Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły się samochody premium i luksusowe, na które przypada prawie 65% tego rynku. Polacy są ważnymi klientami dla ekskluzywnych marek takich jak Mercedes-Maybach i chętnie korzystają z ich oferty, w tym opcji „szytych na miarę”, takich jak niestandardowe lakiery czy personalizowane dodatki. Dość wspomnieć, że w 2024 r. Polska była drugim rynkiem zbytu Maybachów w Europie.
Jak podaje raport KPMG, rynek dóbr luksusowych w Polsce dynamicznie się rozwija. Jego wartość w 2024 roku oszacowano na 55,6 mld zł, co oznacza 24,6% wzrost r/r. Pomimo wyzwań gospodarczych prognozy na najbliższe lata zapowiadają dalszy rozwój – do 58,6 mld zł w 2025 roku oraz przekroczenie 60 mld zł w 2026 roku.
Rosnące zainteresowanie dotyczy zarówno luksusowych produktów – na czele z samochodami (36 mld, czyli 64,8% całkowitej wartości rynku, i aż 34,8% wzrostu r/r), jak i unikalnych doświadczeń. Konsumenci doceniają nie tylko wyrafinowane artykuły, ale także wysokiej jakości wrażenia przy zakupie oraz możliwości personalizacji.
Równocześnie wzrasta liczba osób dobrze sytuowanych, w tym milionerów. Według danych izb skarbowych cytowanych przez „Wprost” w ubiegłym roku było ich w Polsce ponad 40 tysięcy (osoby zarabiające ponad 1 mln zł rocznie).
Producenci samochodów wychodzą naprzeciw trendom i oczekiwaniom wymagającego klienta. Przykład: gama topowych modeli Mercedes-Benz, która obejmuje wyjątkowo szerokie portfolio, od modeli z linii S oraz sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G, która łączy luksus ze swobodą podróżowania także poza utartymi szlakami.
„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy. Naszą ostatnią nowością jest Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series, który łączy wyrafinowany design i najwyżej próby wykończenie z niespotykanym komfortem jazdy pod gołym niebem” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.
Przedstawiciele Mercedesa mówią, że chcą budować najbardziej pożądane samochody świata, a ich celem jest również generowanie wzrostu sprzedaży wysokomarżowych modeli – właśnie tych najbardziej luksusowych. W realizacji tego celu pomagają im nie tylko regularne modele. Wśród koneserów motoryzacji niezmiennie cenione są niewielkie serie specjalnych aut, które mają szczególnie kolekcjonerski status. Niemiecki producent zapowiedział całą linię takich pojazdów, o nazwie Matros. Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.
Kolejną dźwignią rozwoju sprzedaży luksusowych samochodów i odpowiadania na potrzeby klientów jest szeroko pojęta personalizacja. Za odpowiednią opłatą można dziś wybrać niestandardowy lakier lub kolor tapicerki czy grawerowane napisy, które sprawią, że nasz samochód będzie naprawdę unikatowy. W Mercedesie takie opcje dostępne są w ramach programu indywidualizacji MANUFAKTUR, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością.
Już teraz wybrane topowe modele są dostępne w kilkudziesięciu kolorach lakieru, które obejmują szczególnie zjawiskowe matowe wykończenia oraz klasyczne odcienie z dawnej palety Mercedesa, a także w nawet ponad 20 tonacjach wykończenia wnętrza – na przykład zaktualizowana Klasa S oferuje ich aż 25. Kolejną nowością jest technologia lakierowania pikselowego (tzw. PixelPaint), która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Jako pierwszy korzysta z niej nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series z efektownym wzorem na przedniej pokrywie. Cena: od 1,285 mln zł.
Źródło: Mercedes-Benz AG

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.