Klabater S.A. z najlepszym pierwszym kwartałem w historii firmy
Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, odnotował w pierwszym kwartale 2024 roku wzrost przychodów netto, osiągając 1.126.203,89 zł, co stanowi wzrost o 14% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. To najlepszy wynik pierwszego kwartału w historii spółki, co odzwierciedla efektywność i rosnący potencjał naszych działań.
- Mimo spadku przychodów z produkcji własnych o 9%, całkowite przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły o 24%, osiągając wartość 845.362 zł. Wynik ten podkreśla skuteczność naszych strategicznych decyzji i umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Marża na sprzedaży wzrosła o 245%, osiągając 256.397 zł, co stanowi najlepszy wynik w pierwszym kwartale roku kalendarzowego w historii spółki. - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
W pierwszym kwartale 2024 roku gry konsolowe były najsilniejszą kategorią w przychodach spółki. Na rynki konsolowe trafiły dwie kolejne przygotowane przez nas adaptacje konsolowe gier: "Starward Rogue" oraz "Bio Inc. Redemption". Premiery te zwiększyły widoczność naszej oferty na globalnym rynku gier, a katalog spółki przekracza już 35 tytułów.
- Aktywnie poszukujemy strategicznego partnera wydawniczego dla 'Crossroads Inn 2', co jest istotnym krokiem w kierunku zapewnienia długoterminowego rozwoju tej kluczowej dla nas marki. Równolegle, kontynuujemy proces optymalizacji kosztów operacyjnych i redukcję kosztów ogólnego zarządu. Dzięki tym działaniom, nasza firma nie tylko utrzymuje stabilność finansową w obliczu wyzwań branżowych, ale także aktywnie dostosowuje strategie operacyjne, aby przygotować się do dalszego rozwoju i wprowadzenia nowych tytułów na rynek gier wideo – podkreśla Robert Wesołowski.
Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.