Emplocity po dwóch kwartałach podwaja przychody i z nawiązką realizuje prognozy
Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, po dwóch kwartałach br. wypracowała 1,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi niemal dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu w 2021 r. (854 tys. zł). Wynik był zgodny z przyjętymi przez Spółkę prognozami opublikowanymi w komunikacie giełdowym. Bardzo dobry wynik przychodowy przełożył się na 376 tys. zł EBITDA (104 proc. realizacji względem przedstawionej prognozy) oraz dodatni wynik netto w wysokości 28 tys. zł (154 proc. realizacji prognozy). Spółka przechodzi obecnie przez proces wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect.
- Obrana ścieżka rozwoju przynosi zadowalające efekty. Podwoiliśmy przychody po dwóch kwartałach bieżącego roku względem roku poprzedniego. Prognozy przychodowe zrealizowaliśmy nawet z nawiązką. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity SA – Jesteśmy rentownym podmiotem, który skutecznie realizuje swoje cele biznesowe i finansowe. W kolejnych kwartałach skupimy się na dalszym sukcesywnym rozwoju i wzroście skali naszego biznesu. – podkreśla Krzysztof Sobczak
Narastająco na koniec drugiego kwartału br. Emplocity miało 977 tys. zł przychodów z tytułu dotacji, względem prognozowanych 785 tys. zł (124 proc. realizacji). Wpływ na taki wynik miała decyzja o przesunięciu terminu zakończenia prac badawczych w ramach projektu Szybka Ścieżka 3. W analogicznym okresie ubiegłego roku Spółka osiągnęła przychody z dotacji na porównywalnym poziomie 992 tys. zł.
Emplocity tworzy innowacyjne rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze. Wśród pozostałych gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są już m.in.: IntraBot - automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (newsy, onboarding, baza wiedzy, helpdesk, sprawy pracownicze, employer branding); HireBot – wspierający pracę rekruterów i automatyzujący proces rekrutacji. Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami; LexBot, który wspiera pracę prawników. Platforma Emplocity może być z powodzeniem wykorzystana do budowy innych specjalistycznych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy.
W ubiegłym roku Emplocity przeprowadziło ofertę publiczną akcji. W ramach procesu Spółka pozyskała 1,5 mln zł. Środki z emisji zostały przeznaczone na rozwój nowych produktów (m.in. na opracowanie konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w przedsiębiorstwie), a także ekspansję oraz skalowanie sprzedaży. Spółka przechodzi obecnie przez proces wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect.
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
![MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_614671281,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.