FRAMELESS WYKORZYSTUJE PROJEKTORY PANASONIC
Kiedy twórcy Frameless, największej w Wielkiej Brytanii cyfrowej wystawy, planowali swój projekt "uwolnienia sztuki" w liczącym 30 000 stóp kwadratowych obiekcie w londyńskim Marble Arch, wiedzieli, że wybór partnera technologicznego dla technologii projekcji będzie miał kluczowe znaczenie.
Ambicją było stworzenie wciągającego doświadczenia, które będzie ekscytować i inspirować odwiedzających w każdym wieku. Frameless wykorzystuje ponad 50 najnowocześniejszych projektorów, aby wynieść tradycyjne doświadczanie sztuki na zupełnie nowy poziom, czemu towarzyszyć będzie zapierająca dech w piersiach muzyka klasyczna i współczesna, odtwarzana przez 158 najnowocześniejszych głośników dźwięku przestrzennego.
Przełomowe techniki zastosowane w galeriach to m.in. lustra i owinięcie projektorów folią lustrzaną w celu uzyskania efektu wizualnej nieskończoności, wykorzystanie sześciostronnej projekcji w celu umieszczenia zwiedzających w samym sercu niemalże sferycznego kształtu lądu, morza lub miasta oraz wykorzystanie półprzezroczystych ekranów w zaciemnionym pomieszczeniu w celu stworzenia labiryntu treści, w którym można się zgubić.
Testy konkurencyjne
Aby sprawdzić możliwości najnowszych projektorów dostępnych na rynku, firma Frameless współpracowała ze swoim partnerem integracyjnym oraz ekspertem od wydarzeń na żywo i doświadczeń immersyjnych, firmą Creative Technology, w celu zorganizowania konkurencyjnej projekcji z trzema wiodącymi producentami projektorów.
Sukces projektu zależał od jakości dostarczanych przez nas wrażeń, powiedział Simon Kentish, dyrektor ds. technologii w Frameless. Gdy tylko zobaczyliśmy projektory Panasonic 3-Chip DLP w akcji, okazały się one zdecydowanym liderem pod względem jakości obrazu i niezawodności, dodaje Kentish.
Oryginalna technologia pixel-quadrupling firmy Panasonic w projektorach RQ22K i RQ35K pozwoliła uzyskać oszałamiające wizualizacje 4K+ przy jasności 20000-30500 lumenów. Projektory zapewniają jednolitość zarówno w zakresie jasności, jak i wydajności kolorów, umożliwiając płynne mieszanie obrazów, unikając rozproszenia uwagi czy skaz, które mogłyby przerwać połączenie z widzem.
Oprócz niezapomnianego doświadczenia, firmie Frameless zależało na tym, aby wyświetlane obrazy można było łatwo uwiecznić na wideo i zdjęciach dla mediów społecznościowych. Możliwość udostępniania przez odwiedzających zdjęć i filmów spektakularnej, wyświetlanej sztuki w mediach społecznościowych była ważnym aspektem marketingowym, wyjaśnia Kentish. Wiele projektorów dawało obrazy, które nie były dobrze uchwycone, a projekcje z urządzeń Panasonic wyglądały jeszcze lepiej na kamerze!
Innym ważnym czynnikiem była niezawodność. Przy czasie budowy obiektu wynoszącym nieco ponad rok, terminy były napięte. Sprzęt AV musiał być zainstalowany i ustawiony w czasie, gdy w obiekcie było jeszcze dużo pyłu budowlanego. Co więcej, obiekt potrzebował projektorów, które będą w stanie zapewnić spektakularny obraz każdego dnia, w tak prestiżowej londyńskiej atrakcji. Bezfiltrowa konstrukcja i odporny na kurz system optyczny wraz z wysokowydajnym systemem chłodzenia zapewniają projektorom 20 000 godzin prawdziwie bezobsługowej pracy.
Frameless wykorzystuje również serię projektorów MZ16 firmy Panasonic, która zapewnia długotrwałą jasność i doskonałą wydajność kolorów przy 10 000lm (MZ10k), 13000lm (MZ13k) i 16000lm (MZ16k). Technologia 3LCD zapewnia żywe obrazy w jakości HD, a niezawodność zapewniają chłodzone cieczą diody laserowe i uszczelnione koło fosforowe, które chroni przed wnikaniem pyłu, zapewniając długą żywotność jasności.
Dzięki zastosowaniu ponad 50 projektorów Panasonic, projekcje sztuki wewnątrz atrakcji zapewniają 479 milionów pikseli i 1 milion lumenów jasności i żywych kolorów. Sztuka przenika do każdego centymetra przestrzeni. Goście nie patrzą na obraz, są wewnątrz obrazu, z każdym pociągnięciem pędzla, każdym rozpryskiem koloru, każdą chwilą inspiracji, która ich otacza. Mogą doświadczyć prawdziwie oszałamiającej jakości obrazu w czterech wciągających galeriach dla zwiedzających, a także w piątej galerii przeznaczonej na wydarzenia korporacyjne i edukacyjne.
W celu stworzenia niesamowitych, wciągających efektów, w 80% projektorów zastosowano obiektywy Ultra Short Throw (UST) firmy Panasonic. Te specjalistyczne obiektywy pozwalają na ukrycie projektorów w sufitach, aby nie odwracać uwagi od wciągającej iluzji, oraz na wyświetlanie pod niesamowitymi kątami, aby otoczyć zwiedzających bez rzucania cieni.
Twórcy treści doprowadzili możliwości projektorów do granic możliwości, a niesamowite atrybuty projektorów Panasonic i obiektywów peryskopowych UST umożliwiły nam stworzenie całkowicie wciągających doświadczeń w dużych (do 9 m wysokości) i wymagających przestrzeniach. Nie ma dla mnie większej przyjemności niż stanie przy wejściu do jednej z galerii i obserwowanie, jak miłośnicy sztuki, rodziny i dzieci wchodzą w interakcje i cieszą się wrażeniami w pomieszczeniu. Radość na ich twarzach jest wspaniała i to połączenie sztuki, tworzenia treści, projekcji i dźwięku sprawiło, że tak się stało, podsumowuje Kentish.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Panasonic Connect Europe.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.