako pierwsza w Polsce zapewniła firmom i osobom fizycznym nieodpłatny dostęp do ogólnopolskiej bazy kontrahentów i aktualizowanych w czasie rzeczywistym ofert. W aplikacji zaimplementowano przejrzystą klasyfikację odpadów (22 kategorie główne i ponad 400 szczegółowych).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.