TXM konsekwentnie odbudowuje wyniki
Spółka TXM, zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za I kwartał 2021 r. Pomimo znacznie dłuższych niż rok wcześniej ograniczeń w handlu spowodowanych pandemią, wynik na sprzedaży w tym okresie poprawił się o prawie 9,1 mln zł w ujęciu r./r.
„W pierwszym kwartale br. mieliśmy do czynienia z kolejną falą globalnej pandemii COVID-19. Wprowadzone w tym okresie prawne ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej, obejmujące także branżę sprzedaży odzieży, miały bezpośredni wpływ na spadek przychodów. Pomimo niższych obrotów pozytywne efekty, w postaci wzrostu marży handlowej oraz przyspieszonej rotacji zapasu, zapewniła konsekwentnie wdrażana strategia asortymentowa oraz zmiana polityki cenowej. Osiągnięta znaczna poprawa wyników potwierdza słuszności obranej drogi szczególnie w obszarze dopasowania oferowanych produktów do oczekiwań klientów” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.
TXM w I kwartale 2021 r. osiągnęło obroty w wysokości 27,5 mln zł, czyli o 14% niższe niż rok wcześniej, przy wzroście wolumenu marży handlowej aż o 20% do 10,6 mln zł. Jednocześnie przy zmniejszeniu powierzchni handlowej o 15%, spowodowanej zamknięciem nierentownych z powodu pandemii placówek, koszty działalności operacyjnej zostały zredukowane aż o 29%. W efekcie wynik na sprzedaży był o 9,1 mln zł lepszy niż przed rokiem, choć spółka poniosła stratę na poziomie -7,2 mln zł.
Sytuacja w poszczególnych kanałach dystrybucji była odmienna. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych TXM spadła z powodu zmniejszenia powierzchni sieci łącznie o 17%. Z kolei obroty w kanale e-commerce wzrosły o 29% do ponad 2,2 mln zł.
„Cały czas w naszej sieci notujemy spadki wejść klientów do sklepów, jednak udało nam się znacząco poprawić parametry konwersji oraz szerokości koszyka. Dodatkowo zmiana miksu asortymentowego oraz polityki cenowej spowodowała wzrost średniej ceny sprzedaży oraz wysokości marży handlowej. Kluczowe znaczenie miało terminowe wprowadzanie oferty do sklepów oraz elastyczne zarządzanie dostawami zamawianymi i produkowanymi w kraju. Zróżnicowaliśmy również asortyment proponując zarówno artykuły droższe przy jednoczesnym utrzymaniu najniższych cen na wybrane kategorie. Postawiliśmy także na wyroby wysokomarżowe najczęściej kupowane przez klientów” – podkreśliła Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A
„Na kolejne okresy patrzymy z umiarkowanym optymizmem. Rosnące wskaźniki sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej oraz systematyczny wzrost marży handlowej potwierdzają, że pozytywne efekty wdrożonych zmian w ofercie mają charakter długoterminowy” – dodał Marcin Łużniak.
W kwietniu br. Zarząd TXM złożył wniosek o wsparcie w ramach Tarczy dla Dużych Firm realizowane przez PFR o wartości 14,1 mln zł. Potencjalnie uzyskane wsparcie byłoby pierwszym dofinansowaniem jakie TXM otrzymałoby od Państwa w ramach walki ze skutkami pandemii dla podmiotów dotkniętych pandemią COVID-19, do których TXM niewątpliwie się zalicza.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.