GPW wprowadza akcje Genomtec do obrotu na NewConnect
Genomtec SA, zajmująca się technologią medyczną, specjalizująca się w izotermalnej amplifikacji kwasów nukleinowych, znajdującej zastosowanie zarówno w diagnostyce klinicznej w miejscu opieki nad pacjentem - POCT, jak i szybkich testach genetycznych, po zakończeniu z sukcesem oferty publicznej i pozyskaniu 8 mln zł jest na ostatniej prostej przed debiutem na NewConnect. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie właśnie podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji Genomtec do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Spółki, debiut odbędzie się w I kwartale br. i planowany jest na marzec.
Pod koniec października ubiegłego roku Genomtec zakończył swoją pierwszą ofertę publiczną obejmującą akcje serii J. Oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów. Spółka z powodzeniem uplasowała wszystkie 730 tys. akcji po maksymalnej cenie 11 zł za jedną akcję. Inwestorzy docenili prezentowaną strategię Spółki w tym plan rozwoju flagowego projektu – platformy diagnostycznej Genomtec ID. Inwestorzy zadeklarowali zainteresowanie akcjami na kwotę powyżej 50 mln zł, czyli kilkukrotnie przewyższającą wartość emisji.
Jesteśmy na ostatniej prostej przed naszym debiutem. Wprowadzenie akcji Genomtec do obrotu giełdowego jest zwieńczeniem etapu związanego z pozyskaniem finansowania od inwestorów giełdowych. Pozyskane środki w ramach IPO pomogły nam zdynamizować cały proces powstania platformy Genomtec ID. Wyczekiwany przez inwestorów debiut planujemy w marcu, a dokładna data zostanie niebawem ogłoszona. - powiedział Miron Tokarski, założyciel i prezes Genomtec.
Pozyskane środki z emisji są przeznaczane na przygotowanie do komercjalizacji i masowej produkcji platformy Genomtec ID, czyli mobilnego systemu diagnostycznego, który działa w oparciu o układ mikroprzepływowy oraz autorską, opatentowaną technologię SNAAT® - bazująca na technice izotermalnej amplifikacji (namnażania) materiału genetycznego (LAMP) z wykorzystaniem bezkontaktowego systemu ogrzewania za pomocą fotonów.
Naszym rewolucyjnym urządzeniem będziemy w stanie zapewnić dostęp do szybkiej i precyzyjnej diagnozy genetycznej i to w miejscu bliskim pacjentowi, np. w przychodni u lekarza rodzinnego. Prace nad Genomtec ID idą zgodnie z planem. Obecnie jesteśmy na etapie industrializacji analizatora we współpracy z naszym zagranicznym partnerem CDMO. Jest to kolejny krok milowy przybliżający nas do komercjalizacji. - podsumował Jarosław Oleszczuk, członek Zarządu Genomtec.
Urządzenie mieszczące się w jednej dłoni pozwoli na precyzyjną i błyskawiczną diagnostykę genetyczną, która nie będzie musiała być przeprowadzona w laboratorium przez wykwalifikowany personel. System będzie w stanie przeprowadzić test między innymi w wykrywaniu infekcji dróg oddechowych, czy chorób przenoszonych droga płciową nawet w 15 minut. Docelowo system Genomtec ID będzie przeznaczony do diagnostyki w miejscu kontaktu z pacjentem np. gabinetach lekarskich, oddziale ratunkowym, a nawet aptece.
Genomtec to również producent ultraszybkich testów w kierunku wirusa SARS-CoV-2 w technice RT-LAMP. Spółka zbadała efektywność diagnostyczną swojego najbardziej zaawansowanego produktu – testu dwugenowego (Genomtec® SARS-CoV-2 EvaGreen® RT-LAMP CE-IVD Duo Kit, dalej: RT-LAMP Duo Kit). Badania wykazały, że test jest w stanie wykryć wszystkie trzy nowe szczepy SARS-CoV-2 (brytyjski, południowoafrykański oraz brazylijski) z tym samym wysokim poziomem precyzji jak w przypadku pierwotnego szczepu wirusa. Obecnie Spółka zakończyła etap badań wewnętrznych nad testem do diagnostyki infekcji SARS-CoV-2 bezpośrednio z próbki śliny. Uzyskane wyniki wskazują, ze jest to test o jednym z najniższych limitów detekcji na świecie, wynoszącym jedynie dwie kpie wirusa w mieszaninie reakcyjnej.
Poza środkami od inwestorów, Spółka finansuje swój rozwój wykorzystując granty i dotacje. Do tej pory Spółka pozyskała ponad 17 mln zł wsparcia w formie dotacji i grantów od szeregu instytucji w tym NCBiR i PARP.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.