Komunikaty PR

Axpo Polska podpisuje kolejne umowy PPA z Grupą Energix w Polsce

2021-05-05  |  01:00

Axpo rozszerza współpracę ze swoim wieloletnim klientem w Polsce. Warszawski oddział Grupy podpisał dwie umowy na zakup energii (PPA) z Grupą Energix, jednym z największych izraelskich przedsiębiorstw zajmujących się energią odnawialną. W ramach umowy, Axpo Polska kupi całą moc generowaną przez dwie nowe, polskie farmy wiatrowe należące do Energix.

 

Grupa Energix jest jednym z najbardziej aktywnych, międzynarodowych inwestorów energii odnawialnej w Polsce, skoncentrowanym na rozwoju farm wiatrowych. Axpo Polska współpracuje z Energix od czasu jej wejścia na polski rynek, ponad sześć lat temu. Obie firmy podpisały wcześniej umowy PPA dotyczące farmy wiatrowej Banie o mocy 106 MW oraz farmy wiatrowej Iława o mocy 13,2 MW.

 

Rozszerzając współpracę, Axpo Polska kupi całą energię generowaną przez dwie nowe farmy wiatrowe, będące obecnie w budowie Banie III o mocy 81,4 MW oraz Sepopol o mocy 44 MW. Należące do Energix projekty otrzymały wsparcie w ramach niedawnych aukcji energii odnawialnej. Inwestycje uruchomione zostaną w 2022 roku. Transakcja umacnia Axpo w roli jednego z czołowych odbiorców energii ze źródeł odnawialnych w Polsce, z aktualnym portfelem obejmującym ponad 1 GW zainstalowanej mocy.

 

Paweł Wierzbicki, Head Origination w Axpo Polska, powiedział: „Jesteśmy dumni z wieloletniej współpracy z Grupą Energix w Polsce. Nasze kompleksowe know-how i szyte na miarę usługi w decydujący sposób przyczyniają się do realizacji projektów naszych klientów, umożliwiając szybki rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsce. Umowy te dodatkowo potwierdzają silną pozycję Axpo na polskim rynku PPA ”.

 

Grzegorz Biliński, Dyrektor Zarządzający Axpo Polska, dodał: „W pracy z Energix najbardziej cenimy fakt, że łączy nas ten sam duch przedsiębiorczości, dbałość o szczegóły i dążenie do tego, co wydaje się niemożliwe. Cieszymy się, że możemy przedłużyć naszą wieloletnią współpracę o dodatkowe umowy PPA ”.

 

Artur Violante, Country Manager Grupy Energix w Polsce, powiedział: "Przez ostatnie 6 lat Axpo odegrało bardzo ważną rolę w działalności naszych farm wiatrowych w Polsce, łącząc wysoki poziom profesjonalizmu z elastycznym myśleniem o biznesie. W naszym wyobrażeniu idealnego odbiorcy energii elektrycznej, wspomniane cechy są kluczowe. Z tego powodu rozszerzenie współpracy również o Banie III i Sepopol, farmy wiatrowe będące w budowie, było czymś oczywistym. To, co najbardziej cenimy we współpracy z Axpo, to wsparcie wykraczające poza zakres typowego PPA. W przyszłości liczymy na kolejne, wspólne projekty."

 

Dla farm wiatrowych Banie III i Sepopol Axpo Polska zaproponowało elastyczne umowy PPA, w ramach których Energix może aktywnie decydować, czy energia generowana przez farmy wiatrowe będzie rozliczana w oparciu o rynek spot, czy też jej cena będzie zabezpieczana produktami terminowymi. Taka struktura jest odpowiednia zarówno dla farm wiatrowych działających w ramach poprzedniego systemu wsparcia (zielone certyfikaty) w Polsce, jak i dla projektów aukcyjnych.

 

Axpo w Polsce

Axpo jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Klienci w Polsce mogą korzystać z szytych na miarę umów PPA, a także rozwiązań w zakresie dostaw energii i gazu w oparciu o strukturyzowane kontrakty długoterminowe. W ciągu ostatnich sześciu lat Axpo rozszerzyło również swoje portfolio klientów o małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) i obecnie obsługuje 15 000 tego typu firm w kraju.

 

 

 

Axpo na świecie

Axpo jest największym producentem energii odnawialnej w Szwajcarii i międzynarodowym liderem w handlu energią oraz marketingu energii słonecznej i wiatrowej. Ponad 5000 pracowników łączy doświadczenie i wiedzę z pasją do innowacji. Axpo opracowuje innowacyjne rozwiązania energetyczne dla swoich klientów w oparciu o najnowocześniejsze technologie w 40 krajach w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.