Fit Cake sadzi las
W dobie wysychających rzek, ocieplającego się klimatu i perspektywy gęstej od smogu zimy Fit Cake, znana sieć nie-cukierni sadzi drzewa. Od początku deklarowała się jako zwolenniczka nurtów eco i zero waste, teraz jednak uważa, że innej drogi niż zielona rewolucja nie ma i sama daje przykład. Ma to też biznesowe znaczenie.
- Symbolicznie posadziliśmy trochę drzew, tych długowiecznych: dębów, lip i sosen niedaleko Białegostoku, z którego się wywodzimy. Ale postanowiliśmy też działać szerzej współpracując z portalem Posadzimy.pl, skupiającym wokół siebie społeczność zaangażowaną w ekologię. Wspiera on gminy z różnych zakątków Polski, sadząc na ich terenach drzewa w imieniu swoim i partnerów. Fit Cake tej jesieni dołożyło od siebie aż 100 nowych drzew – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.
Na portalu tym, który zachęca firmy do włączenia się w zieloną rewolucję, algorytm przeliczył, co to znaczy dla środowiska (choć to tylko przybliżone szacunki). Otóż 100 drzew zapewni tlen dla 67 osób przez cały rok, jednocześnie przez okres ten pochłaniając 600 kg CO2. Stanowią one równowartość około 5800 kg papieru, który powstał ze ściętych drzew (https://posadzimy.pl/firma/fit-cake/).
Posadzimy.pl działa od ponad 3 lat i w tym czasie, wspólnie z partnerami, posadziło już niemal 150 tysięcy nowych drzew, skrupulatnie wybierając miejsca sadzeń.
– Współpracujemy z gminami, które straciły tereny leśne i nie mają budżetu na to, by las odrodzić. Mogą też dzięki współpracy z nami taki budżet przeznaczyć na inne, ważne społecznie cele – mówi Kasia Bobińska-Marecka z Posadzimy.pl – To wspaniałe, że tak wiele osób, chce wziąć sprawy w swoje ręce i wspomóc naturę. Sadzi z nami prawie 500 firm i ponad 2000 osób prywatnych, cieszymy się, że i Fit Cake dołączyło do tej niezwykłej społeczności!
Fit Cake od dawna angażuje się w różne proekologiczne przedsięwzięcia. Już dwa lata temu sieć zupełnie zrezygnowała z plastiku, w zamian używając papierowych opakowań.
- Jednak ich produkcja też nie jest obojętna dla środowiska. Mamy więc poczucie długu i chcemy się zrekompensować naturze w takim wymiarze w jakim możemy. Rozpoczynając rewolucję żywieniową na stołach Polaków, wiedzieliśmy, że ma ona szerszy kontekst. Zdrowe jedzenie wiąże się z ekologicznym stylem życia i poszanowaniem natury – mówi Rafał Kościuk i podkreśla, że bardzo zależy mu, by Fit Cake był postrzegany jako odpowiedzialny społecznie biznes. – Jest to oczywiście też ukłon stronę naszych klientów, dla których ekologia i harmonijny rozwój nie są obojętne.
Jak pokazują badania ponad 50 proc. klientów woli kupić towar w firmie, która jest zaangażowana w ważne społecznie przedsięwzięcia. Fit Cake zapowiada, że nie była to jednorazowa akcja. Firma wywodzi się w Podlasia, nazywanego zielonymi płucami Polski, gdzie dla wielu ludzi las jest symbolem obfitości i miejscem regeneracji.

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.