Alstom: Sławomir Nalewajka powołany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego
Alstom powołał Sławomira Nalewajkę na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich. W nowej roli Sławomir Nalewajka będzie odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi i klientami, rozwój sprzedaży, strategię rynkową, zarządzanie działalnością zakładów produkcyjnych Alstom oraz za zapewnienie realizacji projektów na najwyższym poziomie. Nominacja ma na celu dalsze wzmacnianie pozycji firmy w Europie Środkowej i Wschodniej oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej w tym strategicznym dla grupy Alstom regionie.
"Polska jest nie tylko jednym z priorytetowych rynków Grupy, ale także kluczowym krajem w całym klastrze Europy Środkowej i Wschodniej. Skupiamy się na rozwoju polskich zakładów i zwiększaniu naszej obecności oraz silnej pozycji na tym rynku. Sławomir wnosi do naszych struktur wszechstronne lokalne i międzynarodowe doświadczenie. Jestem przekonany, że jego wysokie kwalifikacje i sprawdzone umiejętności pozwolą mu skutecznie prowadzić nasz biznes w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich oraz przyczynią się do wielu sukcesów firmy w przyszłości”, powiedział Antonio Moreno, Dyrektor Zarządzający CEE w Alstom.
Sławomir Nalewajka ma ponad 37-letnie doświadczenie w branży kolejowej. W Bombardier Transportation realizował szereg przełomowych projektów, w tym adaptację nowego komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym (EBI Lock) na potrzeby polskiego rynku. W 1999 roku został prezesem spółki Bombardier Transportation (Rail Engineering) Polska sp. z o.o. w Warszawie, a od 2003 roku pełni także funkcję prezesa Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. w Katowicach. W 2018 roku Sławomir Nalewajka został szefem Ekosystemu Polska i pełnił tę funkcję aż do momentu przejęcia Bombardier Transportation przez Alstom w styczniu 2021 roku.
W 2012 roku Sławomir Nalewajka został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi, wcześniej w 2009 roku otrzymał także tytuł Menedżera Roku od stowarzyszenia Railway Business Forum. Z wykształcenia jest inżynierem z tytułem magistra w zakresie metrologii elektrycznej w dziedzinie zabezpieczenia ruchu kolejowego, ukończył także studia podyplomowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
"Jestem niezmiernie dumny, że moje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie w branży kolejowej zostały docenione przez kadrę zarządzającą Alstom - nowego, światowego lidera branży kolejowej. Jestem przekonany, że dzięki naszemu zespołowi profesjonalistów i naszej myśli technicznej potencjał rynkowy firmy będzie nadal rósł w siłę, aby w pełni sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku" – powiedział Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie należą do klastra Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) grupy Alstom. Polska jest nie tylko największym ośrodkiem produkcyjnym w regionie, ale także centrum biznesowo-handlowym, w którym mieści się siedziba główna Alstom na kraje CEE. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 4000 osób: w zakładzie produkcji taboru kolejowego Alstom Konstal w Katowicach, zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu, zakładzie specjalizującym się w systemach sterowania ruchem kolejowym w Katowicach, a także w zakładzie serwisowym w Łodzi, w placówkach serwisowych w Warszawie i Toruniu, w zakładzie produkcji wózków w Piasecznie oraz w biurze projektowym systemów sterowania ruchem kolejowym w Warszawie.
Alstom w Polsce jest największym międzynarodowym inwestorem i głównym eksporterem w branży kolejowej. Zakres działalności firmy obejmuje kompleksowe portfolio produktów i usług: od produkcji kompletnych pociągów pasażerskich i nadwozi lokomotyw, regionalnych pociągów pasażerskich oraz pociągów dużych prędkości, przez produkcję i montaż wózków, projektowanie i produkcję rozwiązań z zakresu sterowania ruchem kolejowym, produkcję wyposażenia elektrycznego, aż po usługi serwisu i utrzymania pojazdów szynowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym.
DEREGULACJa PRAWA GOSPODARCZEGO STANOWISKO ZP BCC
Panel: System Podatkowy, fiskalny, biznes - BCC na EKG
WDROŻENIE OBLIGATORYJNEGO KSeF. Opinia BCC.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.