Komunikaty PR

Zarząd SoftBlue SA z listem do Akcjonariuszy

2020-06-01  |  09:17
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Szanowni Państwo,

odnosząc się do Państwa pytań dotyczących strategii Spółki Softblue S.A. oraz działania osób pełniących obowiązki zarządcze, chcielibyśmy podkreślić, że wszystkie działania podejmowane zarówno przez Spółkę jak i osoby nią zarządzające mają na celu tylko i wyłącznie dobro Spółki oraz zwiększenie skali jej działalności.

Jako spółka publiczna dążymy do pełnej współpracy z Akcjonariuszami oraz inwestorami. W tym celu na bieżąco aktualizujemy naszą stronę internetową, w szczególności zakładkę dotyczącą „relacji inwestorskich” jak również dzielimy się z Państwem informacjami za pośrednictwem portali społecznościowych (np. facebook). Również staramy się na bieżąco odpowiadać na Państwa pytania dotyczące bieżącej sytuacji w Spółce – z uwzględnieniem zakazu ujawniania informacji poufnych oraz z przestrzeganiem tajemnicy przedsiębiorstwa. Jesteśmy bardzo wdzięczni Państwu za zaangażowanie w rozwój Softblue S.A., które odbieramy jako wielki zaszczyt i wyraz zaufania do Spółki. Również wskazywane w Państwa wiadomościach uwagi/sugestie/rady nie pozostają bez echa i Zarząd Spółki analizuje wskazane przez Państwa informacje, które również posiadają wielkie znaczenie w kontekście dalszego rozwoju Spółki.

Zarząd Spółki, przed podjęciem każdej kluczowej decyzji mającej znaczenie dla Spółki, dokonuje skrupulatnej analizy i kieruje się wyłącznie dobrem Spółki oraz realizacją planów – zarówno tych krótkoterminowych jak i tych długoterminowych. Jednym z takich długoterminowych planów jest większe zaangażowanie w spółkę Inventionmed S.A. z siedzibą w Bydgoszczy. Podmiot ten, jako jeden z liderów w swojej branży, prowadzący bardzo innowacyjną działalność, łączący działalność nowych technologii (wirtualna rzeczywistość) z działalnością medyczno-edukacyjną, pozostaje w kręgu naszego zainteresowania. Obecnie, Zarząd Spółki zdecydował o większym zaangażowaniu zarówno kapitałowym jak i technologicznym, w celu współpracy z tym podmiotem w realizacji i budowie Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR i AR. Spółka widzi bardzo duży potencjał w tej inwestycji, która w przyszłości również Softblue S.A. może przynieść korzyści. Jeżeli Inventionmed S.A. zacznie generować zyski i będzie dzielić się z inwestorami dywidendą, to Softblue S.A., jako jeden z większych Akcjonariuszy, również na tym zyska. Tym bardziej istotne jest głębsze zaangażowanie w realizację tego projektu. Spółka, chciałaby budować silną, rozwojową i innowacyjną grupę kapitałową i zaangażowanie w Inventionmed S.A. wpisuje się w realizację tego celu. Natomiast Zarząd wskazuje, że w przypadku ewentualnej emisji akcji skierowanej do Inventionmed S.A. będzie dbał o interesy dotychczasowych Akcjonariuszy i cena emisyjna akcji nie będzie równa wartości nominalnej a znacznie wyższa oraz zobowiąże Inventionmed S.A. do niezbywania akcji przez okres co najmniej 2 lat (lock-up), co również powinno wpłynąć na bezpieczeństwo i pewność dotychczasowych Akcjonariuszy.

Ponadto zbycie akcji przez Prezesa Zarządu miało na celu tylko i wyłącznie wzmocnienie Softblue S.A. środkami finansowymi w kontekście nakładów inwestycyjnych (w tym również tzw. wkładów własnych do projektów zewnętrznych) na planowane do realizacji projekty, co zresztą zostało zmaterializowane w formie pożyczki (linii pożyczkowej), jaką Prezes Zarządu udzielił Spółce. Prezes Zarządu całość zrealizowanego zysku przeznaczył na wsparcie Softblue S.A., co pokazuje jego przywiązanie do Spółki oraz chęć pracy dla dobra Spółki. Zarząd Spółki liczy, że najbliższe walne zgromadzenie zaakceptuje udzieloną pożyczkę, która jest zrealizowana według niskich wartości rynkowych tego typu transakcji,  a co za tym idzie bardzo korzystna dla Spółki. Umowa nie zawiera również żadnych zabezpieczeń ani dodatkowych kosztów, dzięki czemu Spółka nie będzie zobowiązana do ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat czy prowizji związanych ze skorzystaniem z pożyczki. Jednocześnie Zarząd Spółki wskazuje, że nie zamierza w najbliższej przyszłości zmniejszać posiadanego przez siebie stanu posiadania akcji ani udziału w głosach w Spółce.

 

Zarząd Spółki liczy, że środki finansowe jakie zostaną przez niego uruchomione na potrzeby inwestycyjne Spółki wpłynie na jej dalszy, dynamiczny rozwój oraz pozwoli na realizację dalekosiężnych celów związanych z budową silnej, innowacyjnej grupy kapitałowej, co w konsekwencji powinno się również przełożyć na generowane wyniki finansowe w przyszłości.

 

Spółka konsekwentnie buduje wartość realizowanych przez siebie projektów technologicznych, inicjuje własne pomysły badawczo-rozwojowe, zamierza angażować się w inne, innowacyjne i rozwojowe projekty. Dotychczasowe doświadczenie, wiedza i umiejętności osób związanych ze  Spółką (Zarządu, Rady Nadzorczej oraz dyrektorów Spółki) dają podstawy do uznania, że obrana przez Spółkę ścieżka rozwoju jest właściwa i perspektywiczna.

Konsekwencja w działaniu Zarządu Spółki widoczna jest w ilości ciągle zwiększającego się grona klientów, sprzedaży rozwiązań własnych ze szczególnym naciskiem na rozwiązania wytworzone przez dział badawczo – rozwojowy a co najważniejsze również w wynikach finansowych. Perspektywy obecnie realizowanych kontraktów, projektów jak i planowanych projektów inwestycyjnych pozwalają nam pozytywnie patrzeć w przyszłość. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że obecna sytuacja światowa związana z pandemią, co prawda niesprzyjająca tradycyjnemu modelowi biznesu,   z całą pewnością „sprzyja” jednak rozwiązaniom i modelowi spółek innowacyjnych a w szczególności zakresowi  działalności Spółki Softblue SA. Wskazywać na to może niespotykane do tej pory tempo i konieczność cyfryzacji wielu obszarów życia lub coraz większą liczbą publikacji naukowych wskazujących na powiązanie smogu (obszar działalności Spółki Softblue SA.) z nasileniem skutków pandemii wirusa.

Zarząd Spółki liczy również na współpracę Akcjonariuszy i będzie zwiększał zaangażowanie w komunikacje z nimi, bo z myślą również o nich podejmuje się realizacji wyznaczanych sobie celów, gdyż sukces Spółki to również sukces jej Akcjonariuszy. 

 

Z wyrazami szacunku

Michał Kierul

Prezes Zarządu

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.