TXM konsekwentnie odbudowuje wyniki
Spółka TXM, zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za I kwartał 2021 r. Pomimo znacznie dłuższych niż rok wcześniej ograniczeń w handlu spowodowanych pandemią, wynik na sprzedaży w tym okresie poprawił się o prawie 9,1 mln zł w ujęciu r./r.
„W pierwszym kwartale br. mieliśmy do czynienia z kolejną falą globalnej pandemii COVID-19. Wprowadzone w tym okresie prawne ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej, obejmujące także branżę sprzedaży odzieży, miały bezpośredni wpływ na spadek przychodów. Pomimo niższych obrotów pozytywne efekty, w postaci wzrostu marży handlowej oraz przyspieszonej rotacji zapasu, zapewniła konsekwentnie wdrażana strategia asortymentowa oraz zmiana polityki cenowej. Osiągnięta znaczna poprawa wyników potwierdza słuszności obranej drogi szczególnie w obszarze dopasowania oferowanych produktów do oczekiwań klientów” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.
TXM w I kwartale 2021 r. osiągnęło obroty w wysokości 27,5 mln zł, czyli o 14% niższe niż rok wcześniej, przy wzroście wolumenu marży handlowej aż o 20% do 10,6 mln zł. Jednocześnie przy zmniejszeniu powierzchni handlowej o 15%, spowodowanej zamknięciem nierentownych z powodu pandemii placówek, koszty działalności operacyjnej zostały zredukowane aż o 29%. W efekcie wynik na sprzedaży był o 9,1 mln zł lepszy niż przed rokiem, choć spółka poniosła stratę na poziomie -7,2 mln zł.
Sytuacja w poszczególnych kanałach dystrybucji była odmienna. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych TXM spadła z powodu zmniejszenia powierzchni sieci łącznie o 17%. Z kolei obroty w kanale e-commerce wzrosły o 29% do ponad 2,2 mln zł.
„Cały czas w naszej sieci notujemy spadki wejść klientów do sklepów, jednak udało nam się znacząco poprawić parametry konwersji oraz szerokości koszyka. Dodatkowo zmiana miksu asortymentowego oraz polityki cenowej spowodowała wzrost średniej ceny sprzedaży oraz wysokości marży handlowej. Kluczowe znaczenie miało terminowe wprowadzanie oferty do sklepów oraz elastyczne zarządzanie dostawami zamawianymi i produkowanymi w kraju. Zróżnicowaliśmy również asortyment proponując zarówno artykuły droższe przy jednoczesnym utrzymaniu najniższych cen na wybrane kategorie. Postawiliśmy także na wyroby wysokomarżowe najczęściej kupowane przez klientów” – podkreśliła Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A
„Na kolejne okresy patrzymy z umiarkowanym optymizmem. Rosnące wskaźniki sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej oraz systematyczny wzrost marży handlowej potwierdzają, że pozytywne efekty wdrożonych zmian w ofercie mają charakter długoterminowy” – dodał Marcin Łużniak.
W kwietniu br. Zarząd TXM złożył wniosek o wsparcie w ramach Tarczy dla Dużych Firm realizowane przez PFR o wartości 14,1 mln zł. Potencjalnie uzyskane wsparcie byłoby pierwszym dofinansowaniem jakie TXM otrzymałoby od Państwa w ramach walki ze skutkami pandemii dla podmiotów dotkniętych pandemią COVID-19, do których TXM niewątpliwie się zalicza.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.