Fracht FWO utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw project cargo
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw z zakresu project cargo. Firma zrealizowała właśnie kolejny tego typu transport w tym roku. Były to dwa transformatory o łącznej wadze 294 ton. Miejscem ich przeznaczenia była stacja energetyczna w New Jersey w USA, dokąd urządzenia zostały dowiezione przy wykorzystaniu transportu śródlądowego, morskiego, kolejowego i drogowego.
Pomimo trudnej sytuacji na świecie i wielu ograniczeń w globalnych łańcuchach dostaw z powodu pandemii koronawirusa, Fracht FWO nie zwalnia tempa. Od początku roku operator zrealizował już kilkanaście transportów z zakresu project cargo m.in. do Indonezji - 30 transportów maszyn, ważących łącznie ponad 500 ton; do Szwajcarii - elementy kotła, czy w Polsce - betonowe prefabrykaty budynków podstacji farm wiatrowych. Kolejna dostawa dwóch transformatorów z Polski do New Jersey w USA, każdy o wadze 147 ton, jest jednym z najnowszych projektów wpisanych do tegorocznego portfolio Fracht FWO. Warto wspomnieć tutaj, iż po stronie amerykańskiej Fracht FWO ma silnego partnera z Grupy Fracht - spółkę Fracht USA, która posiada w Stanach własną flotę specjalistycznych wagonów kolejowych do przewozu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów w Ameryce Północnej.
- Tak dynamiczny rozwój realizacji transportów z zakresu project cargo możliwy jest dzięki silnemu zespołowi Działu Project Cargo, którego doświadczenie pozwala na podejmowanie trudnych wyzwań. Poza tym mamy ogromne wsparcie ze strony sieci naszych partnerów z Grupy Fracht, dzięki czemu możemy korzystać z bogatego know how oraz infrastruktury na całym świecie – powiedział Piotr Prasał, dyrektor ds. frachtu morskiego Fracht FWO Polska.
Kompleksowa obsługa
Do zadań zespołu specjalistów Działu Project Cargo Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha dostawy, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia ich na fundamentach w miejscu przeznaczenia. Specjaliści Fracht FWO zorganizowali środki transportu, odprawy na granicach i dokumentację, zadbali też o zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do załadunków i rozładunków w portach morskich oraz w miejscu posadowienia urządzeń. Proces transportowy obejmował kilka etapów. Transformatory po dostawie koleją do Szczecina zostały przeładowane na barkę, skąd popłynęły dalej do Niemiec, gdzie zostały przeładowane na statek dalekomorski do portu na wschodnim wybrzeżu USA. Dalej, na specjalnych wagonach kolejowych pojechały do najbliższej miejscu posadowienia bocznicy kolejowej. Ostatni odcinek do placu budowy pokonały na modułowych zestawach drogowych. Zestawy drogowe z powodu swojej długości nie mogły dowieźć jednego transformatora pod przygotowany dla niego fundament i przed wjazdem na budowę konieczny był dodatkowy przeładunek na specjalny samojezdny transporter modułowy (SPMT), na którym ładunek mógł bezpiecznie dotrzeć do miejsca rozładunku.
Wszystkie gałęzie transportowe
Fracht FWO w realizacji dostaw, nie tylko z zakresu project cargo ale też każdego innego rodzaju ładunku, wykorzystuje wszystkie gałęzie transportowe – drogową, lotniczą, kolejową, śródlądową i morską, w tym transport morski kontenerowy. Dzięki rozbudowanej sieci oddziałów i partnerów, w tym silnej sieci na kontynencie afrykańskim i amerykańskim, firma jest w stanie zorganizować transporty różnych grup towarowych do każdego miejsca na świecie.
Dynamiczne tempo do końca roku
Fracht FWO Polska zapowiada utrzymanie dynamicznego tempa realizacji dostaw z zakresu project cargo prze cały rok 2020. Niedawno operator uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który nie tylko stanowi silne wsparcie przy transportach morskich dla ładunków ciężkich, ale też prężnie rozwija fracht morski kontenerowy dla klientów z takich branż jak FMCG, health&care, czy automotive. Fracht FWO stale też rozbudowuje zespół specjalistów, którzy mają wiedzę zarówno spedycyjną, jak też inżynieryjną.
Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.