Komunikaty PR

Wysoka jakość produktów i dobre relacje z kontrahentami – to kluczowe aspekty ko

2021-05-31  |  15:38
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania sfs ( 0.06 MB )

Dla polskich firm MŚP z sektora przemysłowego najważniejszym czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej jest wysoka jakość produktów (54,2 proc.). Na kolejnych miejscach są dobre relacje z kontrahentami (33,2 proc.) oraz doświadczony i kompetentny zespół pracowników (29 proc.). Jak wynika z badania Siemens Financial Services w Polsce, waga poszczególnych aspektów różni się w zależności od branży.

Dla co drugiej firmy przemysłowej z branży spożywczej, poligraficznej, obróbki metali i przetwórstwa tworzyw sztucznych wysoka jakość produktów jest jednym z kluczowych elementów, który sprzyja budowaniu przewag konkurencyjnych. Co trzecia firma wskazuje w tym zakresie na dobre relacje z kontrahentami. Niewiele mniej respondentów (29 proc.) wymienia także odpowiednio przygotowany, kompetentny i doświadczony zespół ludzi.

W badaniu Siemens Financial Services przedsiębiorcy często wskazywali także na istotność terminowości i najniższych cen w osiąganiu przewag konkurencyjnych – odpowiednio 28,3 proc. i 18,3 proc. Wśród kluczowych aspektów znalazły się również: nowoczesny i odnawialny park maszyn i urządzeń (MiU), zautomatyzowany park MiU, bardzo dobra logistyka oraz dysponowanie nowymi i niezawodnymi maszynami.

Większość badanych firm podkreśla, że podstawowym czynnikiem, który wpływa na ich konkurencyjność jest jakość oferowanych produktów. Warto jednak pamiętać, że wiele z tych aspektów jest ze sobą w większym lub mniejszym stopniu powiązana. Nowoczesny i odnawiany park maszyn i urządzeń wspiera utrzymanie najwyżej jakość produktów, natomiast zautomatyzowane maszyny potrzebują wysoko wykwalifikowanej kadry do jej obsługi. Ponadto wykorzystanie najnowocześniejszych technologii sprzyja m.in. optymalizacji kosztów, co w konsekwencji może umożliwić oferowanie niższych cen – mówi Tomasz Kukulski, Prezes Zarządu Siemens Financial Services w Polsce.

Czynniki decydujące o konkurencyjności a branża i wielkość firmy

Dla każdej z branż najważniejszym aspektem sprzyjającym budowaniu przewagi konkurencyjnej jest wysoka jakość produktów. Pozostałe czynniki decydujące o konkurencyjności różnią się jednak w zależności od branży i wielkości firmy. Przedstawiciele branży przetwórstwa tworzyw sztucznych częściej wymieniają terminowość, która jest drugim w kolejności najistotniejszym elementem. Znaczenie częściej wskazują także na dobre zabezpieczenia płatności.

Z kolei respondenci z branży obróbki metali częściej na tle innych branż (poligraficznej, spożywczej i przetwórstwa tworzyw sztucznych) wskazują na zautomatyzowany park maszyn i urządzeń oraz terminowość. Natomiast przedstawiciele poligrafii znacznie częściej wymieniają dostęp do finansowania.

– Różnice w postrzeganiu co jest ważne w osiąganiu przewag nad konkurencją występują również w zależności od wielkości firmy. Średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające między 50 a 249 pracowników, częściej wskazują na nowoczesny i odnawialny park MiU, wysoką jakość produktów i zautomatyzowany park maszyn. Natomiast mniejsze firmy (10-49 pracowników) częściej wymieniają najniższe ceny i terminowość – podsumowuje Anita Grygorowicz, Szef Zespołu Vendorskiego w Siemens Financial Services w Polsce.

 

Nota metodologiczna:

Badanie z przedstawicielami 400 małych i średnich firm zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research we wrześniu 2020 r. Uczestnikami badania byli przedsiębiorcy z branży spożywczej, poligraficznej, przetwórstwa tworzyw sztucznych i obróbki metali z całej Polski, posiadający własny park maszyn i urządzań (MiU). Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.