Goodyear i PURE ETCR ruszają do akcji
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Pierwszy wyścig PURE ETCR już w ten weekend.
- Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla serii elektrycznych.
- Wyjątkowy format i specjalny bieżnik opony Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR.
Po intensywnych przygotowaniach, w najbliższy weekend we włoskim Vallelunga zadebiutuje pierwsza na świecie seria wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek. Jako wyłączny dostawca opon i partner-założyciel PURE ETCR, Goodyear jest w czołówce rozwoju tej nowej i najbardziej nowatorskiej dyscypliny motorsportu.
Goodyear dołączył do PURE ETCR jako partner-założyciel tych mistrzostw na początku 2020 roku. Od tego czasu producent opon współpracował bezpośrednio z promotorem tego wydarzenia, Eurosport Events i zespołami, aby przygotować się do inauguracyjnego sezonu w tym roku. Innowacyjny format, z krótkimi, ostrymi "bitwami" zamiast tradycyjnych wyścigów, już wzbudził zainteresowanie fanów na całym świecie.
Runda w Vallelunga rozpoczyna sezon 2021. Następne zmagania odbędą się na najwyższej klasy obiektach wyścigowych jak MotorLand, Aragón i Hungaroring, a także na torze ulicznym w Kopenhadze. Rywalizację zakończy wyścig w Korei Południowej na torze Inje Speedium. Na linii startu staną specjalnie zbudowane elektryczne wyścigówki CUPRA i Hyundai, jak również samochód na bazie Alfa Romeo Giulia od włoskiego prywatnego kierowcy Romeo Ferrarisa.
Wyjątkowe samochody dla wyjątkowej serii
Imponujące dane ze świata PURE ETCR mówią same za siebie. Te w pełni elektryczne samochody turystyczne z napędem na tylne koła są nie tylko rewolucyjne pod względem układu napędowego, to zarazem najpotężniejsze samochody turystyczne startujące obecnie w wyścigach. Każdy z nich wytwarza moc 500 kW (670 KM) z połączonego elektrycznego układu napędowego zamontowanego w nadwoziu charakterystycznym dla danego producenta.
Rezultatem jest szybkie tempo i natychmiastowy moment obrotowy, a także odpowiednio dobrany format wyścigu. Każdy wyścig będzie miał maksymalnie 25 km długości, a kierowcy ustawią się za bramkami startowymi na torze. Następnie będą się ścigać na krótkich torach w serii rund bojowych, aby po Super Finale wyłonić Króla lub Królową weekendu.
Na potrzeby tych najbardziej innowacyjnych mistrzostw Goodyear dostarczy do każdego samochodu opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR w jednej specyfikacji, przeznaczone do jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Produkcja jednej mieszanki opon pomaga PURE ETCR osiągnąć cel, jakim jest zminimalizowanie transportu, ponieważ Goodyear przewozi mniej opon na każde zawody.
Sebastian Trinks, dyrektor ds. udziału Goodyear w wyścigach PURE ETCR i WTCR, wyjaśnił: „Mamy szczęście, że dzięki współpracy z Eurosport Events w ramach programów PURE ETCR i WTCR mamy dobre relacje. Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, produkujemy tylko jedną specyfikację opon, co oznacza, że wytwarzamy i transportujemy mniejszą liczbę opon. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tej elektrycznej podróży i tak innowacyjnego sposobu na pokazanie potencjału aut elektrycznych. Liczba pojazdów elektrycznych na drogach rośnie z dnia na dzień, a Goodyear produkuje opony spełniające ich potrzeby.”
Przygotowania do weekendu
Trinks dzieli się swoimi spostrzeżeniami przed wyścigiem na torze Vallelunga, który jest już bardzo dobrze znany zarówno zespołom, jak i Goodyearowi. „W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespoły wykonały wiele testów w Vallelunga, w tym większość ostatnich prac rozwojowych nad samochodami. Bardzo dobrze znają ten tor i jego układ.”
„Nasza wyścigowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR z bieżnikiem zebrała wiele pozytywnych opinii, zwłaszcza od doświadczonych kierowców. Nie możemy się już doczekać pierwszego wyścigu w Vallelunga i pozostałych w nadchodzących miesiącach. Wspólne zawody z WTCR, gdzie Goodyear jest również wyłącznym dostawcą opon, będą szczególnie wyjątkowe, podobnie jak tor uliczny w Kopenhadze.”

NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.