Komunikaty PR

Gdy liczy się czas – Hillebrand Gori o transporcie lotniczym dla beverage

2023-11-30  |  12:00
Biuro prasowe

Wybór odpowiedniego środka transportu jest kluczowym elementem zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw. Jeśli priorytetem jest szybkość lub wysoka wartość ładunków, które trzeba dostarczyć z różnych zakątków świata, wtedy wybór najczęściej pada na transport lotniczy. O tym, jakie ma on znaczenie dla realizacji dostaw wrażliwych produktów, takich jak wina i inne napoje, mówią eksperci Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze branży beverage.

Od dwupłatowców do globalnych łańcuchów dostaw odrzutowcami

Według Rady Portów Lotniczych (Airports Council), ładunek lotniczy (air cargo) lub fracht lotniczy (air freight) odnosi się do wszystkich towarów transportowanych drogą powietrzną, z wyjątkiem poczty i bagażu pasażerskiego. Ładunki przewożone są albo na pokładach samolotów cargo (frachtowców) albo w lukach samolotów pasażerskich. Jako ciekawostka - pierwsza komercyjna dostawa cargo lotniczego odbyła się w 1910 roku, kiedy to Philip Parmalee przetransportował ok. 32 kg tkanin przez Ohio na pokładzie samolotu braci Wright.

Dziś transport lotniczy jest kluczowym ogniwem globalnych łańcuchów dostaw. Prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych dwóch dekad rynek air cargo będzie rosnąć w tempie 4% rocznie.

To ważne jest też dla rozwoju międzynarodowego handlu winem. Umożliwia importerom dotarcie do nowych rynków, niedostępnych drogą morską, co pozwala na poszerzenie gamy oferowanych win o te pochodzące z najodleglejszych zakątków świata.

Większy zasięg, czas i bezpieczeństwo dostaw

Samoloty osiągają prędkość średnio ok. 900 km/h, co oznacza, że ta ścieżka transportu w porównaniu do innych, ma najkrótszy czas dostawy. Szybkość i duży zasięg oznacza, że przewożone ładunki, w tym wino, mogą dotrzeć do tysięcy lotnisk na świecie w czasie krótszym niż 24 godziny. Co więcej, w sytuacjach awaryjnych samoloty łatwiej jest też przekierować na inne trasy.

Kolejną zaletą tej opcji transportu  jest wysoki poziom bezpieczeństwa. Lotniska, gdzie odbywa się załadunek i rozładunek towarów, są miejscami o wysokim poziomie zabezpieczeń, z niskim ryzykiem kradzieży i minimalną obsługą handlingową, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń. W przypadku ładunków wrażliwych lub o wysokiej wartości, a do takich zalicza się wina i inne alkohole, zapewniany jest odpowiedni sposób obsługi, opakowania ochronne, obowiązują też dodatkowe protokoły bezpieczeństwa, w tym dotyczące nadzoru i składowania. Dla zabezpieczenia przed wpływem warunków atmosferycznych, firmy spedycyjne i przewoźnicy wykorzystują kontenery z temperaturą kontrolowaną lub folie termostatyczne nakładane na palety. Muszą być one zgodne z wymogami IATA w zakresie kontroli temperatury (TCR) i gwarantują zachowanie jakości.

Ładowność nie jest już ograniczeniem

Dla importerów ważna jest ładowność samolotów. Mimo, iż może wydawać się niższa w porównaniu z transportem morskim, także pozwala na organizację dużych dostaw. Istotne jest  precyzyjne zaplanowanie i realizacja transportu. Dobrym przykładem może być, zorganizowana przez Hillebrand Gori, ekspresowa dostawa 160 ton wina i innych alkoholi z Le Havre i Cognac (Francja) do Nowego Jorku (USA). Największym wyzwaniem był nie tylko krótki czas dostawy – zaledwie tydzień od otrzymania zapytania ze strony klienta do zakończenia realizacji, ale też sama waga ładunku. Rozwiązaniem była organizacja dwóch dedykowanych lotów, tam i z powrotem, z wykorzystaniem czarterowanego samolotu Airbus A340-300. Dodatkowo, ponieważ cały ładunek nie zmieścił się na jego pokładzie, część została przetransportowana w lukach bagażowych czterech samolotów rejsowych United Airlines.

Transport lotniczy a środowisko

Transport lotniczy nie jest optymalny pod względem ekologicznym, jednak branża wciąż podejmuje nowe inicjatywy na rzecz zmniejszenia  jego wpływu na środowisko. Linie lotnicze i IATA pracują nad rozwiązaniami, których celem jest redukcja emisji CO2 o 1,8 gigatony i osiągnięcie zerowej emisji CO2 netto do 2050 r. Do działań przyłączają się też firmy spedycyjne. Na przykład DHL, którego częścią jest Hillebrand Gori, wprowadził usługę GoGreen Plus dla transportu lotniczego. Daje ona możliwość zredukowania lub offsetowania emisji CO2 dzięki wykorzystaniu zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

Ważny jest wybór partnera

Jak podkreślają eksperci Hillebrand Gori, transport lotniczy może być bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o przewozy win o wysokiej wartości, łatwo psujących się lub wymagających szybkiej dostawy. I co warto podkreślić, w każdej ilości, od jednej butelki do pełnego frachtu lotniczego. Tym, na co należy zwrócić uwagę, jest wybór firmy spedycyjnej, z doświadczeniem we frachcie lotniczym, wspieranym siecią oddziałów na całym świecie, rozlokowanym we wszystkich krajach i regionach, gdzie produkowane jest wino. Ważne jest to, aby współpracowała ze sprawdzonymi przewoźnikami oraz miała niezbędne pozwolenia i certyfikaty IATA. Dla organizacji dostaw międzynarodowych istotna jest znajomość przepisów celnych, co zapewnia terminową odprawę przesyłek, a także możliwość zarządzania procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym. Importerzy powinni też zwrócić uwagę jest ubezpieczenie ładunku na wypadek uszkodzenia lub ewentualnych opóźnień w dostawie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.