Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów erotycznych. Choć drugi kwartał 2025 roku jeszcze się nie zakończył, liczba zamówień tych gadżetów w aplikacji Glovo jest już o 20% większa niż w całym drugim kwartale 2024 roku.
Podczas badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Glovo w 2023 roku 60% Polaków przyznało, że gadżety erotyczne pozytywnie wpływają na życie seksualne, a 43% respondentów zadeklarowało, że korzysta z tego typu akcesoriów. Wówczas co dwudziesta badana osoba korzystała z zamówień tych produktów online, wybierając jednocześnie szybką dostawę oferowaną przez Glovo[1].
Polacy coraz bardziej otwarci na gadżety erotyczne
Z najnowszych danych Glovo wynika, że do tej pory w drugim kwartale 2025 roku liczba zamówień produktów erotycznych w aplikacji Glovo wzrosła aż o 20% w porównaniu do pełnego okresu od kwietnia do końca czerwca w 2024 roku. Wzrost tego typu zakupów w dostawie pokazuje, że Polacy coraz śmielej i chętniej sięgają po produkty erotyczne, traktując je jako naturalny element dbania o życie intymne.
Mimo że oferta produktów erotycznych dostępnych na platformie stale się rozwija pod kątem różnorodności, najchętniej zamawiane produkty są dość standardowe – choć zaskoczyć może ich kolejność na podium. Użytkownicy Glovo najczęściej kupowali wszelkiego rodzaju gadżety, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy stanowiły blisko 20% zamówień w kategorii. Dopiero na kolejnych miejscach znalazły się klasyczne prezerwatywy i lubrykanty – z wynikiem odpowiednio 10% i 7%.
Ciekawe jest także najdroższe pojedyncze zamówienie złożone w lutym – łączna wartość zakupów w omawianej kategorii wyniosła ponad 4 500 zł!
Polki coraz bardziej otwarte na temat seksualności
Kobiety w Polsce stają się coraz bardziej otwarte na rozmowy o sferze intymnej. W oparciu o badanie „Seksualna Mapa Polki” można zauważyć, że 27% z nich uprawia seks kilka razy w tygodniu lub częściej, 24% raz w miesiącu, natomiast 14% – raz w tygodniu. Dla 19% kobiet najczęściej wskazywanym ulubionym dniem na zbliżenie jest sobota, choć aż dla 61% z nich dzień tygodnia nie ma większego znaczenia. Z kolei ważnym czynnikiem wpływającym na chęć współżycia jest romantyczna atmosfera (56%) oraz dobre samopoczucie danego dnia (46%). Tylko 6% respondentek traktuje je jako formę rozładowania napięcia czy stresu[2].
Rosnąca otwartość na poruszanie tematyki seksualności w przestrzeni publicznej oraz zainteresowanie produktami erotycznymi zamawianymi z dostawą do domu pokazuje, że Polacy szukają wygodnych rozwiązań również w obszarze życia intymnego. Aplikacja Glovo, która umożliwia szybkie zakupy z opcją delivery, staje się naturalnym wyborem również w tym segmencie rynku.
Źródło: Glovo

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.