Komunikaty PR

Fracht FWO Polska poszerza skalę działalności w transporcie morskim

2020-08-06  |  12:00
Biuro prasowe

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, poszerza skalę działalności i zasięgi w transporcie morskim. Firma stawia na rozwój spedycji morskiej dla różnych grup towarów, w tym czartery statków na potrzeby transportu niestandardowych ładunków. W lipcu Fracht FWO Polska zrealizował dwie kolejne dostawy morskie w zakresie project cargo – w Europie oraz do Ameryki Południowej.

Ameryka Południowa - dostawa morska elementów filtra powietrza

W lipcu Dział Project Cargo Fracht FWO zrealizował skomplikowaną logistycznie dostawę, z polskich zakładów produkcyjnych do portu Veracruz w Meksyku, trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza, każdy o szerokości od 4 do 5 metrów i wysokości od 4 do ponad 6 metrów. Organizując łańcuch dostawy, specjaliści Fracht FWO Polska oprócz transportu morskiego (krótkiego i dalekiego zasięgu) korzystali także z transportu śródlądowego i drogowego. Dwa największe ładunki zostały przewiezione barką z Elbląga do portu morskiego w Gdańsku. Trzeci dostarczono transportem drogowym. W gdańskim porcie te trzy elementy zostały załadowane na statek typu coaster (jednostka krótkiego zasięgu) płynący do Bremerhaven, gdzie przeładowano je na statek oceaniczny do meksykańskiego portu Veracruz. Do zadań specjalistów z Działu Project Cargo Fracht FWO należało też załatwienie wszelkich formalności związanych z dokumentacją transportową i celną.

- Przy organizacji tego typu dostawy liczy się precyzja planowania każdego etapu podróży i dobór sprawdzonych partnerów, tj. przewoźników, armatorów czy firm przeładunkowych w portach morskich - wyjaśnia Agnieszka Matysiak, kierownik projektu, Fracht FWO Polska.

- Swego rodzaju ograniczeniem okazało się znalezienie jednostki oceanicznej, która przyjmie na swój pokład ładunek o takich rozmiarach. Pierwotnie planowany transport na statku typu ro-ro nie miał szans realizacji z uwagi na rozmiary ramp załadunkowych - dodaje Agnieszka Matysiak. Wybór padł zatem na serwis kontenerowy, gdzie ładunki typu break-bulk nadal należą do rzadkości, a armatorzy pracują tylko z wyspecjalizowanymi spedytorami, do jakich bez wątpienia należy Fracht FWO.

Europa - czarter statku

Na początku lipca Fracht FWO wyczarterował też statek z Hamburga do Gdańska, aby przewieźć zbiornik o długości ponad 26 m, średnicy prawie 5 m oraz wadze 88 ton. W gdańskim porcie zbiornik przeładowano na ponton, którym popłynął do Płocka. Tutaj Fracht FWO odpowiadał za organizację transportu morskiego, jak też organizację przeładunków w portach morskich oraz załatwienie wszelkich formalności związanych ze spedycją morską.

Kierunek dalszego rozwoju – drobnica morska kontenerowa

Fracht FWO stawia również na rozwój spedycji morskiej kontenerowej ładunków drobnicowych, gdzie wykorzystuje najbardziej optymalne rozwiązania. Na przykład przy ostatniej dostawie z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów z meblami, ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, specjaliści z Działu Morskiego Fracht FWO zsynchronizowali transport morski z innymi gałęziami transportowymi (kolejową i drogową), tak aby towar dotarł do klienta w jak najkrótszym czasie, w tym przypadku w niecałe dwa tygodnie.

Dynamiczny rozwój usług związanych z transportem morskim kontenerowym różnych grup ładunków wspiera też, uruchomiony w tym roku, nowy oddział Fracht FWO w Szczecinie.

Fracht FWO jest częścią światowej Grupy Fracht, posiadającej ponad 110 oddziałów na wszystkich kontynentach. Firma specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż m.in. energetycznej, automotive, FMCG, farmaceutycznej, in. Operator stale poszerza skalę działalności i dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich Biuro prasowe
2024-07-25 | 15:00

Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich

Olimpiady są jedną z największych imprez sportowych na świecie, a za kulisami jedną z najbardziej złożonych operacji logistycznych, wymagającą precyzyjnego planowania, realizacji i
Transport Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
2024-07-23 | 15:00

Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie oparty na aktywach własnych, powołała Nikolaya Pargova na stanowisko dyrektora operacyjnego (COO) z dniem 2 września 2024 r. Zmiana
Transport Koszty transportu morskiego rosną!
2024-07-23 | 08:00

Koszty transportu morskiego rosną!

Napięcia geopolityczne sprawiają, że stawki frachtowe kontenerowców powracają do szczytów obserwowanych ostatnio w połowie 2022 roku. Oprócz zakłóceń na Morzu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.