Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy
Exclusive Networks Poland
Zawiła 61
30-382 Kraków
joanna.roman|exclusive-networks.pl | |joanna.roman|exclusive-networks.pl
665660291
www.exclusive-networks.com/pl/
W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczynał współpracę z Veracompem, rozwiązania producenta były dostępne w naszym kraju od roku, a na świecie od 5 lat. To właśnie w 2000 roku bracia Ken i Michael Xie założyli w Sunnyvale spółkę, która od tego czasu stała się 60-krotnie większa - w Polsce największa wśród producentów rozwiązań bezpieczeństwa IT, osiągając 2 mld dolarów obrotu.
Kontrakt podpisany w 2005 roku z przedstawicielami firmy Fortinet uprawniał Veracomp do dystrybucji rozwiązań producenta nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Litwie i Łotwie.
W ofercie Veracompu znalazły się wtedy przede wszystkim systemy antywirusowe FortiGate wyposażone w akceleratory ASIC. Pierwszym Product Managerem Fortineta w Veracompie został Mariusz Rzepka, a inżynierem prowadzącym Michał Kułakowski.
Rozwój współpracy
Fortinet szybko docenił współpracę z Veracompem. Jeszcze w tym samym roku dystrybutor został uhonorowany tytułem “Nowy Partner Roku 2005”, przyznawany przez amerykańską spółkę najlepszym partnerom w regionie EMEA.
- Rozpoczynając naszą współpracę w 2005 roku, niewiele osób słyszało w Polsce o amerykańskim producencie, specjalizującym się w rozwiązaniach bezpieczeństwa IT. Byliśmy pierwszym i przez kolejne 12 lat jedynym dystrybutorem jego rozwiązań w Polsce. Współpracujący z nami partnerzy rozpoczynali od sprzedaży do banków, uczelni wyższych oraz instytucji centralnych i lokalnych. W 2005 roku sprzedaliśmy 205 urządzeń, 5 lat później przekroczyliśmy 3000 sztuk, a w 2013 roku podwoiliśmy tę liczbę, systematycznie zwiększając też ilość branż i instytucji, do których docieraliśmy z ofertą. W tym czasie nasi partnerzy nawiązali współpracę z największymi spółkami, stacjami telewizyjnymi i radiowymi czy czołowymi operatorami telekomunikacyjnymi - wyjaśnia Mariusz Kochański, dyrektor Działu Systemów Sieciowych i członek zarządu Veracomp.
Zmieniająca się oferta
W 2005 roku głównym produktem w ofercie amerykańskiego producenta były zintegrowane systemy zarządzania zagrożeniami (Unified Threat Management), dostępne w ofercie pod nazwą FortiGate. Już wtedy Fortinet był liderem rynku UTM, tworząc zupełnie nową kategorię tych rozwiązań i osiągając 29,5% udziałów w rynku światowym. Od tego czasu producent wprowadził 28 linii produktowych, które były odpowiedzią na zmieniający się przez te wszystkie lata krajobraz zagrożeń.
Przez ostatnie 15 lat pojawiały się nowe rodzaje ataków i zabezpieczenia, które miały skutecznie przed nimi chronić. W tym czasie ofertę Fortineta rozszerzono m.in. o FortiSandbox - urządzenie zapobiegające zaawansowanym atakom ukierunkowanym typu ATA i APT, FortiNAC, zwiększający widoczność urządzeń w sieci oraz poziom kontroli nad infrastrukturą, a w tym roku w portfolio producenta znalazło się rewolucyjne rozwiązanie FortiAI, które wykorzystuje samokształcące się głębokie sieci neuronowe do rozpoznawania zaawansowanych zagrożeń w czasie krótszym niż sekunda.
Przez 15 lat współpracy z magazynu Veracompu zostało wysłanych ponad 21 tysięcy przesyłek o wadze przekraczającej 200 tysięcy kilogramów i łącznej wartości ponad 620 mln złotych.
- Od 2005 roku stale budujemy kanał partnerski. W pierwszym roku rozwiązania Fortineta sprzedawało ok. 20 partnerów. Przez te wszystkie lata ich liczba wzrosła do ponad 600 firm, które cały czas rozpowszechniają informacje na temat oferty producenta wśród swoich klientów. Jesteśmy dumni z tego, że od 15 lat jesteśmy częścią sukcesu Fortineta na świecie i dziękujemy wszystkim, którzy przez te wszystkie lata nas w tym zadaniu wspierali - wyjaśnia Grzegorz Szałański, kierownik zespołu Fortineta w Veracompie.
Grupa Veracomp jest liderem dystrybucji z wartością dodaną (VAD – Value Added Distribution) w zakresie rozwiązań teleinformatycznych. Spółka prowadzi działalność w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa Veracomp dostarcza kompleksowe rozwiązania IT, które znajdują zastosowanie we wszystkich sektorach gospodarki. W portfolio spółki znajdują się m.in. specjalistyczne rozwiązania zabezpieczające firmy Fortinet, umożliwiające skuteczną ochronę i kontrolę używanej infrastruktury informatycznej.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.