Komunikaty PR

Goodyear z nową technologią na Le Mans

2023-06-05  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Podczas jubileuszowej, setnej edycji wyścigu Le Mans, który odbędzie się już w najbliższy weekend 10-11 czerwca, Goodyear po raz pierwszy zastosuje opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym. Zostaną one zamontowane w Chevrolecie Camaro ZL1 Next Gen NASCAR, czyli pojeździe zespołu Garage 56, którego partnerem jest Goodyear.

Opony Goodyear Racing są wyposażone w innowacyjny pasywny czujnik, umieszczony w ich wnętrzu na etapie produkcji, który nie wymaga baterii. Praca czujnika będzie wspomagana przez Goodyear Sightline, inteligentną technologię opracowaną przez inżynierów marki, która będzie dostarczać dane o oponach w czasie rzeczywistym do zespołu Hendrick Motorsports w trakcie całego wyścigu. Dzięki temu Inżynierowie i kierowcy będą mogli wykorzystać pozyskane dane o ciśnieniu i temperaturze opon, aby zoptymalizować ustawienia pojazdu w czasie rzeczywistym.

„Opony są jedynym łącznikiem pojazdu z nawierzchnią, dlatego pobierane z nich w czasie rzeczywistym dane mogą dać ogromną wiedzę, jak poprawić osiągi w najbardziej wyczerpujących warunkach i pomóc zbudować realną przewagę w wyścigu. Jesteśmy dumni, że nasze inteligentne opony potrafią uwolnić ten potencjał w sportach motorowych, a współpraca z NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroletem przy projekcie Garage 56 była dla nas zaszczytem,” powiedział Rich Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyear.

Oprócz inteligentnych opon, zespół Garage 56 będzie miał do dyspozycji również trzy przygotowane specjalnie dla niego specyfikacje opon, dostosowane do zmiennych warunków pogodowych.

•             Opony do jazdy na suchej nawierzchni, które zapewniają wysoki poziom wytrzymałości i przyczepności.

•             Opony pośrednie, przystosowane do jazdy w warunkach mgły lub lekkiego deszczu. Ich zadaniem jest wsparcie kierowcy w osiągnięciu maksymalnego potencjału w niesprzyjających warunkach pogodowych.

•             Opony na mokrą nawierzchnię, do zastosowania w trakcie ulewnego deszczu. Wyposażone w specjalny wzór bieżnika, który poprawia odprowadzanie wody z punktu styku opony z nawierzchnią, a bardziej miękka mieszanka bieżnika pomaga utrzymać przyczepność przy niższej temperaturze toru.  

Wszystkie opony Goodyeara do pojazdu Garage 56 zostały wyprodukowane ręcznie w głównej fabryce marki zlokalizowanej w Akron w stanie Ohio, tuż obok Centrum Innowacji.

Garage 56 napisze nowy rozdział historii NASCAR w Le Mans

Za kierownicą Chevroleta Camaro ZL1 NASCAR Next Gen zasiądą siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button. Start w najtrudniejszym wyścigu długodystansowym poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kierowcy i inżynierowie sprawdzali możliwości opon Goodyear podczas dziesięciu rund testowych w ośmiu lokalizacjach, przejeżdżając  łącznie ponad 12 tys. kilometrów.

Projekt Garage 56 jest wynikiem współpracy NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevroleta i Goodyeara, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR. Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii.

W Le Mans Goodyear dostarczy opony nie tylko pojazdowi Garage 56, ale także wszystkim zespołom startującym w klasie LMP2.

Te innowacyjne opony są najnowszym elementem długiej tradycji Goodyeara jako lidera w dziedzinie technologii. Od 1898 r. producent napędza mobilność zgodnie z hasłem More Driven. W tym roku firma świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które poruszają świat. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.