FREE NOW podsumowuje 10 lat w Polsce. 2022 rok rekordowym w historii
W ciągu 10 lat funkcjonowania FREE NOW w Polsce platforma odnotowała aż 60 milionów zamówień. Polscy pasażerowie FREE NOW w ciągu dekady przejechali ponad 215 milionów kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 5369 razy. Choć klienci mają możliwość gotówkowej opłaty za przejazd, od 2017 roku coraz większą przewagę zyskują płatności bezgotówkowe. Tę formę preferuje blisko 90% użytkowników aplikacji.
FREE NOW jest pionierem innowacyjności w branży. Od udostępnienia pierwszej na świecie aplikacji taxi, przez wprowadzenie pierwszych w Polsce płatności bezgotówkowych za przejazd oraz usługi taxi z ceną znaną z góry, aż po integrację zewnętrznych operatorów e-hulajnóg marek Tier i Dott. FREE NOW stało się w ciągu dekady prawdziwą superaplikacją mobilności miejskiej - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
Rekordowy 2022
Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem wśród 10 europejskich krajów,
w których dostępne jest FREE NOW. Liczba użytkowników w 2022 roku powiększyła się dwukrotnie względem 2021 roku. Rośnie także baza aktywnych kierowców współpracujących z FREE NOW, która obecnie wynosi już 25 tysięcy i w samym 2022 r. powiększyła się trzykrotnie. Z tygodnia na tydzień FREE NOW rejestruje rekordy liczby zamówień przejazdów - ostatnia najlepsza data pod tym kątem to 19 listopada tego roku.
2022 rok to także czas ekspansji FREE NOW w Polsce. W ciągu 11 miesięcy poszerzyła swoją dostępność o 16 nowych miast, będąc dostępną łącznie już w 25 największych aglomeracjach. Aż 18% użytkowników FREE NOW stanowią osoby mieszkające w obszarze nowo otwartych lokalizacji.
2022 rok jest absolutnie rekordowym dla naszej platformy na polskim rynku - odnotowaliśmy trzykrotny wzrost liczby współpracujących z nami kierowców, dwukrotny wzrost zamówień i pasażerów. Na ten sukces składa się wiele czynników: start FREE NOW w kilkunastu nowych lokalizacjach, zdecydowane odbicie popandemiczne, a także rosnąca popularność FREE NOW jako aplikacji gwarantującej bezpieczne przejazdy, o najlepszej reputacji i jakości względem pozostałych globalnych konkurentów. W 2023 roku będziemy utrzymywać taką samą dynamikę wzrostu, doskonalić naszą aplikację dla kierowców i użytkowników, a także - podobnie jak na innych rynkach - będziemy dążyć do rozszerzenia naszej oferty w Polsce o wynajem auta na minuty i zakup biletów komunikacji miejskiej, poprzez integrację z operatorami carsharingu i transportu publicznego - ogłasza Krzysztof Urban.
Ciekawostki FREE NOW w Polsce:
- 1 grudnia 2012 roku - pierwszy przejazd zamawiany przez FREE NOW z ul. Garbarskiej na ul. Polskich Skrzydeł w Warszawie. Pierwszy pasażer - pan Łukasz, jest nadal aktywnym użytkownikiem aplikacji FREE NOW.
- 1 czerwca 2020 roku - pierwszy wynajem hulajnogi przez aplikację FREE NOW
w Warszawie, na dystansie 3,5 kilometra. - Aż 11-stu kierowców współpracuje z FREE NOW nieprzerwanie od 10 lat i wciąż aktywnie realizują oni kursy w Warszawie.
- 6 tysięcy - tyle przejazdów wykonał dotychczas rekordowy pasażer FREE NOW.
- 12-13 tysięcy - tyle przejazdów wykonali dotychczas rekordowi klienci Konta Firmowego FREE NOW (hotele).
- 480 km - dystans najdłuższego przejazdu FREE NOW z płatnością przez aplikację.
- Aleje Jerozolimskie w Warszawie - ulica, z której najczęściej zamawiane są przejazdy FREE NOW.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.