Redan znacząco poprawił wyniki
Redan opublikował sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła obroty na poziomie 21 mln zł, co oznacza wzrost o 37% w ujęciu r./r. Z kolei marża handlowa zwiększyła się aż o 75% do 3,5 mln zł. Pozytywny wpływ na osiągnięte wyniki miała przede wszystkim wprowadzona od września ub.r. zmiana zasad współpracy z Top Secret oraz zwiększenie sprzedaży zagranicznej produktów tej marki.
- W pierwszym kwartale br. nadal utrzymywała się trudna sytuacja w branży odzieżowej. Zakaz handlu w galeriach handlowych obowiązywał dłużej niż w tym samym okresie rok wcześniej. W porównaniu do poprzedniego roku wyraźnie zmieniło się jednak nastawienie klientów do ryzyka zachorowania na COVID-19, a tym samym wzrosła gotowość do dokonywania zakupów zarówno online oraz w sklepach tradycyjnych nie objętych zakazem handlu. Wypracowana przez nas znaczna poprawa wyników to także efekt, wprowadzonych od września 2020 r., zmian zasad współpracy z Top Secret, które zapewniły Redan zwiększenie poziomu marży handlowej z 7,3% do 11,1%. Operacje związane z biznesem marki Top Secret pozostają podstawowym zakresem naszej działalności - powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.
Redan w I kwartale br. osiągnął 21 mln zł obrotów, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Marża handlowa zwiększyła się o 75% do 3,5 mln zł. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu urosły natomiast jedynie o 15%. W efekcie spółka poprawiła wynik na sprzedaży o 0,9 mln zł, choć nadal był on ujemny i wyniósł ‑1,3 mln zł.
Redan konsekwentnie rozwijał sprzedaż zagraniczną marki Top Secret. W pierwszym kwartale 2021 r. wzrosła ona o blisko 2 mln zł, czyli aż o 680%. Z tego 1,2 mln zł pochodziło z przejęcia operacji realizowanych w 2020 r. przez Top Secret, a 0,7 mln zł ze zwiększenia skali operacji z dotychczasowymi partnerami oraz pozyskania nowych odbiorców. - Na tej działalności uzyskujemy wyższą marżę handlową, przy niskim ryzyku należności i relatywnie niskich kosztach jej prowadzenia. Dlatego w kolejnych okresach będziemy kłaść intensywny nacisk na rozwój skali sprzedaży zagranicznej – dodał Bogusz Kruszyński.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.