Komunikaty PR

Big Cheese Studio z ponad 2,1 mln zł zysku operacyjnego EBIT w I kw. 2023 r.

2023-05-31  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Notowana na GPW spółka Big Cheese Studio wypracowała w I kwartale br. prawie 1,9 mln zł zysku netto i ponad 2,1 mln zł zysku operacyjnego EBIT. W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3,2 mln zł. Środki pieniężne na koniec marca 2023 r. liczyły ponad 18,5 mln zł. Z uwagi na brak premierowych produkcji w prezentowanym okresie, odnotowane wyniki są niższe od tych odnotowanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Natomiast najbliższe kwartały będą obfitowały w szereg pozytywnych zdarzeń operacyjnych, które powinny przełożyć się na dalszy rozwój biznesu i powrót do dynamiki wzrostowej w kolejnych okresach rozliczeniowych. Obecnie zespół koncentruje swoje siły nad kilkoma projektami jednocześnie, trzy z nich są priorytetowe. To Cooking Simulator 2, Pizza Empire oraz nowo ogłoszony tytuł Underdose. Najbliższym kamieniem milowym jest debiut hitu Cooking Simulator na rynku chińskim.

- W pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowaliśmy prawie 1,9 mln zł zysku netto i ponad 2,1 mln zł zysku operacyjnego EBIT. Wypracowany wynik, pomimo widocznego spadku rdr, jest dla nas satysfakcjonujący. Należy pamiętać, że w pierwszych miesiącach 2023 r. nie wydaliśmy żadnej premierowej produkcji, a odnotowany zysk jest wynikiem stabilnej sprzedaży naszego flagowego tytułu Cooking Simulator. Mamy nadzieję, że kolejne okresy rozliczeniowe przyniosą nam zamierzony wzrost. By tak się właśnie stało, cały czas intensywnie pracujemy nad rozwojem naszego portfolio o coraz to nowsze tytuły, a także finalizujemy proces wprowadzenia podstawki Cookinga na rynek chiński. Będzie to bardzo ważny moment w historii naszego studia, który mam nadzieję pozwoli na wydłużenie ogona sprzedażowego evergreena – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio SA.

Kulinarny bestseller – Cooking Simulator – w grudniu 2022 roku uzyskał akceptację na rynek chiński i obecnie trwa finalizacja prac związanych z dostarczeniem tytułu na nowym rynku gier, który jest wyceniany na około 50 mld USD.

Jednocześnie łódzki zespół cały czas pracuje nad wyczekiwanym przez graczy Cooking Simulatorem 2, którego premiera planowana jest w 2023 roku. Zarząd Spółki liczy, że zarówno wprowadzenie gry na rynek chiński, jak i  premiera sequela pozytywnie wpłynie na dalszą sprzedaż produktu.

- Wykorzystujemy potencjał Cookinga, a poprzez rozwijanie tytułu monetyzujemy grę. Z całą pewnością pokładamy duże nadzieje w sequelu, nie będzie to zwykła kontynuacja gry. W drugiej części będzie wiele zmian. Przede wszystkim dostępny będzie tryb multiplayer - na jednej planszy będzie mogło grać do 4 osób. Dodatkowo możliwy będzie rozwój postaci. W grze będzie dostępnych kilka lokalizacji - poza miejscem gotowania będzie też dom, do którego postać będzie wracać wieczorami. – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Oprócz ciągłego rozwijania hitu Cooking Simulator, Big Cheese Studio pracuje także nad odrębnymi autorskimi tytułami. Jednym z nich jest tytuł Pizza Empire. Drugi projekt to Underdose, dla którego wkrótce zostanie udostępniona karta gry na platformie Steam. Spółka rozpoczyna marketing gier, właśnie pojawiły się pierwsze materiały na social mediach spółki dot. projektu Underdose.


Wszystkie trzy ww. tytuły zostaną zaprezentowane na tegorocznym Gamescom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.