GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.
EcoVadis to rating oceniający działania i praktyki dostawców w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest stosowany w 150 krajach na całym świecie. Bierze pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem i ekologią, wymiar społeczny, w tym warunki pracy w firmie, zasady etyczne oraz charakter łańcucha dostaw.
Ocena opiera się na międzynarodowych standardach takich jak: Dziesięć Zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI), norma ISO 26000, plan działania CERES oraz Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka.
W najnowszym ratingu Grupa GLS znalazła się w gronie 6% najlepszych organizacji, a tylko jeden punkt dzieli ją od statusu złotego, który osiąga jedna na dwadzieścia aplikujących organizacji. W porównaniu do poprzedniego ratingu firma kurierska poprawiła swoje wyniki w kategoriach środowisko, praca i prawa człowieka oraz etyka, mimo że wymagania były tym razem większe.
– Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetowym celem oraz stałym elementem naszej strategii. EcoVadis pozwala zaprezentować nasze zaangażowanie w obszarach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a wyniki ratingu pokazują, że wybraliśmy właściwą drogę – mówi dr Anne Wiese, Manager Corporate Responsibility w Grupie GLS.
Dodajmy, że w branży logistycznej GLS znalazł się wśród 10% najlepszych firm, a pod względem rozwiązań ekologicznych nawet wśród 7% czołowych organizacji.
Ekologicznie na krótszych i dłuższych dystansach
Grupa GLS jest już po pierwszych, rozbudowanych i prowadzonych w rzeczywistych warunkach testach samochodów dostawczych w Niemczech i we Włoszech. W następnym etapie planuje budowę punktów ładowania tego rodzaju pojazdów, na razie w wybranych punktach. W całej Grupie GLS wiele krajów, takich jak Niemcy, Austria, Francja i Włochy, korzysta z pojazdów alternatywnych. Punkty ładowania dla tego typu samochodów zostały zainstalowane w wybranych lokalizacjach.
Na trasach długodystansowych z Polski do Niemiec GLS już teraz wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym, jak Iveco Stralis NP 460. W przypadku tego samochodu zużycie paliwa jest niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. Ten pojazd emituje również aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.
GLS wykorzystuje również zaawansowane systemy IT, dające możliwość automatyzacji procesów logistycznych, w tym optymalizacji tras transportu liniowego. Nowoczesne narzędzia planowania pozwalają w sposób bardzo wymierny oszczędzać zasoby, w tym zwiększać efektywność zużycia paliwa, a przez to ograniczać emisję gazów cieplarnianych.
Dotyczy to zresztą różnych ogniw łańcucha dostaw. Przykładowo - GLS zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę.
Z myślą o dostawie na tzw. ostatniej mili, GLS w Niemczech prowadzi ponad 20 testów różnego rodzaju pojazdów zero- lub niskoemisyjnych. W kilkunastu miastach europejskich sprawdza możliwości alternatywnych pojazdów – rowerów, w tym z elektrycznym wspomaganiem, i małych pojazdów elektrycznych, jak e-skutery. Najważniejszym atutem tego rodzaju pojazdów jest nie tylko zerowa emisja spalin i hałasu, lecz również ogromna elastyczność. Poruszający się nimi kurierzy nie tracą czasu w gęstym ruchu ulicznym, ani szukając miejsca postojowego. Mogą też zwinniej i szybciej poruszać się w obszarach zwartej zabudowy.
W przypadku rowerów transportowych mają też możliwość swobodnego wjazdu do stref zamkniętych dla innych pojazdów. Tak jest na przykład w Krakowie. W ścisłym centrum tego miasta znajduje się rozległy obszar wyłączony z ruchu kołowego. Właśnie tam od czerwca funkcjonuje pierwszy w Polsce rower kurierski, obsługujący przesyłki w ścisłym centrum Krakowa. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej przy firmowym punkcie Szybkiej Paczki GLS. Mówiąc precyzyjniej, jest to pojazd skonstruowany specjalnie do przewozu paczek kurierskich, kwalifikowany jako rower ze względu na wymiary i oczywiście rodzaj napędu.
Grupa GLS już od 2008 roku konsekwentnie wdraża inicjatywę Think Green.
– Dzisiaj jest to już dojrzała i kompleksowa strategia. Realizujemy ją w każdym aspekcie naszej działalności. Zaangażowanie w działania proekologiczne warto postrzegać jako proces i długofalową inwestycję, która przyniesie wymierne korzyści dla środowiska oraz otoczenia społecznego, ale także wzmocni firmę – podsumowuje dr Anne Wiese.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.