Komunikaty PR

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

2024-04-25  |  15:45
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł energii na niemieckim rynku. Ten strategiczny krok jest integralną częścią planów międzynarodowej ekspansji Grupy. Nowo powstała firma, zlokalizowana w centrum Berlina, zatrudnia już pierwszych wykwalifikowanych pracowników i nawiązała współpracę z lokalnymi brokerami. W dalszej perspektywie holding planuje rozwijać swoją działalność na rynku czeskim, dążąc do utrzymania tendencji wzrostowej przychodów Grupy. Jednocześnie w celu dalszego skalowania biznesu i wzrostu transparentności Grupy, spółka matka – Supreme Global, planuje dołączenie do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Ze złożeniem wniosku o wprowadzenie celuje w bieżący rok.

Wkraczając na niemiecki rynek, holding Supreme Global zainicjował lokalną spółkę, w której posiada większościowy udział. Oferta Supreme Energy Deutschland obejmuje: pompy ciepła, panele fotowoltaiczne i magazyny energii. Oferta skierowana jest do MŚP i klientów indywidualnych.

- Niemiecki rynek to dla nas strategiczny krok w strategii rozwoju całej grupy Supreme Global. Obserwujemy tam stabilną gotowość do inwestycji w energię odnawialną, co doskonale wpisuje się w naszą ofertę i daje spore pole do działania. Jesteśmy przekonani, że nasze atrakcyjne portfolio produktów zyska uznanie także wśród niemieckich klientów, którzy należy pamiętać, że są już bardzo świadomi odbiorcami. Tym bardziej się cieszymy, że pierwsze transakcje sprzedaży są już za nami. Lokalni klienci szczególnie interesują się pompami ciepła oraz instancjami fotowoltaicznymi w połączeniu z magazynami energii. – zauważa Mateusz Wróbel, partner zarządzający w Supreme Global S.A.

Grupa mocno stawia na rozwój w Niemczech, jako pierwszą destynację swojej międzynarodowej ekspansji. Zespół zatrudniony w berlińskim biurze, do końca III kwartału, ma liczyć 50 osób wraz z brokerami handlowymi.

- W bieżącym roku nasza niemiecka spółka Supreme Energy Deutschland nie będzie miała jeszcze znaczącego udziału w skonsolidowanej sprzedaży Grupy, ale już widzimy tam spory potencjał na wypracowanie obrotów wystarczających na pokrycie pierwszych procesów. W III kwartale celujemy z osiągnięciem progu rentowności break-even point (BEP). – wyjaśnia Jan Zając, członek zarządu Supreme Global S.A.

Kolejnym rynkiem zbytu mają być Czechy. Jeszcze w tym roku powinny zostać zapoczątkowane pierwsze działania zmierzające ku uruchomieniu nowego oddziału.

- Chcemy być obecni tam gdzie widzimy rosnące zapotrzebowanie na energię odnawialną. W 2023 roku udział energii ze źródeł odnawialnych w miksie energetycznym osiągnął w Niemczech najwyższy jak dotąd poziom w tym kraju. Ponadto w 2030 roku docelowy udział energii odnawialnej. w zużyciu końcowym energii brutto, ma wynieść 40%* w Niemczech oraz 30%* w Czechach. Chcemy móc być tego beneficjentem – tłumaczy Jan Zając.

Grupa kapitałowa Supreme Global, dzięki działalności Supreme Energy Deutschland oraz Supreme Energy, aktywnie rozwija swoją działalność w obszarze energii odnawialnej. Wspomniana firma Supreme Energy działa na terenie Polski od początku 2021 roku. Spółka z roku na rok notuje dynamiczne wzrosty zarówno pod kątem przychodów, jak i liczby podpisywanych umów. Rodzima spółka przez ten czas osiągnęła łączną moc instalacji równą sumie ponad 50 MWp.

Długoterminowym celem brandu Supreme jest zdobycie pozycji lidera w branży fotowoltaiki i pomp ciepła oraz rozwijanie zielonych mocy wytwórczych, finansowanych z nadwyżek generowanych w trakcie działalności.

- W celu dalszego skalowania naszego biznesu, zamierzamy zwiększyć wiarygodność Grupy, nie tylko w kontekście oferty produktowej, ale również poprzez zwiększenie transparentności na rynku kapitałowym. Dlatego jeszcze w tym roku planujemy złożenie wniosku o wprowadzenie Supreme Global na rynek NewConnect. Już spełniliśmy pierwszy formalny wymóg - otrzymaliśmy status Spółki Akcyjnej. Teraz koncentrujemy się na przygotowaniu Dokumentu Informacyjnego, o którego złożeniu do GPW poinformujemy wkrótce. – podsumowuje Mateusz Wróbel, partner zarządzający w Supreme Global S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.