Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój działalności firmy, w tym także na realizację strategicznego projektu digitalizacji gry planszowej z portfolio Asmodee – światowego lidera rynku gier planszowych. Spółka podpisała w listopadzie umowę na digitalizację jednej z gier partnera, a środki z emisji wesprą tę realizację oraz inne kluczowe działania. Jednocześnie główni akcjonariusze Red Square Games podpisali nowe umowy lock-up, zobowiązując się do czasowego niezbywania 394 314 akcji, co stanowi 29,69% udziału w Spółce.
- Konsekwentnie dywersyfikujemy działalność Red Square Games, a do tego potrzebny jest dodatkowy kapitał. Pozyskane środki w wysokości 1 mln zł pomogą nam na dynamiczny rozwój działalności w nowych obszarach rynku - mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games.
Podwyższenie kapitału nastąpi w drodze emisji 60 tys. akcji na okaziciela serii H, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Cena emisyjna za jedną akcję wyniesie 16,80 zł. Wszystkie akcje serii H zostaną zaoferowane do objęcia większościowemu akcjonariuszowi Spółki, czyli Gravier Investment ASI S.A. Wyemitowane akcje zostaną pokryte wkładem pieniężnym w wysokości 1 008 000 zł. Połowa tej kwoty zostanie wpłacona do Spółki, jeszcze przed zarejestrowaniem podwyższenia kapitału zakładowego. Kolejna transza – w terminie do 28 lutego 2025 r. Akcjonariusze nie wykluczają kolejnego dokapitalizowania do końca 2027 roku.
Jednocześnie główni akcjonariusze Red Square Games, ogłosili lock-up posiadanych łącznie 394 314 akcjach Spółki. Prezes zarządu – Krzysztof Wolicki oraz członkowie Rady Nadzorczej – Karol Błażewski, Dawid Pałka, zobowiązali się do niezbywania posiadanych akcji do 30 maja 2025 r., przewodniczący Rady Nadzorczej – Michał Gołkowski, do 30 czerwca 2026 roku, natomiast Marcin Zahorowicz do 14 listopada 2026 r.
- Zawarte umowy lock-up pokazują, że kluczowi akcjonariusze spółki wierzą w jej potencjał i nie planują szybkiej sprzedaży swoich udziałów. Wspólnie dążymy do umocnienia pozycji spółki na rynku gier wideo i rozwijaniu współpracy z globalnymi partnerami. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami - dodaje Krzysztof Wolicki.
6 listopada br. Miała miejsce konsolowa premiera autorskiej gry spółki - SlavicPunk: Oldtimer. Tytuł zadebiutował na konsolach: PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz Xbox Series X i Xbox Series S.
- Mamy sygnały od Gaming Factory, konsolowego wydawcy „SlavicPunk: Oldtimer”, że sprzedaż gry po miesiącu obecności tytułu na nowych platformach, idzie zgodnie z planem i na tym etapie jest na bardzo zadowalającym poziomie. Wierzymy w ten projekt i długoterminowo planujemy go rozwijać. - informuje Krzysztof Wolicki.
W ramach umowy wydawniczej, Red Square Games przysługuje wynagrodzenie z tytułu portowania gry na platformy. Natomiast Gaming Factory jest odpowiedzialne za dystrybucję, promocję oraz marketing portowanej gry.

Logi rozszerza funkcje analizy nawyków i raportowania – nowe narzędzia wspierają współpracę pacjenta ze specjalistą w walce z insulinoopornością
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.