Komunikaty PR

GLS zagęszcza sieć operacyjną na północy i południu

2020-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Firma kurierska uruchamia trzy nowe filie – pod Starogardem Gdańskim, na północ od Warszawy w miejscowości Różan koło Ostrołęki oraz w Wodzisławiu Śląskim. GLS Poland dostosowuje swoją infrastrukturę bazową do rosnącego strumienia przesyłek i potrzeb e-commerce.

Zadaniem nowych filii jest uzupełnienie oraz dalsze wzmocnienie sieci operacyjnej firmy kurierskiej. – Lokalizacje zostały wybrane po starannej analizie. Gęsta sieć operacyjna pozwala stale usprawniać proces doręczeń i odbioru. Zależy nam na tym, by być „bliżej" klientów i sukcesywnie wzbogacać wachlarz opcji dostępnych na ostatniej mili. W kontekście rozwoju branży e-commerce jest to strategicznie ważny element nowoczesnych, czyli elastycznych usług kurierskich – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Dwie na północy, jedna na południu

We wrześniu otwarta została nowa filia GLS Poland w Rywałdzie, tuż obok Starogardu Gdańskiego. Obiekt ma 18 bram kurierskich, a jego przepustowość wynosi obecnie ok. 3,5 tys. przesyłek dziennie. Znajduje się w pobliżu węzła drogi krajowej 22 z autostradą A1. Oddział obsługuje okolice Malborka, Tczewa, Skwierzyny czy Elbląga, odciążając filię w Straszynie pod Gdańskiem.

Pod koniec października ruszy filia w Różanie, ok. 100 km na północ od Warszawy. Obiekt ma powierzchnię ponad 1400 m kw., został wyposażony w 31 bram kurierskich i docelowo może obsłużyć łącznie ok. 6000 paczek dzienne. Jest zlokalizowany w centralnym punkcie między filiami GLS w Warszawie, Białymstoku, Olsztynie, Ełku, Brodnicy i Płocku.

Kurierzy z oddziału w Różanie będą obsługiwali Ostrołękę, Łomżę, Przasnysz, Ciechanów czy Ostrów Mazowiecką. Filia znajduje się na skrzyżowaniu dróg krajowych DK60 i DK61, z dogodnym dojazdem do tych miejscowości. Poza tym, dzięki drodze S8, Różan jest bardzo dobrze skomunikowany z naszą regionalną sortownią w Wypędach pod Warszawą – mówi Artur Antos, dyrektor operacyjny Regionu Wschód GLS Poland.

Na początku listopada wystartuje filia w Wodzisławiu Śląskim, czyli w południowej części województwa śląskiego. Będzie dysponować 30 bramami kurierskimi. Obiekt ma pow. blisko 1000 m kw., zgodnie z prognozami w pierwszym etapie będzie obsługiwać ok. 4500 przesyłek dziennie. Przejmie część tras oddziałów w Czeladzi, Bielsku-Białej, a później odciąży też filię w Opolu. Z Wodzisławia kurierzy dotrą do Raciborza, Rybnika, Żor, Jastrzębia-Zdroju, a nawet w okolice Kędzierzyna-Koźla.

Początkowo planowaliśmy tu tylko punkt przeładunkowy, jednak potencjał tego obszaru, zwłaszcza liczba działających tu firm, a także możliwości optymalizacji kosztów operacyjnych, przekonały nas do otwarcia regularnej filii. Dodatkowo, obiekt w Wodzisławiu Śląskim można  rozbudować o kolejne 20 bram kurierskich w najbliższych latach – zapowiada Michał Dojcz, dyrektor operacyjny Regionu Południe.

Rośnie przepustowość na trasach krajowych i zagranicznych

W tym roku znacznie rozbudowana została również filia GLS w Poznaniu: teraz ma blisko dwa razy więcej bram kurierskich (jest ich 158), z 8 do 13 zwiększyła się liczba wahadłowych bram załadunkowych (z możliwością dodania kolejnych 7), więcej jest również wahadłowych bram rozładunkowych. Powierzchnia obiektu jest teraz większa łącznie o ok. 50%. Filia, działająca w tej lokalizacji od 2008 roku wraz z polską centralą firmy kurierskiej, jest dziś w stanie obsłużyć dwa razy więcej paczek niż przed rozbudową.

Obiekt jest w pełni przygotowany do tego, by w przyszłości przejąć funkcję samodzielnej sortowni regionalnej. W tym roku w poznańskiej filii GLS ruszyła też sortownia dla paczek eksportowych. Są stąd kierowane do krajów Europy Zachodniej.

Systematycznie rozbudowujemy naszą infrastrukturę bazową i optymalizujemy trasy transportu liniowego, zwiększając przepustowość sieci. Dostosowujemy się w ten sposób do rosnącego strumienia paczek, zarówno w ruchu krajowych, jak i transgranicznym – dodaje Małgorzata Markowska.

Natomiast w ubiegłym roku GLS Poland otworzył nowe filie w Tarnobrzegu, przy DK 9 łączącej  Warszawę i Rzeszów, oraz w Bielawie na Dolnym Śląsku.

Przypomnijmy, że w 2018 roku GLS Poland uruchomił swój największy oddział w Polsce, który jest w stanie obsłużyć średnio 90 tys. paczek dziennie pełni również funkcję sortowni regionalnej. Jest zlokalizowany we wspomnianych Wypędach pod Warszawą, z bardzo dogodnym dostępem do sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu. Centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych jest Stryków. Wraz z sortowniami regionalnymi w Bydgoszczy, we Wrocławiu, w Wypędach łączy polską i międzynarodową sieć GLS.

Dodajmy, że GLS systematycznie, już od 10 lat, rozwija również sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop (prowadzonych przez partnerów GLS). Ich liczba w całej Polsce przekroczyła 1300. W tym roku w Krakowie operator otworzył również swój drugi firmowy (tj. obsługiwany przez pracowników GLS) punkt Szybkiej Paczki. Pierwszy tego rodzaju punkt od 2019 r. działa w Poznaniu.

Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 40 krajów, w tym  USA i Kanadę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.