MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
MediSensonic planuje w 2025 roku przeprowadzenie procesu szybkiej ścieżki certyfikacji dla jednego ze swoich wiodących projektów – ‘Touchwave’. To efekt pomyślnie zakończonej II fazy badania klinicznego dla technologii medycznej, która służy do ciągłego oraz bezinwazyjnego pomiaru ciśnienia we krwi. Celem badań było porównanie dokładności systemu pomiarowego oraz holtera pompowanego jako systemu referencyjnego. Wyniki testów okazały się bardzo pozytywne, a urządzenie jest na dobrej drodze do komercjalizacji, która spodziewana jest na przełomie 2025/2026 roku.
Testy na grupie 40 ochotników II fazy badania klinicznego trwały 24 godziny w warunkach domowych i polegały na analizie ciśnienia skurczowego (SBP) i rozkurczowego (DBP) przy użyciu systemu pomiarowego oraz holtera pompowanego. Kluczowym wskaźnikiem była średnia miara błędu MARD (Mean Absolute Relative Difference) w pomiarze ciśnienia górnego i dolnego krwi, względem urządzenia referencyjnego, która wynosi poniżej 10%.
Dało to potwierdzenie bardzo wysokiej skuteczności zastosowanych technik pomiarowych obejmujących metodę optyczną i mikrofalową.
I oraz II fazę badań klinicznych przeprowadzono w Klinice Kardiologii i Chorób Wewnętrznych Wojskowego Instytutu Medycznego, pod kierownictwem płk. prof. dr. hab. n. med. Pawła Krzesińskiego.
- Wyniki badań klinicznych są bardzo satysfakcjonujące i potwierdzają założenia dotyczące dokładności systemu Touchwave. Aktualnie urządzenie, w wersji optycznej, jest gotowe do rozpoczęcia procesu szybkiej ścieżki certyfikacji. Liczymy, że niezbędne certyfikaty uda nam się otrzymać już w 2025 roku, co pozwoli nam płynnie przejść do etapu komercjalizacji, której spodziewamy się na przełomie 2025/2026 roku. – informuje Robert Gromada, prezes zarządu MediSensonic. – Po tym jak nasz ciśnieniomierz optyczny trafi na rynek będziemy starali się o pozyskanie dodatkowych środków na dalsze działania R&D. Rozważamy też fuzję dwóch technologii: głowicy i optycznej i mikrofalowej w jednym wyrobie. – dodaje. Robert Gromada
Touchwave to rozwiązanie, które rewolucjonizuje bezinwazyjny pomiar ciśnienia we krwi. Urządzenie, działające bez użycia tradycyjnych pompowanych mankietów lub elektrod, zapewnia rzetelne i wygodne badania dzięki zaawansowanym technikom pomiaru: mikrofalowym i optycznym oraz zaawansowanym systemom analizy danych.
Zastosowane w urządzeniu techniki optyczne i mikrofalowe oprócz pomiaru ciśnienia krwi w czasie rzeczywistym, pozwalają na uzyskanie wielu cennych informacji dotyczących przepływu krwi w układzie sercowo-naczyniowych.
- Techniki te umożliwiają ocenę stanu żywotności i sztywności tętnic, a także prawdopodobieństwa wystąpienia chorób serca, co ma ogromne znaczenie pod kątem profilaktyki chorób kardiologicznych.
Dotychczasowe metody nie dostarczały tak precyzyjnych i szczegółowych informacji, co czyni Touchwave przełomowym produktem. Zdajemy sobie także sprawę, że prócz precyzji ważna jest również wygoda użytkowania. To ona odgrywa szczególną rolę przede wszystkim dla dzieci i osób starszych. – mówi Zenon Szczepaniak, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w MediSensonic.
MediSensonic równolegle finalizuje badania kliniczne w innym autorskim projekcie o nazwie ‘Glucowave’, czyli rewolucyjnym na skalę światową urządzeniu do bezinwazyjnego pomiaru poziomu glukozy we krwi, które ma potencjał zmienić diagnostykę około 500 milionów osób na świecie cierpiących na cukrzycę.
Innowacje w technologii mają na celu poprawę jakości opieki nad pacjentem, prowadząc do cyfrowego wzrostu zdrowia. Przewiduje się, że rynek ten w ujęciu globalnym, do 2026 roku osiągnie wartość 456,9 mld USD, rosnąc o 18,8% rdr.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.