Gdańska stocznia Sunreef Yachts wybrała oprogramowanie firmy Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: #13065, DSY.PA) poinformowała, że Sunreef Yachts, światowy lider w projektowaniu i konstrukcji katamaranów żaglowych, motorowych oraz super jachtów, wybrał oprogramowanie SOLIDWORKS i SIMULIA obsługiwane przez platformę 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes do modelowania jednostek w 3D oraz projektowania kadłubów jachtów.
Założona w Gdańsku, w 2002 roku, stocznia jachtowa Sunreef Yachts zwodowała już ponad 150 luksusowych katamaranów "custom made" – konstruowanych na zamówienie i wykończonych całkowicie według życzeń klienta. Jachty, łącznie z wnętrzem, rozkładem kabin i końcowym wykończeniem powstają z myślą o stylu życia właściciela. Ich wnętrza realizowane są przy użyciu nieskończonego wachlarza materiałów, a tapicerki, obicia i meble wykonywane są ręcznie przez najlepszych rzemieślników. Najwyższe standardy, funkcjonalność oraz finezja wykonania sprawiły, że eleganckie sylwetki katamaranów Sunreef Yachts można dziś spotkać na każdym akwenie świata. W lipcu 2019 roku do grona właścicieli katamaranów Sunreef Yachts dołączył Rafael Nadal, jeden z najwybitniejszych tenisistów na świecie.
Obok wysokich wymagań dotyczących personalizacji produkowanych katamaranów, dodatkowym wyzwaniem dla projektantów jest ambitna wizja Sunreef Yachts, dotycząca rozszerzania oferty o co najmniej dwa nowe modele katamaranów rocznie.
Aby usprawnić proces projektowania, Sunreef Yachts wdrożył oprogramowanie SOLIDWORKS od Dassault Systèmes pozwalające na modelowanie całych jednostek w 3D, zaczynając od kadłuba, ożaglowania, poprzez wszystkie systemy, a kończąc na elementach wyposażenia wnętrz. SOLIDWORKS pozwala także przygotować dokumentację produkcyjną w 2D. Drugi z wdrożonych programów od Dassault Systèmes, SIMULIA X-flow, umożliwia projektowanie kadłubów jachtów i poprawę ich właściwości nautycznych oraz aerodynamicznych. Dzięki SIMULIA X-flow, Sunreef Yachts może testować wiele scenariuszy – kształtów, prędkości, warunków morskich, aby wybrać atrakcyjny i zoptymalizowany pod kątem zdolności żeglugowej i konsumpcji paliwa, kadłub jednostki.
„Sunreef Yachts może teraz prowadzić realistyczne symulacje w szybkich cyklach, aby poprawić parametry hydro- i aerodynamiczne przy zagwarantowaniu wszystkich aspektów bezpieczeństwa oraz spełniając wymagania dotyczące szybkości i efektywności energetycznej. Przed wdrożeniem SIMULIA X-flow, Sunreef Yachts zlecał symulacje firmie zewnętrznej, a teraz przeprowadza je samodzielnie, co umożliwia szybką weryfikację wyników i bieżące korekty do projektu w SOLIDWORKS. W rezultacie, czas reakcji Sunreef Yachts znacząco się poprawił: wcześniej czas budowy łodzi o kadłubie długości 74 stóp wynosił 6 -7 miesięcy; obecnie w 3 i pół miesiąca budowana jest jednostka o długości 80 stóp.” - powiedział Francis Lapp, założyciel i prezes Sunreef Yachts.
Pierwsze licencje SOLIDWORKS w Sunreef Yachts zostały wdrożone w 2012 roku przez DPS Software, partnera Dassault Systèmes w Polsce. Wraz ze wzrostem zatrudnienia w biurze projektowym Sunreef Yachts liczba licencji jest sukcesywnie rozszerzana w odpowiedzi na potrzeby biura projektowego. W 2018 roku firma zakupiła SIMULIA X-flow, które zaspokaja obecne potrzeby Sunreef Yachts na tego typu oprogramowanie.
Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu
2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.