Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy
Exclusive Networks Poland
Zawiła 61
30-382 Kraków
joanna.roman|exclusive-networks.pl | |joanna.roman|exclusive-networks.pl
665660291
www.exclusive-networks.com/pl/
W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczynał współpracę z Veracompem, rozwiązania producenta były dostępne w naszym kraju od roku, a na świecie od 5 lat. To właśnie w 2000 roku bracia Ken i Michael Xie założyli w Sunnyvale spółkę, która od tego czasu stała się 60-krotnie większa - w Polsce największa wśród producentów rozwiązań bezpieczeństwa IT, osiągając 2 mld dolarów obrotu.
Kontrakt podpisany w 2005 roku z przedstawicielami firmy Fortinet uprawniał Veracomp do dystrybucji rozwiązań producenta nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Litwie i Łotwie.
W ofercie Veracompu znalazły się wtedy przede wszystkim systemy antywirusowe FortiGate wyposażone w akceleratory ASIC. Pierwszym Product Managerem Fortineta w Veracompie został Mariusz Rzepka, a inżynierem prowadzącym Michał Kułakowski.
Rozwój współpracy
Fortinet szybko docenił współpracę z Veracompem. Jeszcze w tym samym roku dystrybutor został uhonorowany tytułem “Nowy Partner Roku 2005”, przyznawany przez amerykańską spółkę najlepszym partnerom w regionie EMEA.
- Rozpoczynając naszą współpracę w 2005 roku, niewiele osób słyszało w Polsce o amerykańskim producencie, specjalizującym się w rozwiązaniach bezpieczeństwa IT. Byliśmy pierwszym i przez kolejne 12 lat jedynym dystrybutorem jego rozwiązań w Polsce. Współpracujący z nami partnerzy rozpoczynali od sprzedaży do banków, uczelni wyższych oraz instytucji centralnych i lokalnych. W 2005 roku sprzedaliśmy 205 urządzeń, 5 lat później przekroczyliśmy 3000 sztuk, a w 2013 roku podwoiliśmy tę liczbę, systematycznie zwiększając też ilość branż i instytucji, do których docieraliśmy z ofertą. W tym czasie nasi partnerzy nawiązali współpracę z największymi spółkami, stacjami telewizyjnymi i radiowymi czy czołowymi operatorami telekomunikacyjnymi - wyjaśnia Mariusz Kochański, dyrektor Działu Systemów Sieciowych i członek zarządu Veracomp.
Zmieniająca się oferta
W 2005 roku głównym produktem w ofercie amerykańskiego producenta były zintegrowane systemy zarządzania zagrożeniami (Unified Threat Management), dostępne w ofercie pod nazwą FortiGate. Już wtedy Fortinet był liderem rynku UTM, tworząc zupełnie nową kategorię tych rozwiązań i osiągając 29,5% udziałów w rynku światowym. Od tego czasu producent wprowadził 28 linii produktowych, które były odpowiedzią na zmieniający się przez te wszystkie lata krajobraz zagrożeń.
Przez ostatnie 15 lat pojawiały się nowe rodzaje ataków i zabezpieczenia, które miały skutecznie przed nimi chronić. W tym czasie ofertę Fortineta rozszerzono m.in. o FortiSandbox - urządzenie zapobiegające zaawansowanym atakom ukierunkowanym typu ATA i APT, FortiNAC, zwiększający widoczność urządzeń w sieci oraz poziom kontroli nad infrastrukturą, a w tym roku w portfolio producenta znalazło się rewolucyjne rozwiązanie FortiAI, które wykorzystuje samokształcące się głębokie sieci neuronowe do rozpoznawania zaawansowanych zagrożeń w czasie krótszym niż sekunda.
Przez 15 lat współpracy z magazynu Veracompu zostało wysłanych ponad 21 tysięcy przesyłek o wadze przekraczającej 200 tysięcy kilogramów i łącznej wartości ponad 620 mln złotych.
- Od 2005 roku stale budujemy kanał partnerski. W pierwszym roku rozwiązania Fortineta sprzedawało ok. 20 partnerów. Przez te wszystkie lata ich liczba wzrosła do ponad 600 firm, które cały czas rozpowszechniają informacje na temat oferty producenta wśród swoich klientów. Jesteśmy dumni z tego, że od 15 lat jesteśmy częścią sukcesu Fortineta na świecie i dziękujemy wszystkim, którzy przez te wszystkie lata nas w tym zadaniu wspierali - wyjaśnia Grzegorz Szałański, kierownik zespołu Fortineta w Veracompie.
Grupa Veracomp jest liderem dystrybucji z wartością dodaną (VAD – Value Added Distribution) w zakresie rozwiązań teleinformatycznych. Spółka prowadzi działalność w 19 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa Veracomp dostarcza kompleksowe rozwiązania IT, które znajdują zastosowanie we wszystkich sektorach gospodarki. W portfolio spółki znajdują się m.in. specjalistyczne rozwiązania zabezpieczające firmy Fortinet, umożliwiające skuteczną ochronę i kontrolę używanej infrastruktury informatycznej.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.