Gdańska stocznia Sunreef Yachts wybrała oprogramowanie firmy Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: #13065, DSY.PA) poinformowała, że Sunreef Yachts, światowy lider w projektowaniu i konstrukcji katamaranów żaglowych, motorowych oraz super jachtów, wybrał oprogramowanie SOLIDWORKS i SIMULIA obsługiwane przez platformę 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes do modelowania jednostek w 3D oraz projektowania kadłubów jachtów.
Założona w Gdańsku, w 2002 roku, stocznia jachtowa Sunreef Yachts zwodowała już ponad 150 luksusowych katamaranów "custom made" – konstruowanych na zamówienie i wykończonych całkowicie według życzeń klienta. Jachty, łącznie z wnętrzem, rozkładem kabin i końcowym wykończeniem powstają z myślą o stylu życia właściciela. Ich wnętrza realizowane są przy użyciu nieskończonego wachlarza materiałów, a tapicerki, obicia i meble wykonywane są ręcznie przez najlepszych rzemieślników. Najwyższe standardy, funkcjonalność oraz finezja wykonania sprawiły, że eleganckie sylwetki katamaranów Sunreef Yachts można dziś spotkać na każdym akwenie świata. W lipcu 2019 roku do grona właścicieli katamaranów Sunreef Yachts dołączył Rafael Nadal, jeden z najwybitniejszych tenisistów na świecie.
Obok wysokich wymagań dotyczących personalizacji produkowanych katamaranów, dodatkowym wyzwaniem dla projektantów jest ambitna wizja Sunreef Yachts, dotycząca rozszerzania oferty o co najmniej dwa nowe modele katamaranów rocznie.
Aby usprawnić proces projektowania, Sunreef Yachts wdrożył oprogramowanie SOLIDWORKS od Dassault Systèmes pozwalające na modelowanie całych jednostek w 3D, zaczynając od kadłuba, ożaglowania, poprzez wszystkie systemy, a kończąc na elementach wyposażenia wnętrz. SOLIDWORKS pozwala także przygotować dokumentację produkcyjną w 2D. Drugi z wdrożonych programów od Dassault Systèmes, SIMULIA X-flow, umożliwia projektowanie kadłubów jachtów i poprawę ich właściwości nautycznych oraz aerodynamicznych. Dzięki SIMULIA X-flow, Sunreef Yachts może testować wiele scenariuszy – kształtów, prędkości, warunków morskich, aby wybrać atrakcyjny i zoptymalizowany pod kątem zdolności żeglugowej i konsumpcji paliwa, kadłub jednostki.
„Sunreef Yachts może teraz prowadzić realistyczne symulacje w szybkich cyklach, aby poprawić parametry hydro- i aerodynamiczne przy zagwarantowaniu wszystkich aspektów bezpieczeństwa oraz spełniając wymagania dotyczące szybkości i efektywności energetycznej. Przed wdrożeniem SIMULIA X-flow, Sunreef Yachts zlecał symulacje firmie zewnętrznej, a teraz przeprowadza je samodzielnie, co umożliwia szybką weryfikację wyników i bieżące korekty do projektu w SOLIDWORKS. W rezultacie, czas reakcji Sunreef Yachts znacząco się poprawił: wcześniej czas budowy łodzi o kadłubie długości 74 stóp wynosił 6 -7 miesięcy; obecnie w 3 i pół miesiąca budowana jest jednostka o długości 80 stóp.” - powiedział Francis Lapp, założyciel i prezes Sunreef Yachts.
Pierwsze licencje SOLIDWORKS w Sunreef Yachts zostały wdrożone w 2012 roku przez DPS Software, partnera Dassault Systèmes w Polsce. Wraz ze wzrostem zatrudnienia w biurze projektowym Sunreef Yachts liczba licencji jest sukcesywnie rozszerzana w odpowiedzi na potrzeby biura projektowego. W 2018 roku firma zakupiła SIMULIA X-flow, które zaspokaja obecne potrzeby Sunreef Yachts na tego typu oprogramowanie.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.