Komunikaty PR

Goodyear jedzie po więcej z SAP S/4HANA. Producent opon Dębica tworzy inteligent

2020-07-09  |  13:08
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania 07 ( 0.02 MB )

Czy uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja pomagają w sprostaniu nowym wymaganiom biznesowym? Jakie korzyści niesie zastosowanie cyfrowej platformy biznesowej SAP S/4HANA? Jeden z czołowych producentów opon na świecie – Goodyear - tworzy inteligentne przedsiębiorstwo przy wsparciu narzędzi SAP.

Z raportu 2020 State of Enterprise Machine Learning wynika, że obniżenie kosztów jest jednym z punktów, który nabiera na znaczeniu wraz z rozwojem firmy - twierdzi tak 38 proc. badanych. Natomiast w Artificial Intelligence Index Report 2019 58 proc. ankietowanych dużych przedsiębiorstw deklaruje, że korzysta ze sztucznej inteligencji w co najmniej jednej z wykonywanych funkcji. Obie te kwestie są ze sobą sprzężone - zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w przedsiębiorstwie przyczynia się do optymalizacji kosztów.

Goodyear ewoluuje cyfrowo

Trzeci pod względem wielkości światowy producent opon Goodyear przy wsparciu narzędzi od SAP tworzy inteligentne przedsiębiorstwo. Dotychczas marka korzystała z odrębnych systemów ERP w poszczególnych regionach, których celem było wspieranie własnych jednostek biznesowych, jednak marka zdecydowała się na przejście na platformę SAP S/4HANA.

- Pracujemy w 52 fabrykach rozmieszczonych na terenie 22 krajów. Narzędzia od SAP pomagają nam w scentralizowaniu naszej wewnętrznej struktury wsparcia, zharmonizowaniu architektury aplikacji w każdym z naszych zakładów produkcyjnych. SAP także zapewnia nam pomoc w zdefiniowaniu oraz ułożeniu strategicznych działań, by Goodyear dążyło w kierunku inteligentnego przedsiębiorstwa – mówi Horst Ebert, wiceprezes Global IT z Goodyear.

Jednym z czynników, dla których twórca takich brandów jak Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava zdecydował się na ujednolicenie wewnętrznych narzędzi jest zapowiedziane przez SAP wygaszenie wsparcia dla SAP ERP Central Component do 2025 r.  – platformy, z której dotychczas korzystali. Nowe rozwiązania torują przed Goodyear’em wizję inteligentnego przedsiębiorstwa, które sprawnie odpowiada na potrzeby biznesowe i rynkowe.

Wizja lepszego jutra

Marka Goodyear oceniła możliwości i korzyści, które osiągnie po wprowadzeniu SAP S/4HANA, po czym zdecydowała się na podjęcie odpowiednich kroków. Pierwsze z narzędzi wprowadzonych w struktury firmy dotyczą kwestii finansowych. Już w 2019 r. marka wdrożyła podstawy techniczne, a obecnie system jest przystosowywany do przejęcia nowych procesów. Dzięki temu rozwiązaniu Goodyear wprowadza globalne standardy i jednocześnie uzyskuje wgląd w dane finansowe w czasie rzeczywistym.

- W kwestii wdrożenia nowego systemu zdecydowaliśmy się na zastosowanie podejścia hybrydowego – ponieważ w strukturach Goodyear wykorzystujemy wiele systemów ERP – często jest to uzależnione od zróżnicowań na rynkach, które wynika z odmiennego położenia geograficznego. Pierwszym wdrożeniem w obrębie całej organizacji, którego się podjęliśmy, była implementacja funkcjonalności dotyczących finansów na platformie S/4HANA. Chcieliśmy ten proces zglobalizować i ujednolicić. Jednak nie przenosimy wszystkich naszych procesów biznesowych do jednego poziomu, a raczej dokonujemy konwersji danych wykorzystywanych przez nas w dotychczasowych systemach ERP – mówi Horst Ebert.

System finansowy, to zaledwie początek cyfrowej ewolucji marki Goodyear. Producent opon planuje wprowadzić jak najwięcej rozwiązań chmurowych w strukturach swojej organizacji, by usprawnić procesy biznesowe, ujednolicić standardy i procedury, by zapewnić większą elastyczność i przejrzystość działań.

Aktualnie Goodyear korzysta ze wsparcia SAP w zakresie zarządzania i monitorowania finansów, jednak na ten rok planowane jest także wdrożenie wsparcia w zakresie scentralizowanych zakupów. Marka jest zainteresowana także SAP Analytics Cloud, by wykonywać analizy w czasie rzeczywistym i usprawnić proces planowania. Ponadto rozwiązania SAP Success Factors, SAP Concur, SAP Fieldglass również są integrowane przez Goodyear, a zapotrzebowanie na takie narzędzia jest w trakcie wewnętrznej oceny.

Rozwiązania te nie są wdrażane w chmurze publicznej, a w Enterprise Cloud – wewnętrznej chmurze korporacyjnej. Takie działanie pozwala na skoncentrowaniu się na wewnętrznych możliwościach usprawnienia kluczowych dla firmy procesów, oddając zakres zarządzania platformą dostawcy, czyli marce SAP.

Narzędzia, które dają więcej

- Po zaimplementowaniu rozwiązania dostępność do informacji okazała się niesamowita. Po raz pierwszy w historii możemy korzystać z porównywalnych danych z całego świata z pełną przejrzystością szczegółów nawet najniższego szczebla.  Nasi specjaliści finansowi nie muszą już podejmować decyzji na podstawie raportów z przeszłości. Dziś dane o tym co dzieje się w branży, otrzymują w czasie rzeczywistym. Pozwala im to na podejmowanie lepszych decyzji popartych najświeższymi informacjami – mówi Horst Ebert z Goodyear. – Co więcej, precyzja systemu finansowego jest naprawdę imponująca. Do nowego systemu wprowadziliśmy 5 mld rekordów pozycji dziennika uniwersalnego, a różnica zaokrągleń wyniosła zero – dodaje.

Wdrożenie jakichkolwiek dostępnych cyfrowych rozwiązań mija się z celem. Jednak wprowadzenie narzędzi odpowiadających na potrzeby przedsiębiorstwa może przynieść szereg korzyści, które następnie przełożą się na osiągane wyniki. Jednym z najważniejszych czynników do zaplanowania wdrożenia odpowiedniego systemu jest dobre rozumienie. Dzięki pełnemu przyswojeniu funkcji narzędzia, można w pełni wykorzystać jego potencjał. Zaś na etapie implementacji konieczne jest wsparcie kadry zarządzającej i przygotowanie pracowników do korzystania z nowego systemu. Wewnętrzne wyszkolenie specjalistów IT zapewnia przedsiębiorstwu pewność, że inteligentne rozwiązanie, z którego korzystają, jest eksploatowane w 100 procentach i zapewnia maksymalny zysk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Przyjęcie strategii multicloud: dlaczego 71% sektora finansowego mówi „tak”? Biuro prasowe
2024-04-19 | 12:30

Przyjęcie strategii multicloud: dlaczego 71% sektora finansowego mówi „tak”?

W dzisiejszym szybko rozwijającym się świecie technologii, sektor finansowy stoi przed wyjątkowymi wyzwaniami i możliwościami. Według raportu State of Application Strategy opracowanego
IT i technologie Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
2024-04-19 | 11:00

Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens

Universal Robots (UR), wiodąca na świecie firma produkująca roboty współpracujące (coboty), zintegrowała interfejs SRCI (ang. Standard Robot Command Interface,  standardowy
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 ICT IoT — zasilacz UPS, którego obsłużysz za pomocą smartfo
2024-04-19 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 ICT IoT — zasilacz UPS, którego obsłużysz za pomocą smartfo

W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się produkty z kategorii Internet of Things. Jak się okazuje, zaliczyć do nich możemy nawet zasilacze awaryjne, a PowerWalker VFI

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.