Goodyear z nową technologią na Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Podczas jubileuszowej, setnej edycji wyścigu Le Mans, który odbędzie się już w najbliższy weekend 10-11 czerwca, Goodyear po raz pierwszy zastosuje opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym. Zostaną one zamontowane w Chevrolecie Camaro ZL1 Next Gen NASCAR, czyli pojeździe zespołu Garage 56, którego partnerem jest Goodyear.
Opony Goodyear Racing są wyposażone w innowacyjny pasywny czujnik, umieszczony w ich wnętrzu na etapie produkcji, który nie wymaga baterii. Praca czujnika będzie wspomagana przez Goodyear Sightline, inteligentną technologię opracowaną przez inżynierów marki, która będzie dostarczać dane o oponach w czasie rzeczywistym do zespołu Hendrick Motorsports w trakcie całego wyścigu. Dzięki temu Inżynierowie i kierowcy będą mogli wykorzystać pozyskane dane o ciśnieniu i temperaturze opon, aby zoptymalizować ustawienia pojazdu w czasie rzeczywistym.
„Opony są jedynym łącznikiem pojazdu z nawierzchnią, dlatego pobierane z nich w czasie rzeczywistym dane mogą dać ogromną wiedzę, jak poprawić osiągi w najbardziej wyczerpujących warunkach i pomóc zbudować realną przewagę w wyścigu. Jesteśmy dumni, że nasze inteligentne opony potrafią uwolnić ten potencjał w sportach motorowych, a współpraca z NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroletem przy projekcie Garage 56 była dla nas zaszczytem,” powiedział Rich Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyear.
Oprócz inteligentnych opon, zespół Garage 56 będzie miał do dyspozycji również trzy przygotowane specjalnie dla niego specyfikacje opon, dostosowane do zmiennych warunków pogodowych.
• Opony do jazdy na suchej nawierzchni, które zapewniają wysoki poziom wytrzymałości i przyczepności.
• Opony pośrednie, przystosowane do jazdy w warunkach mgły lub lekkiego deszczu. Ich zadaniem jest wsparcie kierowcy w osiągnięciu maksymalnego potencjału w niesprzyjających warunkach pogodowych.
• Opony na mokrą nawierzchnię, do zastosowania w trakcie ulewnego deszczu. Wyposażone w specjalny wzór bieżnika, który poprawia odprowadzanie wody z punktu styku opony z nawierzchnią, a bardziej miękka mieszanka bieżnika pomaga utrzymać przyczepność przy niższej temperaturze toru.
Wszystkie opony Goodyeara do pojazdu Garage 56 zostały wyprodukowane ręcznie w głównej fabryce marki zlokalizowanej w Akron w stanie Ohio, tuż obok Centrum Innowacji.
Garage 56 napisze nowy rozdział historii NASCAR w Le Mans
Za kierownicą Chevroleta Camaro ZL1 NASCAR Next Gen zasiądą siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button. Start w najtrudniejszym wyścigu długodystansowym poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kierowcy i inżynierowie sprawdzali możliwości opon Goodyear podczas dziesięciu rund testowych w ośmiu lokalizacjach, przejeżdżając łącznie ponad 12 tys. kilometrów.
Projekt Garage 56 jest wynikiem współpracy NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevroleta i Goodyeara, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR. Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii.
W Le Mans Goodyear dostarczy opony nie tylko pojazdowi Garage 56, ale także wszystkim zespołom startującym w klasie LMP2.
Te innowacyjne opony są najnowszym elementem długiej tradycji Goodyeara jako lidera w dziedzinie technologii. Od 1898 r. producent napędza mobilność zgodnie z hasłem More Driven. W tym roku firma świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które poruszają świat.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.