Fundusz Hipoteczny DOM Ambasadorem Etyki ZPF
Najstarszy i największy fundusz hipoteczny w Polsce - podczas Walnego Zgromadzenia Związku Przedsiębiorstw Finansowych, które odbyło się w ubiegłym tygodniu - otrzymał tytuł "Ambasadora Etyki" Komisji Etyki ZPF. Nagrodę przyznano za najlepszy serwis internetowy Członków ZPF wyłoniony w przeglądzie stron internetowych Członków ZPF za rok 2019.
Fundusz, który działa w Polsce od blisko 12 lat i wypłacił seniorom łącznie ponad XX mln świadczeń stosuje Zasady Dobrych Praktyk nieprzerwanie od chwili, w której przystąpił do Związku Przedsiębiorstw Finansowych (czyli w 2009 roku). Firma rokrocznie otrzymuje Certyfikat Etyczny ZPF, który jest wynikiem audytu prowadzonego przez Komisję Etyki. Robert Majkowski, Prezes Zarządu Funduszu Hipotecznego DOM wchodzi również w skład Komisji Etyki, która dba o to, by profesjonalizm w finansach był znakiem rozpoznawczym nie tylko funduszy hipotecznych, ale również innych instytucji finansowych zrzeszonych w ZPF.
- Od lat czujemy się ambasadorem etyki w naszej codziennej pracy i działaniach. Często mówimy o tym, że hipoteka odwrócona w Polsce powinna być oferowana tylko przez profesjonalne podmioty z odpowiednią wiedzą ekspercką i doświadczeniem. Zależy nam też na tym, by komunikacja z seniorami, a więc naszymi klientami przebiegała w sposób profesjonalny i etyczny. Otrzymanie Certyfikatu Etycznego wiąże się z przestrzeganiem Zasad Dobrych Praktyk, ale bycie Ambasadorem Etyki to coś znacznie więcej. W moim odczuciu to promowanie etycznego podejścia do biznesu na dużo większą skalę, aniżeli własna firma. To działania edukacyjne i informacyjne skierowane do całej branży - powiedział Robert Majkowski.
Warto przypomnieć, że na początku tego roku brytyjska organizacja European Pensions and Property Asset Release Group (EPPARG), zrzeszająca największe podmioty oferujące produkty typu equity release (hipoteki odwróconej) w Europie wdrożyła nowe standardy etyczne nazywane "Dziesiątką EPPARG". Fundusz Hipoteczny DOM przyjął je jako pierwsza instytucja branżowa z Polski.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.