Komunikaty PR

Fundusz AgriTech Hub inwestuje w Państwo Łąka

2020-03-24  |  01:00
Biuro prasowe

AgriTech Hub – fundusz venture capital, który wspiera w rozwoju innowacyjne projekty m.in. z sektora rolno-spożywczego, dokonał inwestycji w spółkę Państwo Łąka. Startup oferuje łąki antysmogowe, redukujące zanieczyszczenie powietrza.

W Polsce koszonych jest ponad 750 tysięcy ha trawników zlokalizowanych przy poboczach dróg. W silnikach kosiarek spalane jest 37 mln litrów paliwa rocznie, a pyły pochodzące z dróg stanowią w miastach do 50% zanieczyszczeń powietrza. W walce ze smogiem pomóc mogą odpowiednio skomponowane gatunkowo łąki kwietne, które pochłaniają niebezpieczne dla zdrowia pyły zawieszone i mają istotną przewagę nad trawnikami czy samymi drzewami. W promocję tej inicjatywy i jej realizację zaangażowany jest startup Państwo Łąka.

Na czele projektu stoi Maciej Podyma – pasjonat botaniki, aktywista na rzecz czystego powietrza i współzałożyciel Fundacji Łąka, która od kilku lat aktywnie działa i edukuje nt. korzyści ze zmiany trawników na łąki.

Moja przygoda z łąkami kwietnymi zaczęła się ponad 5 lat temu. Od tej pory staram się walczyć z trawnikowym szaleństwem. Na całym świecie trawniki zajmują ogromne obszary. Wymagają ciągłej opieki, koszenia, podlewania i nawozów. W Polsce wydajemy na to ponad 2 mld zł. Chcemy to zmienić, działając wspólnie zarówno z samorządami, politykami, instytucjami, jak i nauczycielami oraz właścicielami ogrodów. Działamy na wielu poziomach – edukując, przeprowadzając badania oraz oferując najlepszej jakości nasiona i usługi – mówi Maciej Podyma, założyciel firmy Państwo Łąka.

Pieniądze od inwestora przeznaczone zostaną głównie na przeprowadzenie badań nad opracowaniem innowacyjnej mieszanki nasion roślin łąkowych, którą z powodzeniem będzie można wysiewać w przestrzeniach miejskich oraz przy drogach.

Państwo Łąka to pierwsza spółka w portfolio naszego funduszu niosąca tak wyraźny społeczny pierwiastek, a przy tym bardzo perspektywiczna. Walka ze smogiem to obecnie wyzwanie, z którym mierzą się mieszkańcy miast i metropolii na całym świecie. W tym zakresie rynek odczuwa ogromną potrzebę innowacji. Łąki kwietne są prostym i jednocześnie bardzo skutecznym rozwiązaniem w walce z zanieczyszczonym powietrzem, a z punktu widzenia inwestora – również skalowalnym – mówi Marcin Woźniak, prezes AgriTech Hub.

Startup pod swoim szyldem prowadzi dwa brandy. Pierwszym z nich jest Pan Łąka (www.panlaka.pl), w ramach którego przeprowadzane są kompleksowe realizacje łąk kwietnych. Drugi, pod nazwą Pani Łąka (www.panilaka.pl), jest sklepem internetowy z autorskimi mieszankami nasion.

Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

AgriTech Hub jest pomostem między światem nauki a biznesu, dlatego od początku swej działalności stawia na ścisłą współpracę ze środowiskiem naukowym. Jako jeden z niewielu funduszy venture capital w Polsce współpracuje, w zakresie ewaluacji i promocji projektów, z MIT Enterprise Forum Poland  – polskim oddziałem ogólnoświatowej sieci MIT Enterprise Forum (MITEF), zrzeszonej pod egidą Massachusetts Institute of Technology. Funduszem zarządza doświadczony zespół ekspertów, który dotychczas aktywnie działał przede wszystkim w obszarze nowych technologii i ICT, m.in. w funduszu venture capital – KnowledgeHub.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym
Media i PR SLODKIE zaprasza do noworocznej celebracji w szampańskim stylu!
2024-12-16 | 12:00

SLODKIE zaprasza do noworocznej celebracji w szampańskim stylu!

SLODKIE zaprasza do noworocznej celebracji w szampańskim stylu! Marka znana z produkcji wyjątkowych słodyczy reklamowych zapowiada 2025 rok kolekcją, która zachwyca smakiem, formą i
Media i PR Marka Komfort debiutuje z serialem „Na Komfortowej”. W rolach głównych Edyta Her
2024-12-11 | 11:00

Marka Komfort debiutuje z serialem „Na Komfortowej”. W rolach głównych Edyta Her

Komfort - ekspert w zakresie kompleksowej renowacji wnętrz, po raz pierwszy w swojej historii wchodzi na rynek produkcji rozrywkowych. Już 9 grudnia na kanale YouTube marki odbędzie się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.