Zarząd SoftBlue SA z listem do Akcjonariuszy
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Szanowni Państwo,
odnosząc się do Państwa pytań dotyczących strategii Spółki Softblue S.A. oraz działania osób pełniących obowiązki zarządcze, chcielibyśmy podkreślić, że wszystkie działania podejmowane zarówno przez Spółkę jak i osoby nią zarządzające mają na celu tylko i wyłącznie dobro Spółki oraz zwiększenie skali jej działalności.
Jako spółka publiczna dążymy do pełnej współpracy z Akcjonariuszami oraz inwestorami. W tym celu na bieżąco aktualizujemy naszą stronę internetową, w szczególności zakładkę dotyczącą „relacji inwestorskich” jak również dzielimy się z Państwem informacjami za pośrednictwem portali społecznościowych (np. facebook). Również staramy się na bieżąco odpowiadać na Państwa pytania dotyczące bieżącej sytuacji w Spółce – z uwzględnieniem zakazu ujawniania informacji poufnych oraz z przestrzeganiem tajemnicy przedsiębiorstwa. Jesteśmy bardzo wdzięczni Państwu za zaangażowanie w rozwój Softblue S.A., które odbieramy jako wielki zaszczyt i wyraz zaufania do Spółki. Również wskazywane w Państwa wiadomościach uwagi/sugestie/rady nie pozostają bez echa i Zarząd Spółki analizuje wskazane przez Państwa informacje, które również posiadają wielkie znaczenie w kontekście dalszego rozwoju Spółki.
Zarząd Spółki, przed podjęciem każdej kluczowej decyzji mającej znaczenie dla Spółki, dokonuje skrupulatnej analizy i kieruje się wyłącznie dobrem Spółki oraz realizacją planów – zarówno tych krótkoterminowych jak i tych długoterminowych. Jednym z takich długoterminowych planów jest większe zaangażowanie w spółkę Inventionmed S.A. z siedzibą w Bydgoszczy. Podmiot ten, jako jeden z liderów w swojej branży, prowadzący bardzo innowacyjną działalność, łączący działalność nowych technologii (wirtualna rzeczywistość) z działalnością medyczno-edukacyjną, pozostaje w kręgu naszego zainteresowania. Obecnie, Zarząd Spółki zdecydował o większym zaangażowaniu zarówno kapitałowym jak i technologicznym, w celu współpracy z tym podmiotem w realizacji i budowie Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR i AR. Spółka widzi bardzo duży potencjał w tej inwestycji, która w przyszłości również Softblue S.A. może przynieść korzyści. Jeżeli Inventionmed S.A. zacznie generować zyski i będzie dzielić się z inwestorami dywidendą, to Softblue S.A., jako jeden z większych Akcjonariuszy, również na tym zyska. Tym bardziej istotne jest głębsze zaangażowanie w realizację tego projektu. Spółka, chciałaby budować silną, rozwojową i innowacyjną grupę kapitałową i zaangażowanie w Inventionmed S.A. wpisuje się w realizację tego celu. Natomiast Zarząd wskazuje, że w przypadku ewentualnej emisji akcji skierowanej do Inventionmed S.A. będzie dbał o interesy dotychczasowych Akcjonariuszy i cena emisyjna akcji nie będzie równa wartości nominalnej a znacznie wyższa oraz zobowiąże Inventionmed S.A. do niezbywania akcji przez okres co najmniej 2 lat (lock-up), co również powinno wpłynąć na bezpieczeństwo i pewność dotychczasowych Akcjonariuszy.
Ponadto zbycie akcji przez Prezesa Zarządu miało na celu tylko i wyłącznie wzmocnienie Softblue S.A. środkami finansowymi w kontekście nakładów inwestycyjnych (w tym również tzw. wkładów własnych do projektów zewnętrznych) na planowane do realizacji projekty, co zresztą zostało zmaterializowane w formie pożyczki (linii pożyczkowej), jaką Prezes Zarządu udzielił Spółce. Prezes Zarządu całość zrealizowanego zysku przeznaczył na wsparcie Softblue S.A., co pokazuje jego przywiązanie do Spółki oraz chęć pracy dla dobra Spółki. Zarząd Spółki liczy, że najbliższe walne zgromadzenie zaakceptuje udzieloną pożyczkę, która jest zrealizowana według niskich wartości rynkowych tego typu transakcji, a co za tym idzie bardzo korzystna dla Spółki. Umowa nie zawiera również żadnych zabezpieczeń ani dodatkowych kosztów, dzięki czemu Spółka nie będzie zobowiązana do ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat czy prowizji związanych ze skorzystaniem z pożyczki. Jednocześnie Zarząd Spółki wskazuje, że nie zamierza w najbliższej przyszłości zmniejszać posiadanego przez siebie stanu posiadania akcji ani udziału w głosach w Spółce.
Zarząd Spółki liczy, że środki finansowe jakie zostaną przez niego uruchomione na potrzeby inwestycyjne Spółki wpłynie na jej dalszy, dynamiczny rozwój oraz pozwoli na realizację dalekosiężnych celów związanych z budową silnej, innowacyjnej grupy kapitałowej, co w konsekwencji powinno się również przełożyć na generowane wyniki finansowe w przyszłości.
Spółka konsekwentnie buduje wartość realizowanych przez siebie projektów technologicznych, inicjuje własne pomysły badawczo-rozwojowe, zamierza angażować się w inne, innowacyjne i rozwojowe projekty. Dotychczasowe doświadczenie, wiedza i umiejętności osób związanych ze Spółką (Zarządu, Rady Nadzorczej oraz dyrektorów Spółki) dają podstawy do uznania, że obrana przez Spółkę ścieżka rozwoju jest właściwa i perspektywiczna.
Konsekwencja w działaniu Zarządu Spółki widoczna jest w ilości ciągle zwiększającego się grona klientów, sprzedaży rozwiązań własnych ze szczególnym naciskiem na rozwiązania wytworzone przez dział badawczo – rozwojowy a co najważniejsze również w wynikach finansowych. Perspektywy obecnie realizowanych kontraktów, projektów jak i planowanych projektów inwestycyjnych pozwalają nam pozytywnie patrzeć w przyszłość. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że obecna sytuacja światowa związana z pandemią, co prawda niesprzyjająca tradycyjnemu modelowi biznesu, z całą pewnością „sprzyja” jednak rozwiązaniom i modelowi spółek innowacyjnych a w szczególności zakresowi działalności Spółki Softblue SA. Wskazywać na to może niespotykane do tej pory tempo i konieczność cyfryzacji wielu obszarów życia lub coraz większą liczbą publikacji naukowych wskazujących na powiązanie smogu (obszar działalności Spółki Softblue SA.) z nasileniem skutków pandemii wirusa.
Zarząd Spółki liczy również na współpracę Akcjonariuszy i będzie zwiększał zaangażowanie w komunikacje z nimi, bo z myślą również o nich podejmuje się realizacji wyznaczanych sobie celów, gdyż sukces Spółki to również sukces jej Akcjonariuszy.
Z wyrazami szacunku
Michał Kierul
Prezes Zarządu

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.