Goodyear jedzie po więcej z SAP S/4HANA. Producent opon Dębica tworzy inteligent
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Czy uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja pomagają w sprostaniu nowym wymaganiom biznesowym? Jakie korzyści niesie zastosowanie cyfrowej platformy biznesowej SAP S/4HANA? Jeden z czołowych producentów opon na świecie – Goodyear - tworzy inteligentne przedsiębiorstwo przy wsparciu narzędzi SAP.
Z raportu 2020 State of Enterprise Machine Learning wynika, że obniżenie kosztów jest jednym z punktów, który nabiera na znaczeniu wraz z rozwojem firmy - twierdzi tak 38 proc. badanych. Natomiast w Artificial Intelligence Index Report 2019 58 proc. ankietowanych dużych przedsiębiorstw deklaruje, że korzysta ze sztucznej inteligencji w co najmniej jednej z wykonywanych funkcji. Obie te kwestie są ze sobą sprzężone - zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w przedsiębiorstwie przyczynia się do optymalizacji kosztów.
Goodyear ewoluuje cyfrowo
Trzeci pod względem wielkości światowy producent opon Goodyear przy wsparciu narzędzi od SAP tworzy inteligentne przedsiębiorstwo. Dotychczas marka korzystała z odrębnych systemów ERP w poszczególnych regionach, których celem było wspieranie własnych jednostek biznesowych, jednak marka zdecydowała się na przejście na platformę SAP S/4HANA.
- Pracujemy w 52 fabrykach rozmieszczonych na terenie 22 krajów. Narzędzia od SAP pomagają nam w scentralizowaniu naszej wewnętrznej struktury wsparcia, zharmonizowaniu architektury aplikacji w każdym z naszych zakładów produkcyjnych. SAP także zapewnia nam pomoc w zdefiniowaniu oraz ułożeniu strategicznych działań, by Goodyear dążyło w kierunku inteligentnego przedsiębiorstwa – mówi Horst Ebert, wiceprezes Global IT z Goodyear.
Jednym z czynników, dla których twórca takich brandów jak Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava zdecydował się na ujednolicenie wewnętrznych narzędzi jest zapowiedziane przez SAP wygaszenie wsparcia dla SAP ERP Central Component do 2025 r. – platformy, z której dotychczas korzystali. Nowe rozwiązania torują przed Goodyear’em wizję inteligentnego przedsiębiorstwa, które sprawnie odpowiada na potrzeby biznesowe i rynkowe.
Wizja lepszego jutra
Marka Goodyear oceniła możliwości i korzyści, które osiągnie po wprowadzeniu SAP S/4HANA, po czym zdecydowała się na podjęcie odpowiednich kroków. Pierwsze z narzędzi wprowadzonych w struktury firmy dotyczą kwestii finansowych. Już w 2019 r. marka wdrożyła podstawy techniczne, a obecnie system jest przystosowywany do przejęcia nowych procesów. Dzięki temu rozwiązaniu Goodyear wprowadza globalne standardy i jednocześnie uzyskuje wgląd w dane finansowe w czasie rzeczywistym.
- W kwestii wdrożenia nowego systemu zdecydowaliśmy się na zastosowanie podejścia hybrydowego – ponieważ w strukturach Goodyear wykorzystujemy wiele systemów ERP – często jest to uzależnione od zróżnicowań na rynkach, które wynika z odmiennego położenia geograficznego. Pierwszym wdrożeniem w obrębie całej organizacji, którego się podjęliśmy, była implementacja funkcjonalności dotyczących finansów na platformie S/4HANA. Chcieliśmy ten proces zglobalizować i ujednolicić. Jednak nie przenosimy wszystkich naszych procesów biznesowych do jednego poziomu, a raczej dokonujemy konwersji danych wykorzystywanych przez nas w dotychczasowych systemach ERP – mówi Horst Ebert.
System finansowy, to zaledwie początek cyfrowej ewolucji marki Goodyear. Producent opon planuje wprowadzić jak najwięcej rozwiązań chmurowych w strukturach swojej organizacji, by usprawnić procesy biznesowe, ujednolicić standardy i procedury, by zapewnić większą elastyczność i przejrzystość działań.
Aktualnie Goodyear korzysta ze wsparcia SAP w zakresie zarządzania i monitorowania finansów, jednak na ten rok planowane jest także wdrożenie wsparcia w zakresie scentralizowanych zakupów. Marka jest zainteresowana także SAP Analytics Cloud, by wykonywać analizy w czasie rzeczywistym i usprawnić proces planowania. Ponadto rozwiązania SAP Success Factors, SAP Concur, SAP Fieldglass również są integrowane przez Goodyear, a zapotrzebowanie na takie narzędzia jest w trakcie wewnętrznej oceny.
Rozwiązania te nie są wdrażane w chmurze publicznej, a w Enterprise Cloud – wewnętrznej chmurze korporacyjnej. Takie działanie pozwala na skoncentrowaniu się na wewnętrznych możliwościach usprawnienia kluczowych dla firmy procesów, oddając zakres zarządzania platformą dostawcy, czyli marce SAP.
Narzędzia, które dają więcej
- Po zaimplementowaniu rozwiązania dostępność do informacji okazała się niesamowita. Po raz pierwszy w historii możemy korzystać z porównywalnych danych z całego świata z pełną przejrzystością szczegółów nawet najniższego szczebla. Nasi specjaliści finansowi nie muszą już podejmować decyzji na podstawie raportów z przeszłości. Dziś dane o tym co dzieje się w branży, otrzymują w czasie rzeczywistym. Pozwala im to na podejmowanie lepszych decyzji popartych najświeższymi informacjami – mówi Horst Ebert z Goodyear. – Co więcej, precyzja systemu finansowego jest naprawdę imponująca. Do nowego systemu wprowadziliśmy 5 mld rekordów pozycji dziennika uniwersalnego, a różnica zaokrągleń wyniosła zero – dodaje.
Wdrożenie jakichkolwiek dostępnych cyfrowych rozwiązań mija się z celem. Jednak wprowadzenie narzędzi odpowiadających na potrzeby przedsiębiorstwa może przynieść szereg korzyści, które następnie przełożą się na osiągane wyniki. Jednym z najważniejszych czynników do zaplanowania wdrożenia odpowiedniego systemu jest dobre rozumienie. Dzięki pełnemu przyswojeniu funkcji narzędzia, można w pełni wykorzystać jego potencjał. Zaś na etapie implementacji konieczne jest wsparcie kadry zarządzającej i przygotowanie pracowników do korzystania z nowego systemu. Wewnętrzne wyszkolenie specjalistów IT zapewnia przedsiębiorstwu pewność, że inteligentne rozwiązanie, z którego korzystają, jest eksploatowane w 100 procentach i zapewnia maksymalny zysk.
Dyrektorzy IT a, sztuczna inteligencja - dużo obaw, braki w wiedzy i przeszkody
Sukces firmy tkwi w nowoczesnym sprzęcie IT
Tytan Steel – nowa lampa przemysłowa od Lena Lighting
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.
IT i technologie
Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.
Infrastruktura
Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
Branżę energetyczną w całej Europie, także w Polsce, czeka szeroko zakrojona zielona transformacja. Tymczasem w ciągu ostatnich 30 lat dokonywano bardzo mało inwestycji w tym sektorze, a wykonawcy zajmujący się budową infrastruktury borykają się z niedostatkiem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Przyciąganie pracowników i szkolenie ich jest utrudnione przez niepewność zamówień w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.