Gdańska stocznia Sunreef Yachts wybrała oprogramowanie firmy Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: #13065, DSY.PA) poinformowała, że Sunreef Yachts, światowy lider w projektowaniu i konstrukcji katamaranów żaglowych, motorowych oraz super jachtów, wybrał oprogramowanie SOLIDWORKS i SIMULIA obsługiwane przez platformę 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes do modelowania jednostek w 3D oraz projektowania kadłubów jachtów.
Założona w Gdańsku, w 2002 roku, stocznia jachtowa Sunreef Yachts zwodowała już ponad 150 luksusowych katamaranów "custom made" – konstruowanych na zamówienie i wykończonych całkowicie według życzeń klienta. Jachty, łącznie z wnętrzem, rozkładem kabin i końcowym wykończeniem powstają z myślą o stylu życia właściciela. Ich wnętrza realizowane są przy użyciu nieskończonego wachlarza materiałów, a tapicerki, obicia i meble wykonywane są ręcznie przez najlepszych rzemieślników. Najwyższe standardy, funkcjonalność oraz finezja wykonania sprawiły, że eleganckie sylwetki katamaranów Sunreef Yachts można dziś spotkać na każdym akwenie świata. W lipcu 2019 roku do grona właścicieli katamaranów Sunreef Yachts dołączył Rafael Nadal, jeden z najwybitniejszych tenisistów na świecie.
Obok wysokich wymagań dotyczących personalizacji produkowanych katamaranów, dodatkowym wyzwaniem dla projektantów jest ambitna wizja Sunreef Yachts, dotycząca rozszerzania oferty o co najmniej dwa nowe modele katamaranów rocznie.
Aby usprawnić proces projektowania, Sunreef Yachts wdrożył oprogramowanie SOLIDWORKS od Dassault Systèmes pozwalające na modelowanie całych jednostek w 3D, zaczynając od kadłuba, ożaglowania, poprzez wszystkie systemy, a kończąc na elementach wyposażenia wnętrz. SOLIDWORKS pozwala także przygotować dokumentację produkcyjną w 2D. Drugi z wdrożonych programów od Dassault Systèmes, SIMULIA X-flow, umożliwia projektowanie kadłubów jachtów i poprawę ich właściwości nautycznych oraz aerodynamicznych. Dzięki SIMULIA X-flow, Sunreef Yachts może testować wiele scenariuszy – kształtów, prędkości, warunków morskich, aby wybrać atrakcyjny i zoptymalizowany pod kątem zdolności żeglugowej i konsumpcji paliwa, kadłub jednostki.
„Sunreef Yachts może teraz prowadzić realistyczne symulacje w szybkich cyklach, aby poprawić parametry hydro- i aerodynamiczne przy zagwarantowaniu wszystkich aspektów bezpieczeństwa oraz spełniając wymagania dotyczące szybkości i efektywności energetycznej. Przed wdrożeniem SIMULIA X-flow, Sunreef Yachts zlecał symulacje firmie zewnętrznej, a teraz przeprowadza je samodzielnie, co umożliwia szybką weryfikację wyników i bieżące korekty do projektu w SOLIDWORKS. W rezultacie, czas reakcji Sunreef Yachts znacząco się poprawił: wcześniej czas budowy łodzi o kadłubie długości 74 stóp wynosił 6 -7 miesięcy; obecnie w 3 i pół miesiąca budowana jest jednostka o długości 80 stóp.” - powiedział Francis Lapp, założyciel i prezes Sunreef Yachts.
Pierwsze licencje SOLIDWORKS w Sunreef Yachts zostały wdrożone w 2012 roku przez DPS Software, partnera Dassault Systèmes w Polsce. Wraz ze wzrostem zatrudnienia w biurze projektowym Sunreef Yachts liczba licencji jest sukcesywnie rozszerzana w odpowiedzi na potrzeby biura projektowego. W 2018 roku firma zakupiła SIMULIA X-flow, które zaspokaja obecne potrzeby Sunreef Yachts na tego typu oprogramowanie.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.