Komunikaty PR

TXM konsekwentnie odbudowuje wyniki

2021-05-28  |  10:00
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

Spółka TXM, zarządzająca siecią odzieżowych sklepów dyskontowych opublikowała sprawozdanie finansowe za I kwartał 2021 r. Pomimo znacznie dłuższych niż rok wcześniej ograniczeń w handlu spowodowanych pandemią, wynik na sprzedaży w tym okresie poprawił się o prawie 9,1 mln zł w ujęciu r./r.

„W pierwszym kwartale br. mieliśmy do czynienia z kolejną falą globalnej pandemii COVID-19. Wprowadzone w tym okresie prawne ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej, obejmujące także branżę sprzedaży odzieży, miały bezpośredni wpływ na spadek przychodów. Pomimo niższych obrotów pozytywne efekty, w postaci wzrostu marży handlowej oraz przyspieszonej rotacji zapasu, zapewniła konsekwentnie wdrażana strategia asortymentowa oraz zmiana polityki cenowej. Osiągnięta znaczna poprawa wyników potwierdza słuszności obranej drogi szczególnie w obszarze dopasowania oferowanych produktów do oczekiwań klientów” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes TXM S.A.

TXM w I kwartale 2021 r. osiągnęło obroty w wysokości 27,5 mln zł, czyli o 14% niższe niż rok wcześniej, przy wzroście wolumenu marży handlowej aż o 20% do 10,6 mln zł. Jednocześnie przy zmniejszeniu powierzchni handlowej o 15%, spowodowanej zamknięciem nierentownych z powodu pandemii placówek, koszty działalności operacyjnej zostały zredukowane aż o 29%. W efekcie wynik na sprzedaży był o 9,1 mln zł lepszy niż przed rokiem, choć spółka poniosła stratę na poziomie -7,2 mln zł.

Sytuacja w poszczególnych kanałach dystrybucji była odmienna. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych TXM spadła z powodu zmniejszenia powierzchni sieci łącznie o 17%.  Z kolei obroty w kanale e-commerce wzrosły o 29% do ponad 2,2 mln zł.

„Cały czas w naszej sieci notujemy spadki wejść klientów do sklepów, jednak udało nam się znacząco poprawić parametry konwersji oraz szerokości koszyka. Dodatkowo zmiana miksu asortymentowego oraz polityki cenowej spowodowała wzrost średniej ceny sprzedaży oraz wysokości marży handlowej. Kluczowe znaczenie miało terminowe wprowadzanie oferty do sklepów oraz elastyczne zarządzanie dostawami zamawianymi i produkowanymi w kraju. Zróżnicowaliśmy również asortyment proponując zarówno artykuły droższe przy jednoczesnym utrzymaniu najniższych cen na wybrane kategorie. Postawiliśmy także na wyroby wysokomarżowe najczęściej kupowane przez klientów” – podkreśliła Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes TXM S.A

 „Na kolejne okresy patrzymy z umiarkowanym optymizmem. Rosnące wskaźniki sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej oraz systematyczny wzrost marży handlowej potwierdzają, że pozytywne efekty wdrożonych zmian w ofercie mają charakter długoterminowy” – dodał  Marcin Łużniak.

W kwietniu br. Zarząd TXM złożył wniosek o wsparcie w ramach Tarczy dla Dużych Firm realizowane przez PFR o wartości 14,1 mln zł. Potencjalnie uzyskane wsparcie byłoby pierwszym dofinansowaniem jakie TXM otrzymałoby od Państwa w ramach walki ze skutkami pandemii dla podmiotów dotkniętych pandemią COVID-19, do których TXM niewątpliwie się zalicza.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tauber Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.