Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Milisystem, podmiot z branży obronności i strzelectwa, w minionym kwartale zakończył fazę testową nowych replik broni krótkiej o napędzie elektrycznym, co ma być istotną przewagą konkurencyjną
w nadchodzącym sezonie sprzedażowym. Spółka przygotowuje się na znaczący wzrost sprzedaży w III i IV kwartale br., przez co w ostatnim czasie skupiała się na udoskonaleniu swojego produktu, aby spełniał nowe wymagania konkursu „Strzelnica w powiecie 2024”. W I kwartale br. Milisystem nie podpisał jednak nowych kontraktów na sprzedaż swojego trenażera strzeleckiego, co wiązało się ze stratą netto w wysokości 600 tys. PLN.
- Stale monitorujemy bieżącą sytuację na rynku i w odpowiedni sposób na nią reagujemy. W minionym kwartale przygotowywaliśmy się do nadchodzącego sezonu sprzedażowego, który przewidujemy na III i IV kwartał br. Udoskonalaliśmy nasz produkt, aby w pełni spełniał wymagania konkursu „Strzelnica w powiecie 2024” oraz żebyśmy zwiększyli jeszcze bardziej naszą konkurencyjność na rynku. Spodziewamy się bardzo dobrej sprzedaży naszych trenażerów w następnych miesiącach – mówi Jan Kempara prezes zarządu Milisystem SA.
Spółka zaznacza, że w ostatnim czasie obserwuje zwiększoną liczbę postępowań przetargowych w ramach programu „Olimpia” dofinansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, co powinno w najbliższej przyszłości przełożyć się na zamówienia od generalnych wykonawców przyszkolnych hal sportowych, którzy będą zobowiązani do dostarczania strzelnic laserowych w nowo wybudowanych obiektach. Zarząd przewiduje także znaczne zwiększenie sprzedaży w związku z programem „Strzelnica w powiecie 2024”.
- Wciąż widzimy bardzo duży potencjał we współpracy przy programach dofinansowywanych przez Ministerstwa. Zeszły rok i pierwsze zrealizowane kontrakty w tym zakresie pozwoliły nam zdobyć cenne doświadczenie, które zaprocentuje w drugiej połowie tego roku w postaci znaczącego wzrostu sprzedaży. W celu dywersyfikacji portfolio klientów i zwiększenia przychodów, oprócz prac związanych z realizacją wspomnianych programów, jesteśmy także w kontakcie z innymi potencjalnymi klientami z innych branż. Mam nadzieję, że będziemy mogli w kolejnych kwartałach zakomunikować w tym zakresie pozytywne informacje – dodaje Jan Kempara.
Milisystem chcąc poszerzyć grupę odbiorców, pod koniec zeszłego roku nabył 50 proc. udziałów w firmie GGO Defence, która posiada koncesję na prowadzenie działalności w tzw. obrocie specjalnym.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.