Komunikaty PR

Gdy liczy się czas – Hillebrand Gori o transporcie lotniczym dla beverage

2023-11-30  |  12:00
Biuro prasowe

Wybór odpowiedniego środka transportu jest kluczowym elementem zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw. Jeśli priorytetem jest szybkość lub wysoka wartość ładunków, które trzeba dostarczyć z różnych zakątków świata, wtedy wybór najczęściej pada na transport lotniczy. O tym, jakie ma on znaczenie dla realizacji dostaw wrażliwych produktów, takich jak wina i inne napoje, mówią eksperci Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze branży beverage.

Od dwupłatowców do globalnych łańcuchów dostaw odrzutowcami

Według Rady Portów Lotniczych (Airports Council), ładunek lotniczy (air cargo) lub fracht lotniczy (air freight) odnosi się do wszystkich towarów transportowanych drogą powietrzną, z wyjątkiem poczty i bagażu pasażerskiego. Ładunki przewożone są albo na pokładach samolotów cargo (frachtowców) albo w lukach samolotów pasażerskich. Jako ciekawostka - pierwsza komercyjna dostawa cargo lotniczego odbyła się w 1910 roku, kiedy to Philip Parmalee przetransportował ok. 32 kg tkanin przez Ohio na pokładzie samolotu braci Wright.

Dziś transport lotniczy jest kluczowym ogniwem globalnych łańcuchów dostaw. Prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych dwóch dekad rynek air cargo będzie rosnąć w tempie 4% rocznie.

To ważne jest też dla rozwoju międzynarodowego handlu winem. Umożliwia importerom dotarcie do nowych rynków, niedostępnych drogą morską, co pozwala na poszerzenie gamy oferowanych win o te pochodzące z najodleglejszych zakątków świata.

Większy zasięg, czas i bezpieczeństwo dostaw

Samoloty osiągają prędkość średnio ok. 900 km/h, co oznacza, że ta ścieżka transportu w porównaniu do innych, ma najkrótszy czas dostawy. Szybkość i duży zasięg oznacza, że przewożone ładunki, w tym wino, mogą dotrzeć do tysięcy lotnisk na świecie w czasie krótszym niż 24 godziny. Co więcej, w sytuacjach awaryjnych samoloty łatwiej jest też przekierować na inne trasy.

Kolejną zaletą tej opcji transportu  jest wysoki poziom bezpieczeństwa. Lotniska, gdzie odbywa się załadunek i rozładunek towarów, są miejscami o wysokim poziomie zabezpieczeń, z niskim ryzykiem kradzieży i minimalną obsługą handlingową, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń. W przypadku ładunków wrażliwych lub o wysokiej wartości, a do takich zalicza się wina i inne alkohole, zapewniany jest odpowiedni sposób obsługi, opakowania ochronne, obowiązują też dodatkowe protokoły bezpieczeństwa, w tym dotyczące nadzoru i składowania. Dla zabezpieczenia przed wpływem warunków atmosferycznych, firmy spedycyjne i przewoźnicy wykorzystują kontenery z temperaturą kontrolowaną lub folie termostatyczne nakładane na palety. Muszą być one zgodne z wymogami IATA w zakresie kontroli temperatury (TCR) i gwarantują zachowanie jakości.

Ładowność nie jest już ograniczeniem

Dla importerów ważna jest ładowność samolotów. Mimo, iż może wydawać się niższa w porównaniu z transportem morskim, także pozwala na organizację dużych dostaw. Istotne jest  precyzyjne zaplanowanie i realizacja transportu. Dobrym przykładem może być, zorganizowana przez Hillebrand Gori, ekspresowa dostawa 160 ton wina i innych alkoholi z Le Havre i Cognac (Francja) do Nowego Jorku (USA). Największym wyzwaniem był nie tylko krótki czas dostawy – zaledwie tydzień od otrzymania zapytania ze strony klienta do zakończenia realizacji, ale też sama waga ładunku. Rozwiązaniem była organizacja dwóch dedykowanych lotów, tam i z powrotem, z wykorzystaniem czarterowanego samolotu Airbus A340-300. Dodatkowo, ponieważ cały ładunek nie zmieścił się na jego pokładzie, część została przetransportowana w lukach bagażowych czterech samolotów rejsowych United Airlines.

Transport lotniczy a środowisko

Transport lotniczy nie jest optymalny pod względem ekologicznym, jednak branża wciąż podejmuje nowe inicjatywy na rzecz zmniejszenia  jego wpływu na środowisko. Linie lotnicze i IATA pracują nad rozwiązaniami, których celem jest redukcja emisji CO2 o 1,8 gigatony i osiągnięcie zerowej emisji CO2 netto do 2050 r. Do działań przyłączają się też firmy spedycyjne. Na przykład DHL, którego częścią jest Hillebrand Gori, wprowadził usługę GoGreen Plus dla transportu lotniczego. Daje ona możliwość zredukowania lub offsetowania emisji CO2 dzięki wykorzystaniu zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

Ważny jest wybór partnera

Jak podkreślają eksperci Hillebrand Gori, transport lotniczy może być bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o przewozy win o wysokiej wartości, łatwo psujących się lub wymagających szybkiej dostawy. I co warto podkreślić, w każdej ilości, od jednej butelki do pełnego frachtu lotniczego. Tym, na co należy zwrócić uwagę, jest wybór firmy spedycyjnej, z doświadczeniem we frachcie lotniczym, wspieranym siecią oddziałów na całym świecie, rozlokowanym we wszystkich krajach i regionach, gdzie produkowane jest wino. Ważne jest to, aby współpracowała ze sprawdzonymi przewoźnikami oraz miała niezbędne pozwolenia i certyfikaty IATA. Dla organizacji dostaw międzynarodowych istotna jest znajomość przepisów celnych, co zapewnia terminową odprawę przesyłek, a także możliwość zarządzania procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym. Importerzy powinni też zwrócić uwagę jest ubezpieczenie ładunku na wypadek uszkodzenia lub ewentualnych opóźnień w dostawie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.