Komunikaty PR

Goodyear debiutuje w roli wyłącznego dostawcy opon dla nowej kategorii LMGT3

2024-02-26  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Przed Goodyear najważniejszy sezon w długodystansowych wyścigach, od czasu powrotu marki do tych zmagań w 2020 roku. Producent zadebiutuje w roli wyłącznego dostawcy opon dla nowej kategorii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC), dostarczając zupełnie nowe specyfikacje opon na suchą i mokrą nawierzchnię. Co ciekawe, każdy zestaw opon będzie mógł wykonywać podwójne przebiegi, czyli pracować przez co najmniej dwie godziny. W praktyce oznacza to zużycie mniejszej liczby opon z korzyścią dla środowiska.

Na oponach Goodyear pojedzie dziewięć najbardziej rozpoznawalnych marek samochodowych w wyścigach GT, które będą ze sobą rywalizować na kultowych torach na całym świecie. W czerwcu do 23 samochodów LMGT3 dołączy 16 maszyn LMP2, które w Le Mans będą ścigać się o koronę w wyścigach długodystansowych.

Wyścigi długodystansowe są dla Goodyear doskonałą okazją do testowania i późniejszego udoskonalania nowej generacji opon drogowych klasy UUHP, a prestiżowa impreza na torze wyścigowym pozwala zaprezentować najnowsze technologie całemu światu.

Prace rozwojowe nad zupełnie nową specyfikacją opon na potrzeby klasy LMGT3 rozpoczęto już w 2022 roku. Wielomiesięczny proces zakończył się opracowywaniem ogumienia zdolnego zaspokoić zróżnicowane potrzeby nowoczesnych pojazdów GT3. Na sezon 2024 przygotowano dwie specyfikacje opon na suchą nawierzchnię i jedną na mokrą nawierzchnię. Nowe ogumienie będzie musiało sprostać zróżnicowanym wyzwaniom na torach, od ekstremalnych temperatur w Bahrajnie, po trudne warunki Kataru i nieprzewidywalność Spa-Francorchamps.

Charakterystyka LMGT3 sprawia, że ta kategoria jest najlepsza do porównywania technologii, które są stosowane w drogowych oponach UUHP Goodyear. Opinie kierowców są cenną wskazówką dla zespołu projektantów i inżynierów Goodyear Racing, którzy opracowują opony z przeznaczeniem na tor.

Równie istotne są spostrzeżenia kierowców wyścigowych. Podczas ostatniego oficjalnego testu opon Goodyeara na torze Circuito Monteblanco w Hiszpanii przed nowym sezonem, grupa kierowców WEC wyraziła swoje zdanie na temat technologii opon, które, jak mają nadzieję, doprowadzą ich do zwycięstwa w 2024 roku.

 

 

Weteran Porsche chwali cykl rozwojowy Goodyeara

Richard Lietz jest fabrycznym kierowcą Porsche od 2007 r. W tym czasie brał udział we wszystkich wyścigach Le Mans, w których była obecna ta marka. Lietz dokładnie wie, czego wymaga odnoszący sukcesy zespół GT i wyrażał się w samych superlatywach o najnowszej wersji opony Goodyeara do LMGT3:

„Cykl rozwojowy Goodyear jest niesamowity. Inżynierowie wykonali świetną robotę, dostarczając wszystkim zespołom ogumienie, które radzi sobie w szerokim zakresie temperatur i startuje bez podgrzewaczy. To najtrudniejsze, o co można prosić, dlatego myślę, że opona, którą mamy teraz, jest dobrym punktem wyjścia. Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni,” podsumował czterokrotny zwycięzca Le Mans.

Michelle Gatting z Iron Dames czuje się pewnie z Goodyear

2023 rok był bardzo udany dla Iron Dames. Zespół odniósł spektakularne zwycięstwo, stając się pierwszym w historii w pełni kobiecym teamem, który triumfował w WEC podczas 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie.

Zapytana o zaangażowanie Goodyeara w nową erę wyścigów GT, zawodniczka Michelle Gatting wyjaśniła: „Dzięki nowej propozycji Goodyeara każdy zestaw opon będzie mógł wykonywać podwójne przebiegi, czyli pracować przez co najmniej dwie godziny. Jest to korzystne dla środowiska naturalnego, gdyż oznacza zużycie mniejszej liczby opon. Z pewnością jest to coś innego [niż to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni], ale Goodyear spisał się bardzo dobrze. Mamy świetne wyczucie tej opony, która daje nam pewność prowadzenia".

Kierowcy chwalą platformę LMGT3 Goodyeara

Podobnego zdania jest brytyjski kierowca Ben Barker, który w sezonie 2024 ma ścigać się najnowszym GT3 Forda w barwach zespołu Proton Racing. Zawodnik ten pochwalił postępy poczynione przez Goodyeara w stosunkowo krótkim czasie: „Zachowanie nowej opony jest bardzo podobne do tego, co już znamy. Szczerze mówiąc, ta opona jest mega, dlatego nie mogę się doczekać wypróbowania jej na różnych torach”.

„Współpraca z doświadczonymi kierowcami jest integralną częścią procesu rozwojowego nowych opon. Testy na torze pozwalają skalibrować tysiące godzin symulowanych danych i uzyskać od kierowców informacje zwrotne dotyczące tego, co jeszcze możemy ulepszyć w zakresie ogólnego zachowania i pewności prowadzenia opon. Dziękujemy kierowcom i producentom za współpracę i wspólne przygotowania. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć ich zmagania w nowym sezonie”, dodał Mike McGregor, kierownik programu wyścigów długodystansowych Goodyear Racing.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.