Galeria Jurajska wspiera kampanię "Gorąca pułapka" i namawia do rozwagi

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Co roku słyszy się przynajmniej o kilku przypadkach pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w nagrzanym samochodzie. Tymczasem taka nieodpowiedzialność i chwila nieuwagi opiekuna może doprowadzić do tragedii. Wszystko przez gwałtowny wzrost temperatury w aucie.
Podczas kiedy na zewnątrz panuje przyjemne 30 st. Celsjusza, we wnętrzu pojazdu stojącego w pełnym słońcu temperatura może zacząć sięgać ponad 65 st. Celsjusza. To zabójcze warunki, w których topi się plastiki i wybuchają spraye, a organizm dosłownie zaczyna gotować się od środka.
Przebywanie w takim pojeździe może skutkować m.in. hipotermią, odwodnieniem, trudnościami w oddychaniu, wymiotami, drgawkami, utratą przytomności i śpiączką, napadem padaczkowym, niewydolnością krążenia i udarem cieplnym, który prowadzi do uszkodzenia mózgu i nerek.
Dlatego wraz coraz bardziej upalnymi dniami Galeria Jurajska włącza się do kampanii „Gorąca pułapka”. Jej celem jest uwrażliwienie mieszkańców regionu na problem coraz częściej notowany przez policję w całym kraju oraz skłonienie do zdecydowanej reakcji w sytuacji zagrożenia życia.
– Kampanią przypominamy każdemu, aby nigdy, bez względu na sytuację, nie pozostawiać nawet na chwilę dziecka czy zwierzaka w aucie, który w upalne dni staje się „gorącą pułapką”. Takie niedopatrzenie, będące często skutkiem zabiegania czy zwykłej nieuwagi, stwarza realne zagrożenie dla życia malucha i pupila – mówi Anna Borecka, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
– Przyłączamy się więc do apelu służb o większą rozwagę. Poprzez liczne plakaty i komunikaty na terenie Jurajskiej zachęcamy do większej odpowiedzialności zbiorowej, czujności na parkingach i natychmiastowego reagowania, jeśli ktoś jest świadkiem takiego zdarzenia, słyszy płacz dziecka lub przeciwnie widzi dziecko śpiące w aucie, które stoi w słońcu – dodaje.
O tym, jak dużym zagrożeniem są tego typu zdarzenia przypominają m.in. przedstawiające małe dziecko i zwierzęta plakaty, które już zostały rozwieszone w widocznych miejscach na terenie Galerii Jurajskiej , komunikaty w infokioskach, specjalne posty na mediach społecznościowych, a także emitowane przez radiowęzeł spoty.
Ponadto galeria udostępnia specjalny numer telefonu, na który może zadzwonić każdy, kto jest świadkiem pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w aucie na parkingach przy Jurajskiej. Ten numer dla odwiedzających obiekt to: 34 347 81 11. Dyżuruje pod nim ochrona, która może np. powiadomić natychmiast odpowiednie służby ratunkowe. Ochrona będzie także pilniej monitorowała sytuację na parkingu, zapowiada Jurajska.
– To kampania, która uwrażliwia na tego typu sytuacje nie tylko na parkingach Jurajskiej. Liczymy na to, że widząc nasze komunikaty, mieszkańcy regionu będą o nich pamiętać przez całe wakacje, w różnych miejscach w Polsce i zagranicą, a tym samym nie pozostaną obojętni i będą działać – mówi Anna Borecka.
Zgodnie z polskim prawem, w sytuacji zagrożenia życia człowieka lub pupila, każdy może reagować, a więc natychmiast zbić szybę w pojeździe, która znajduje się najdalej od dziecka lub zwierzęcia. W tym celu należy użyć różnych przedmiotów, nie ręki. Za wybicie szyby i ocalenie życia nie ponosi się żadnych konsekwencji.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.