Forestlight Games S.A. rozpoczyna IPO do 3 mln zł
Forestlight Games S.A. – producent i wydawca gier na PC i konsole, rozpoczyna Publiczną Emisję Akcji. W jej ramach spółka zamierza pozyskać do 3 mln zł. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na finalizację produkcji, marketing autorskich gier oraz stworzenie portów tych projektów. Dodatkowo spółka chce przeznaczyć środki na pre-produkcję wersji demo dwóch niezapowiedzianych jeszcze tytułów, a także rozwój technologii, która pozwoli na uruchomienie trybu multiplayer w nowych projektach studia. Zapisy potrwają do 2 lipca. Funkcję wiodącej firmy inwestycyjnej pośredniczącej w IPO pełni Prosper Capital Dom Maklerski S.A. Forestlight Games S.A. planuje debiut na NewConnect w II półroczu br.
- Rozpoczynamy dziś bardzo ważny etap rozwoju naszego studia. Do 2 lipca będą przyjmowane zapisy w ramach Publicznej Emisji Akcji Forestlight Games. Oferta obejmuje do 240 tys. akcji zwykłych serii B o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna została ustalona na 12,50 zł. Proces ten poprzedza nasze plany związane z debiutem Forestlight Games na rynku NewConnect. Rozpoczęcie procedury dołączenia do grona spółek publicznych planujemy niezwłocznie po zakończeniu Oferty – mówi Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games S.A.
Oferta obejmuje do 240 000 akcji zwykłych serii B na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna wynosi 12,50 zł. Proces inwestycyjny Forestlight Games koordynuje Prosper Capital Dom Maklerski we współpracy z NWAI Dom Maklerski oraz Noble Securities. Dokument Ofertowy oraz szczegóły zapisów dostępne są na stronie internetowej www.forestlightgames.com (zakładka Emisja). Dodatkowe informacje można znaleźć także na: https://www.pcdm.pl/emisja-akcji-forestlight-games/
- Emisja Akcji Forestlight Games S.A. idealnie wpisuje się w nową strategię biznesową naszego Domu Maklerskiego, w ramach której nawiązujemy współprace z kolejnymi spółkami z ciekawych sektorów, w tym gamingowego. Wierzymy, że dzięki pozyskanemu finansowaniu spółka będzie miała szansę realizacji swoich ambitnych planów rozwoju – komentuje Piotr Teleon, prezes zarządu Prosper Capital Dom Maklerski S.A.
Celem oferty jest przygotowanie pre-produkcji wersji demo do dwóch niezapowiedzianych jeszcze przez Forestlight Games tytułów, a także wzmocnienie rozwoju technologii pozwalającej na uruchomienie trybu dla wielu graczy w nowych projektach spółki. – Wierzymy, że IPO pozwoli nam także na finalizację produkcji i działań marketingowych do autorskich gier Forestlight Games oraz stworzenie portów do projektów takich jak: The Pope: Power & Sin, Rollercoaster Mechanic, Camper Flipper oraz Lifeguard Simulator. Przy ostatnim tytule współpracujemy z doświadczonymi ratownikami, którzy dostarczają nam cennej wiedzy eksperckiej. Wszystko po to, aby finalnie gra była jak najbardziej realistyczna – mówi Tomasz Mazur.
Aktualnie zespoły Forestlight Games pracują nad kilkoma autorskimi projektami jednocześnie. Do końca tego roku spółka planuje wydać Rollercoaster Mechanic, Lost Viking: Kingdom of Women oraz Wedding Designer, a także mniejsze projekty dla technologii VR. Przy produkcji wybranych projektów Forestlight Games w technologii Virtual Reality spółka współpracuje ze studiem Epic VR. Najbardziej oczekiwanym przez graczy tytułem od Forestlight Games jest The Pope: Power & Sin. Ambitna produkcja inspirowana jest życiem Rodrigo de Borja, który pełnił funkcję papieża na przełomie XV i XVI w., jako Alexander VI. Projekt pozwoli nie tylko wcielić się w rolę Papieża, ale i walczyć o duchową i polityczną niezależność od pogan oraz odnowę administracyjnych struktur kościelnych. Gra inspirowana jest także serialem Rodzina Borgiów.
Pod nazwą Forestlight Games studio działa od 2019 r., natomiast doświadczenie zespołu jest o wiele dłuższe. Tomasz Mazur, pełniący funkcję prezesa zarządu, zaczynał od założenia spółki Mirage Media, która po połączeniu z IPS Computer Group została przekształcona w Cenegę. Po latach Tomasz Mazur powrócił do produkcji gier zakładając Forestlight Games. Studio dotychczas wydało między innymi grę Electro Ride: The Neon Racing, która była nominowana do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Aktualnie Forestlight Games posiada trzy spółki zależne: Pixel Trapps, Motion Spirit oraz Aurora Studio. Jednym z akcjonariuszy Forestlight Games jest notowana na głównym parkiecie GPW spółka PlayWay.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.