Supreme Energy planuje wejść na Giełdę, rozmawia z potencjalnymi inwestorami
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Supreme Energy, dynamicznie rozwijająca się spółka z sektora Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), osiąga założoną rentowność i notuje zadowalające wyniki finansowe. Tylko po trzech kwartałach 2023 roku firma zanotowała ponad 25 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, z czego w samym Q3 wartość ta wyniosła 9,7 mln zł. EBITDA od stycznia do września przekroczyła 1,3 mln zł. Zysk operacyjny EBIT wyniósł ponad 1,2 mln zł, a zysk netto prawie 1 mln zł. Osiągnięte wyniki są zasługą odpowiednio obranej strategii rozwoju, opartej na optymalizacji i automatyzacji procesów sprzedażowych. Sprawne skalowanie biznesu umożliwiło spółce rozpoczęcie ekspansji zagranicznej, oddział operacyjny w Berlinie jest już aktywny. Kamieniem milowym Supreme Energy na rok 2024 pozostaje debiut na warszawskiej Giełdzie z możliwością wcześniejszego przeprowadzenia IPO. Spółka prowadzi pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami branżowymi.
Zakończone satysfakcjonującymi wynikami pierwsze trzy kwartały 2023 roku stanowią podsumowanie udanej działalności spółki Supreme Energy, obecnej na polskim rynku od 2021 roku. Firma jest powiązana kapitałowo ze spółką Supreme Global, założoną w marcu 2023 roku. Pomimo stosunkowo krótkiego okresu działalności, oba podmioty tworzą silną strukturę i osiągają imponujące wyniki finansowe. Na koniec września 2023 łączne przychody obu firm wyniosły prawie 27 mln zł, a zysk netto przekroczył 1,5 mln zł.
- Obserwowanie tak sprawnego wzrostu Supreme Energy, jest dla mnie jako założyciela firmy, niezwykle satysfakcjonujące – zwłaszcza przy tak dynamicznie zmieniającym się rynku odnawialnych źródeł energii. Po niespełna trzech latach działalności, nie tylko jesteśmy rentowni, ale i osiągamy oczekiwane przychody, z widokiem na dalszy wzrost w przyszłości. Nie zamierzamy zwalniać tempa. Dalej będziemy konsekwentnie kontynuować działania oparte na przemyślanej strategii rozwoju i umacnianiu solidnej struktury sprzedażowej – mówi Mateusz Wróbel, prezes zarządu w Supreme Energy.
Supreme Energy wchodzi w skład ww. grupy kapitałowej Supreme Global. Najnowszym podmiotem holdingu jest Supreme Energy Deutschland z biurem operacyjnym w Berlinie.
- Sprzedaż usług ruszyła w listopadzie, a nasz zespół działa niezwykle sprawnie by zapewnić skuteczny start naszego niemieckiego oddziału. Jest to dla nas istotny krok w kierunku międzynarodowej ekspansji, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju. Nasza obecność w Niemczech umożliwia nam nie tylko korzystanie z potencjału tego rynku, ale i czerpanie z lokalnych zasobów i know-how. – mówi Jan Zając, członek zarządu Supreme Energy.
Ambicją Supreme Energy jest zajęcie znaczącego miejsca w ścisłej czołówce firm w Unii Europejskiej.
W celu dalszego skalowania biznesu, Supreme Energy planuje rozpoczęcie procesu upublicznienia. Wejście na warszawską Giełdę planowane jest na 2024 rok. Nie wykluczany jest wcześniejszy udział w IPO. – Szczegóły dotyczące IPO chcemy podjąć z początkiem nadchodzącego roku. Natomiast już teraz widzimy zainteresowanie ze strony potencjalnych inwestorów branżowych. Rozmowy przebiegają bardzo pozytywnie. – mówi Mateusz Wróbel. – Cieszy nas fakt, że rynek chce zostać częścią dynamicznie rosnącej grupy Supreme. Napawa nas to wielkim optymizmem – dodaje.
W dobie transformacji energetycznej polski sektor OZE dynamicznie się rozwija. Szacuje się, że w okresie letnim 2023 roku, co najmniej 25% energii elektrycznej wytwarzanej w Polsce pochodziło z odnawialnych źródeł.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.