GIAP i Sputnik Software z ofertą specjalną dla urzędów w ramach Tarczy PFR
- W ramach Tarczy Antykryzysowej Polski Fundusz Rozwoju i Związek Miast Polskich wystartował z projektem, który pomaga nawiązać współpracę między samorządami a dostawcami m.in. w obszarze rozwiązań IT.
- Dzięki Platformie Rozwiązań Antykryzysowych oraz webinarom PFR dostawcy rozwiązań IT mają możliwość przedstawienia swoich produktów dla sektora publicznego. Specjalnie przygotowane oferty to szansa dla wielu samorządów na wprowadzenie kolejnych rozwiązań w ramach transformacji cyfrowej oraz usprawnienie funkcjonowania urzędów w czasie trwania pandemii oraz po jej zakończeniu.
- GIAP oraz Sputnik w ramach projektu PFR oferują urzędom skorzystanie z e-usług dla administracji publicznej przez pół roku za darmo.
W związku z czasowym zamrożeniem gospodarki oraz wprowadzeniem przepisów Tarczy Antykryzysowej, Grupa PFR podejmuje działania łagodzące ekonomiczne skutki panującej pandemii. Dedykowane instrumenty wsparcia w ramach Tarczy wspierają przedsiębiorców, którzy ucierpieli w okresie kwarantanny. Wprowadzone zostały także rozwiązania dedykowane sektorowi publicznemu, który również musiał dostosować się do nowej rzeczywistości. Wymuszone w warunkach lockdown-u przeniesienie świadczonych przez administrację publiczną usług w tryb online nie dla wszystkich jednostek urzędowych okazało się łatwe, czy w ogóle możliwe. Aby wspomóc ich przejście do pracy w trybie zdalnym, PFR wyszedł z inicjatywą, która ma na celu połączenie przedstawicieli sektora publicznego z przedsiębiorstwami oferującymi dla nich rozwiązania technologiczne.
Wsparcie odbywa się dwutorowo. PFR organizuje cykl webinarów, podczas których dostawcy rozwiązań IT dla administracji samorządowej i urzędów centralnych w Polsce będą mogli prezentować własne produkty wspomagające transformację cyfrową sektora publicznego. Dodatkowo, ze względu na trudną sytuację ekonomiczną przedstawione zostaną szczególnie korzystne dla sektora publicznego oferty, w ramach których rozwiązania technologiczne zostaną udostępnione na specjalnych, atrakcyjnych warunkach w okresie najbliższych minimum 6 miesięcy.
- W ramach naszej oferty proponujemy korzystanie z ponad 120 e-usług. Jako ofertę specjalną przygotowaliśmy elektroniczną Samorządową Platformę Danych Przestrzennych, na bazie której funkcjonują m.in. serwisy GIAP czyli Geo Ankieta, E-Usterka, E-Partycypacja oraz produkt firmy Sputnik Radni.Info. Wszystkie te usługi ułatwiają komunikację mieszkańców z przedstawicielami administracji publicznej, umożliwiając im wygodne stosowanie współczesnych kanałów przekazu informacji w tym również za pomocą telefonu komórkowego. Nasze systemy pozwalają na logowanie Profilem Zaufanym, integrację z ePUAP oraz płatności online w przypadkach, gdy jest to konieczne ze względu na przepisy prawne. Jako wsparcie dla sektora publicznego jesteśmy w stanie zaoferować 6 nieodpłatnych miesięcy korzystania z pakietu 4 dowolnych e-usług, pod warunkiem, ze zgłoszenie otrzymamy do końca lipca tego roku. – tłumaczy Sławomir Hemerling-Kowalczyk, prezes zarządu GIAP.
Atrakcyjne oferty sprawdzonych dostawców rozwiązań IT mogą stać się deską ratunku dla ogromnej liczby mniejszych podmiotów, które wcześniej oszczędzały na wdrożeniu technologii. Teraz korzystając z rozwiązań IT w ciągu pierwszego półrocza na preferencyjnych warunkach będą mogły skutecznie obsługiwać mieszkańców bez konieczności ich obecności w urzędzie. Ponadto okres ten umożliwi przetestowanie rozwiązania i analizę zmian w efektywności działania jednostki. Pozwoli on podjąć racjonalną opartą o twarde dane decyzję odnośnie inwestycji w stosowane rozwiązanie technologiczne i kontynuacji współpracy z wybranym dostawcą.
- Mamy świadomość tego, że w tych trudnych czasach musimy się wzajemnie wspierać i wypracować rozwiązania, które pozwolą kontynuować pracę w odmiennych niż dotychczas warunkach. Przeniesienie działalności sklepu czy samorządu do sieci internetowej nie tylko zabezpiecza zachowanie podstawowej funkcjonalności i płynności finansowej, ale również chroni kupujących i usługobiorców. Potencjalne zagrożenia związane z pandemią stały się motywacją do natychmiastowego wdrożenia rozwiązań IT. Polska jeszcze przed pandemią była otwarta na nowoczesne narzędzia interakcji i współdziałania, którymi są m.in. e-usługi, obecna sytuacja będzie jednak katalizatorem dla tych zmian – dodaje Sławomir Hemerling-Kowalczyk.
W zeszłym miesiącu GIAP i Sputnik Software połączyły siły tworząc jedyną grupę kapitałową STGE aby, wzajemnie uzupełniając oferty, świadczyć kompleksowe usługi dla samorządów oraz administracji centralnej w Polsce.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.