Goodyear gotowy na nowy sezon wyścigów pojazdów ciężarowych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zmagania na węgierskim torze Hungaroring zainaugurowały kolejny sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (ETRC). Szesnastu pretendentów do tytułu mistrzowskiego powalczy ze sobą podczas 7 imprez i 30 wyścigów, a wszyscy pojadą na specjalnie opracowanych oponach Goodyear do pojazdów ciężarowych. Na czele stawki stoi sześciokrotny mistrz Jochen Hahn, a faworytem jest dwukrotny mistrz Norbert Kiss, pilotujący ciężarówkę MAN.
Goodyear jest częścią świata ETRC od prawie dwóch dekad. Opony dostarczane wszystkim rywalizującym zespołom są w stanie przenieść ogromny moment obrotowy wynoszący 5500 Nm, który pozwala rozpędzić ciężarówki od 0 do 100 km/h w zaledwie pięć sekund.
Wspieranie nowych talentów
Producent opon z dumą kontynuuje wsparcie dla nowych talentów w ETRC poprzez „Puchar Goodyear”, promujący przyszłe gwiazdy kierownicy.
Ta specjalna kategoria została stworzona z myślą o mniej doświadczonych kierowcach w ETRC i nie dotyczy byłych mistrzów i pierwszej ósemki z poprzedniego sezonu. Daje to początkującym kierowcom możliwość zwrócenia na siebie uwagi mediów i szansę na równą rywalizację o własne nagrody i punkty.
Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie, powiedział: „Goodyear jest w czołówce światowego motorsportu, od dawna angażujemy się w ETRC i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promowaniu i wyróżnianiu młodych talentów. Puchar Goodyear pozwoli zwrócić większą uwagę na te przyszłe gwiazdy, ich sponsorów i partnerów.”
Georg Fuchs i Rolf Werner, dyrektorzy generalni Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych ETRA, dodali: „Bardzo się cieszymy, że możemy ponownie powitać Goodyear jako sponsora tytularnego Pucharu Promotora i podkreślić tym samym partnerstwo i wsparcie tego producenta dla europejskich społeczności wyścigów pojazdów ciężarowych.”
Wiedza z toru wyścigowego
Opony Goodyear wykorzystywane podczas wyścigów pojazdów ciężarowych mają taki sam rozmiar 315/70R22.5 i taki sam karkas jak wiele produktów Goodyear do transportu drogowego, ale wyróżniają się asymetryczną konstrukcją. Została ona zoptymalizowana w celu uzyskania najlepszego rozkładu nacisku w kontakcie z podłożem, wyższej wytrzymałości i lepszych osiągów. Rowki o średnicy 5,1 mm umożliwiają skuteczne odprowadzanie wody, a w połączeniu ze sztywną konstrukcją i powierzchnią styku bieżnika z asfaltem wynoszącą 89% zapewniają optymalną przyczepność, hamowanie i trakcję na suchej nawierzchni.
Opony wyścigowe są opracowywane przez ten sam zespół, który na co dzień pracuje nad zaawansowanymi technologicznie oponami Goodyear do pojazdów ciężarowych, w tym nad uznanymi seriami KMAX-GEN 2 i FUELMAX-GEN 2. „Oznacza to, że wiedza zdobyta na torze wyścigowym i na drodze może być łatwo i szybko wymieniana między ekspertami, co pomaga Goodyear utrzymać pozycję lidera w rozwoju opon do pojazdów ciężarowych. W warunkach drogowych opony Goodyear muszą sprostać wymaganiom flot o dużym przebiegu, a przy tym być mocne i trwałe, aby ograniczyć przestoje, a dodatkowo powinny być przystosowane do intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich. W oponach tych zastosowano rozwiązania technologiczne zaczerpnięte z doświadczeń Goodyear w ETRC. Wyścigi dają naszym inżynierom wgląd w reakcję zaawansowanych materiałów na uderzenia o krawężnik z dużą prędkością, wysokie temperatury, intensywne hamowanie i ogromne momenty obrotowe.” – dodał Szymański.
Wyścigi ogólnoeuropejskie
Kolejne zmagania odbędą się na niemieckim torze Nürburgring, gdzie rozegrane zostaną dwie rundy po cztery wyścigi, następnie karawana wyścigowa przeniesie się do czeskiego Most, a potem spotka się w Zolder (Belgia), Le Mans (Francja), Jarama (Hiszpania) i Misano (Włochy).
Kluczem do sukcesu ETRC są fani: przyciąga ich hałas i dramaturgia toru pełnego przygotowanych do wyścigu ciężarówek o mocy 1500 KM, opartych na drogowych ciągnikach siodłowych 4x2.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie FIA European Truck Racing Championship (fiaetrc.com).

NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.