Komunikaty PR

Od digitalizacji branży odpadowej nie ma odwrotu

2021-06-01  |  14:40

Pół miliona ton odpadów jednocześnie wystawionych w aplikacji, 20 tys. użytkowników, znacznie ponad 1 000 aktywnych ofert dostępnych każdego dnia oraz 800 firm z branży. To dotychczasowy bilans funkcjonowania pierwszej w Polsce internetowej platformy obrotu odpadami. Po 7 miesiącach od rozpoczęcia działalności Waste Master sp. z o.o. kończy kluczowe inwestycje w pierwszy na krajowym rynku marketplace w branży odpadowej i zapowiada szybkie skalowanie biznesu.

Od debiutu na rynku w połowie października 2020 r. aplikacja WasteMaster jako pierwsza w Polsce zapewnia pełny dostęp do rynku odpadowego na równych i transparentnych zasadach wszystkim jego uczestnikom. Stale zwiększa się popularność internetowej platformy – z aplikacji korzysta obecnie już 20 tys. użytkowników, a ich grono oraz ilość wystawianych przez nich ofert rosną ostatnio w szybkim tempie. W kwietniu i maju br. łączna liczba ofert dostępnych każdego dnia w aplikacji przekroczyła 1 000, wzrost napływu nowych sięgał zaś momentami 700%.

Powiększa się również waga odpadów wystawionych przez użytkowników WasteMaster. Aktualnie wynosi prawie 500 tys. ton, na co składają się i najmniejsze oferty od osób fizycznych o wadze od 2 kg, i te od największych firm wytwarzających odpady, które sięgają nawet kilku tysięcy ton (obecnie największa wynosi 3 tys. ton).

 Za największy sukces WasteMaster uznajemy to, że udało nam się przekonać uczestników rynku odpadowego do cyfryzacji. Z dominującym w Polsce w ostatnich 30 latach tradycyjnym handlem odpadami wygrywamy szybkim tempem zawierania transakcji oraz pełną przejrzystością cen i warunków sprzedaży. Transparentność w handlu odpadami nie jest w kraju powszechna, ale wierzymy, że w ciągu 2–3 lat ten rynek zostanie całkowicie odmieniony, m.in. dzięki przejściu firm na rozwiązania cyfrowe – podsumowuje Krzysztof Kowalski, lider projektu w zakresie gospodarki odpadami w WasteMaster.

Firmy przekonują się do cyfryzacji

Już 60% kont na platformie WasteMaster to te biznesowe, zatem aż 12 tys. użytkowników WasteMaster stanowią firmy. To przede wszystkim przedsiębiorstwa wytwarzające odpady. Z kolei firm obracających nimi lub przetwarzających je jest aż 800, podczas gdy ich łączną liczbę WasteMaster szacuje na 5–6 tys. Oznacza to, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy działania nowego rozwiązania na rynku co najmniej jedna na osiem firm z branży odpadowej założyła profil w aplikacji i korzysta z nowych możliwości pozyskiwania ofert.

– W najbliższych 2–3 latach digitalizacja odmieni gospodarkę odpadami poprodukcyjnymi, bo skutecznie wspiera firmy chcące przejrzyście i efektywnie gospodarować odpadami i dbać o ich dalsze przetwarzanie. Ten trend już się rozpoczął. Jestem też przekonany, że obecny wzrost zainteresowania skuteczną i bezpieczną utylizacją odpadów w naszej aplikacji przyczyni się do zwiększenia poziomu recyklingu – dodaje pomysłodawca WasteMaster.

Internetowa platforma obrotu odpadami w formie marketplace to pierwsze rozwiązanie, z którym Waste Master wszedł na rynek. Aplikacja łączy branżę i wytwórców odpadów. Z czasem użytkownicy za pośrednictwem Algorytmu Odpadowego udostępnionego przez twórców platformy zyskali także dostęp do samodzielnego wyszukiwania punktów skupu i odbioru odpadów w swojej okolicy.

W ciągu kolejnych miesięcy spółka Waste Master sp. z o.o. ewoluowała, tworząc kompleksowy i unikalny w skali Polski model działalności, dodatkowo wzbogacając go o pełen outsourcing gospodarki odpadami w modelu SaaS (ang. software as a service) oraz o współpracę z firmami odpadowymi. W jej ramach Waste Master daje m.in. możliwość zamawiania kontenerów na odpady budowlano-remontowe w wybranych polskich miastach.

Obecnie Waste Master proponuje przedsiębiorstwom całkowity outsourcing gospodarki odpadami jako jedna z niewielu firm w Polsce. W ramach obsługi realizuje kompletną ewidencję wytwarzanych odpadów, zapewnia ich utylizację oraz raportuje dane do BDO. Z outsourcingu mogą korzystać podmioty wpisane do BDO, czyli Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami.

Skalowanie biznesu Waste Master

Wszystkie te rozwiązania są teraz rozwijane równolegle. W rezultacie dzięki wprowadzeniu nowych technologii do branży przedsiębiorstwa wytwarzające odpady mogą zrealizować w jednym miejscu większość potrzeb związanych z gospodarowaniem odpadami. Aplikacja umożliwia też efektywną pomoc przy utylizacji odpadów osobom fizycznym, a nawet ułatwia gospodarkę odpadami gminom i państwowym podmiotom gospodarki komunalnej.

 Dążymy do tego, aby po udanym wejściu na rynek odpadów budowlanych do końca tego roku zacząć współpracę z branżą na kolejnych segmentach rynku. Oprócz tego wobec dużego zainteresowania nie wykluczamy pozyskania kolejnych inwestorów albo środków na rozwój w innej formie. Pierwszego inwestora, firmę Unimetal Recycling, pozyskaliśmy już po dwóch miesiącach działalności. Ale obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na skalowaniu naszej działalności – mówi Krzysztof Kowalski.

***

Waste Master sp. z o.o. to spółka założona przez grono doświadczonych menedżerów, którzy połączyli pasję i doświadczenie zdobyte na rynkach gospodarki odpadami, nowych technologii oraz sprzedaży nowoczesnych usług, aby wprowadzić polski rynek odpadowy w XXI wiek. Pomysłodawcy spółki dążą do zapewnienia transparentności rynku gospodarowania odpadami w Polsce.

Spółka Waste Master posiada unikalny w skali Polski model biznesowy, łączący trzy filary działalności: marketplace, outsourcing gospodarki odpadami dla firm oraz pośrednictwo w obrocie odpadami.

Sztandarowy projekt spółki, internetowa platforma WasteMaster, jako pierwsza w Polsce zapewniła firmom i osobom fizycznym nieodpłatny dostęp do ogólnopolskiej bazy kontrahentów i aktualizowanych w czasie rzeczywistym ofert. W aplikacji zaimplementowano przejrzystą klasyfikację odpadów (22 kategorie główne i ponad 400 szczegółowych).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.