Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z wyprzedzeniem. Częściej planujemy zakup wykładzin, niż dywanów i dywaników.
7 na 10 badanych planuje zakup wykładzin z wyprzedzeniem
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie kupili wykładzinę – 77%, zdecydowała się na planowany zakup. Zaledwie 23% respondentów zdecydowała się na zakup spontaniczny. Co ciekawe, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 2 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych. Zakupów spontanicznych częściej dokonywały osoby młodsze, w wieku 35-54 lata (36% w stosunku 7% osób powyżej 55 lat) oraz mieszkańcy miast (26%).
Częściej zakup dywanów i dywaników planujemy
Respondenci, którzy zakupili w ostatnim roku dywan lub dywanik częściej ten zakup planowało – 59%. Co więcej, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 4 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych oraz miejsce zamieszkania (2 p.p. na korzyść miasta). W przypadku tej kategorii – odwrotnie do wykładzin – osoby młodsze (w wieku 18-34 lata) częściej deklarują planowany zakup (64%).
<wykres>
Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Poland - https://bit.ly/pmr-retail-insight
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.